Gå til innhold

Blir så forbanna!!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Men når en hund blir enda mer gal av pepperspray og allerede har angrepet en person, hva synes du de skulle gjort?

At hunden klynker etter ett eller to skudd, tyder vel på at den var i live og at flere måtte til?

Såklart hunden klynka etter å ha blitt peppra med kuler i kroppen!

Det skulle de ikke gjort i første omgang!! Bikkja var jo blinda av pepperspray og slet seg bortover gresset. Ingen umiddelbar fare for at den skulle slippe unna.

• Svar 85
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Hatsumomo

17

• citygirl

12

• morsan

11

• mynaeve

6

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Er da søren ikke noe poeng i at folk svarer på dette, om de ikke har sett videoen som viser hva som skjer!

Men hva i alle dager skulle de gjort?

De måtte jo holdt fast hunden for å være sikre på at den ikke ville rømt og angrepet flere mennesker!

Politimennene vil kanskje få en reprimade for usømmelig omgang med våpen, men hvis den hunden hadde fått anledning til å angripe flere personer, så hadde det vært verre!

hidi, the scorpion
Skrevet

"Dessuten var hunden slem og farlig, så den fortjente å dø!!"

Vet du hva, Solsikkefrø, du er ikke langt unna å bli en total drittkjerring i mine øyne.

Så så!

Jeg så ikke videoen for det orker jeg bare ikke...Leste hva som sto men det var alt jeg klarte...

Helt forferdelig er det, man kan lure på hvorfor hunden gikk til angrep på eieren...

Skrevet

Unnskyld meg, men det så da ikke ut som hunden hadde så stor fare for å slippe unna der den slet med å i det hele tatt SE noe som helst og flere folk hengende etter seg!

Det er lett å mene ting om en situasjon du ikke stod oppi selv. Bikkja stikker vekk fra politiet før de begynner å løsne skudd. Den hadde vel neppe kommet og satt seg på plass om de hadde ropt? Hva mener du de skulle gjort? Latt den springe vekk og kanskje angrepet andre?

Jeg synes de kunne droppet peppersprayen - det var teit - og skutt den med en gang.

Tenk på eieren - og dropp dette "stakkars hunden"-tullet. Den ble raskt avvlivet i en nødsituasjon.

Skrevet

Men hva i alle dager skulle de gjort?

De måtte jo holdt fast hunden for å være sikre på at den ikke ville rømt og angrepet flere mennesker!

Politimennene vil kanskje få en reprimade for usømmelig omgang med våpen, men hvis den hunden hadde fått anledning til å angripe flere personer, så hadde det vært verre!

Se videoen.

Skrevet

Det er lett å mene ting om en situasjon du ikke stod oppi selv. Bikkja stikker vekk fra politiet før de begynner å løsne skudd. Den hadde vel neppe kommet og satt seg på plass om de hadde ropt? Hva mener du de skulle gjort? Latt den springe vekk og kanskje angrepet andre?

Jeg synes de kunne droppet peppersprayen - det var teit - og skutt den med en gang.

Tenk på eieren - og dropp dette "stakkars hunden"-tullet. Den ble raskt avvlivet i en nødsituasjon.

Jeg er jømmen ikke enig.

Det er ALLTID et alternativ til en måte å behandle et dyr på enn det som ble gjort her.

Skrevet

Enig, det er da en kjensgjerning at desperate dyr gjør hva som helst for å slippe unna.

Skrevet

Se videoen.

Jeg har sett den.

Men jeg lurer fortsatt på dette: hva skulle disse politimennene gjort?

Skrevet

Jeg er jømmen ikke enig.

Det er ALLTID et alternativ til en måte å behandle et dyr på enn det som ble gjort her.

Det er lov med ulike meninger:-)

Men dette får neppe noe etterspill - kanskje annet enn reprimande for bruk av pepperspray på hund.

Jeg kjenner ikke så godt dyrevernloven i sverige - men jeg kjenner norges meget godt. Dette er ikke betenkelig - med unntak av sprayen som tidligere nevnt. De handler i nødverge - og forhindret både mer lidelse hos hunden og andre mennesker i nærheten.

Jeg er også glad i dyr - men dette er en spesiell situasjon og det var nødvendig med et raskt tiltak slik jeg ser det. Jeg ville aldri la menneskers sikkerhet og liv komme etter et dyrs. Og skudd regnes som humant. Det er slik vi avliver til slakt også (riktignok med et i skallen men denne hunden løp - ikke så lett å treffe i hodet med en gang da)

Gjest blame
Skrevet

Så så!

Jeg så ikke videoen for det orker jeg bare ikke...Leste hva som sto men det var alt jeg klarte...

Helt forferdelig er det, man kan lure på hvorfor hunden gikk til angrep på eieren...

Det trenger ikke å være noe verre enn at det ble sånn rett og slett fordi det var en pitbull...

Skrevet

Det trenger ikke å være noe verre enn at det ble sånn rett og slett fordi det var en pitbull...

Og igjen, det trenger ikke være en kamphund bare fordi det var en pitbull.

Skrevet

Det er lov med ulike meninger:-)

Men dette får neppe noe etterspill - kanskje annet enn reprimande for bruk av pepperspray på hund.

Jeg kjenner ikke så godt dyrevernloven i sverige - men jeg kjenner norges meget godt. Dette er ikke betenkelig - med unntak av sprayen som tidligere nevnt. De handler i nødverge - og forhindret både mer lidelse hos hunden og andre mennesker i nærheten.

Jeg er også glad i dyr - men dette er en spesiell situasjon og det var nødvendig med et raskt tiltak slik jeg ser det. Jeg ville