Gå til innhold

Blir så forbanna!!!!

Anbefalte innlegg

• Svar 85
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Hatsumomo

17

• citygirl

12

• morsan

11

• mynaeve

6

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

eh - bedre å bare gi den ett skudd og så vente til den detter?

I den situasjonen der er det faktisk mer humant å få det fort overstått. Bikkja var farlig - og det hastet så den ikke skadet fler. Peppersprayen der imot - den kunne de spart seg - det var et dårlig valg.

Skrevet

eh - bedre å bare gi den ett skudd og så vente til den detter?

I den situasjonen der er det faktisk mer humant å få det fort overstått. Bikkja var farlig - og det hastet så den ikke skadet fler. Peppersprayen der imot - den kunne de spart seg - det var et dårlig valg.

I himmelens navn, du syntes det var mer vettugt å løpe etter bikkja og skyte 15 skudd?

ENN å vente på at hunden stod rolig, den hadde jo ikke akkurat særlig mulighet til å komme vekk fra politiet etter de hadde sprayet haugevis av pepperspray i øya og skyte et par skudd mot den?!!!

Gjest nei til kamphunder
Skrevet

Prøv selv å skyte en vanvittig hund med et skudd!

Her må det mast mulig skudd til så raskt som mulig. Best for hunden og best for folk!

Skrevet

I himmelens navn, du syntes det var mer vettugt å løpe etter bikkja og skyte 15 skudd?

ENN å vente på at hunden stod rolig, den hadde jo ikke akkurat særlig mulighet til å komme vekk fra politiet etter de hadde sprayet haugevis av pepperspray i øya og skyte et par skudd mot den?!!!

jeg synes avvlivning med skudd i den situasjonen var korrekt ja. Jeg synes de kunne spart seg peppersprayen. Den gjorde bare situasjonen enda verre.

Skrevet

Var hunden farlig var det vel ikke noe annet å gjøre enn å peppre den til noe traff! Det er ikke bare bare å be en rasende hund stå stille.

Men at de ikke skjønte at peppersprayen gjorde den enda mer forbanna, det må jo være et mysterium.

Gjest blame
Skrevet

Det sto jo at peppersprayen bare gjorde den mer rabiat.

15 skudd er kanskje litt i overkant, men hunden slapp å lide iallfall. Jeg tror det var den beste muligheten der og da. Dog har jeg ikke sett på videoen, det orker jeg bare ikke.

Har lest litt av den diskusjonstråden der, og det forbauser meg at det ikke er noen som påpeker at pitbuller er forbudte f.eks i Norge, og det er en grunn for det.

Solsikkefrø
Skrevet

Syyns det var bra de skjøt den med så mange skudd jeg :) Ellers kunne de risikert å skadskutt den, så den kanskje blødde ihjel med smerter. Dessuten var hunden slem og farlig, så den fortjente å dø!!

Skrevet

Syyns det var bra de skjøt den med så mange skudd jeg :) Ellers kunne de risikert å skadskutt den, så den kanskje blødde ihjel med smerter. Dessuten var hunden slem og farlig, så den fortjente å dø!!

"Dessuten var hunden slem og farlig, så den fortjente å dø!!"

Vet du hva, Solsikkefrø, du er ikke langt unna å bli en total drittkjerring i mine øyne.

Skrevet

Det sto jo at peppersprayen bare gjorde den mer rabiat.

15 skudd er kanskje litt i overkant, men hunden slapp å lide iallfall. Jeg tror det var den beste muligheten der og da. Dog har jeg ikke sett på videoen, det orker jeg bare ikke.

Har lest litt av den diskusjonstråden der, og det forbauser meg at det ikke er noen som påpeker at pitbuller er forbudte f.eks i Norge, og det er en grunn for det.

Du så ikke videoen nei. Dermed hørte du ikke hunden hyle og klynke av smerte!

Skrevet

Altså, hvis den døde etter 5 skudd så gjorde ikke de siste 10 vondt akkurat..

Men du ville vel tatt tak i en blodtørstig hund og holdt den fast slik at man bare trengte å skyte én gang..?

Skrevet

Synd du ikke så hva som var grunnen til at hunden ble skutt. Har du blitt angrepet og bitt av en rasende hund noen gang? Eieren til hunden har alvorlige bittskader - og kunne blitt drept. Hvis hunden hadde fått streife fritt - kunne den angrepet andre - f,eks barn.

Skrevet

Altså, hvis den døde etter 5 skudd så gjorde ikke de siste 10 vondt akkurat..

Men du ville vel tatt tak i en blodtørstig hund og holdt den fast slik at man bare trengte å skyte én gang..?

Er da søren ikke noe poeng i at folk svarer på dette, om de ikke har sett videoen som viser hva som skjer!

Skrevet

Synd du ikke så hva som var grunnen til at hunden ble skutt. Har du blitt angrepet og bitt av en rasende hund noen gang? Eieren til hunden har alvorlige bittskader - og kunne blitt drept. Hvis hunden hadde fått streife fritt - kunne den angrepet andre - f,eks barn.

Jeg vet jo hva som var grunnen.

Men om du så på videoen, etter de sprayet hunden med pepperspray, så så den ikke mye farlig ut der den slet i gresset!

ShitDiddelyDo
Skrevet

Pepperspraytrikset må forklares med politimennenes nasjonalitet. Man må være svensk for å tro det ville funke.

Enig i at det der så jævla brutalt ut. Fyren hadde åpenbart ingen kontroll på hvor han traff, men plaffa løs som en idiot mens bikkja skreik.

Skrevet

Jeg vet jo hva som var grunnen.

Men om du så på videoen, etter de sprayet hunden med pepperspray, så så den ikke mye farlig ut der den slet i gresset!

Da vet du ikke så mye om hunder skjønner jeg. Egensikkerhet er viktig for politifolk også. Jeg ville ALDRI ha gått bort til en hund som akkurat har tilta og angrepet eieren sin. Når den i tillegg har øya full av pepper er den neppe god å ha med å gjøre. Politiet gjorde det eneste riktige. Bikkja måtte ikke slippe unna pga fare for andres liv og helse.

Gjest blame
Skrevet

Men når en hund blir enda mer gal av pepperspray og allerede har angrepet en person, hva synes du de skulle gjort?

At hunden klynker etter ett eller to skudd, tyder vel på at den var i live og at flere måtte til?

Skrevet

Etter å ha sett filmsnutten kan jeg ikke se annet enn at de skyter de skuddene de må for å avlive hunden.

Hadde de stoppet etter færre skudd ville jo hunden ha lidd mer.

Selvfølgelig finnes mer humane måter å avlive et dyr på, men dette var jo en prekær situsjon! En må nesten se det i forhold til situasjonen.

Kanskje burde politiet hatt bedøvelsespiler i bilene, slik at de kunne gjort det mer profesjonelt?

Uansett; Her syntes jeg de gjorde det de måtte etter forholdene.

Skrevet

Pepperspraytrikset må forklares med politimennenes nasjonalitet. Man må være svensk for å tro det ville funke.

Enig i at det der så jævla brutalt ut. Fyren hadde åpenbart ingen kontroll på hvor han traff, men plaffa løs som en idiot mens bikkja skreik.

Nei, jeg er faktisk mildt sjokkert over at det er politi vi snakker om her.

Skulle disse gutta komme i noe gjeng action med proffe folk med våpen, så spørs det om disse politifolka hadde kommet levende ut av det når de ikke klarer å håndtere skytingen av mer eller mindre blind bikkje.

Skrevet

Da vet du ikke så mye om hunder skjønner jeg. Egensikkerhet er viktig for politifolk også. Jeg ville ALDRI ha gått bort til en hund som akkurat har tilta og angrepet eieren sin. Når den i tillegg har øya full av pepper er den neppe god å ha med å gjøre. Politiet gjorde det eneste riktige. Bikkja måtte ikke slippe unna pga fare for andres liv og helse.

Unnskyld meg, men det så da ikke ut som hunden hadde så stor fare for å slippe unna der den slet med å i det hele tatt SE noe som helst og flere folk hengende etter seg!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...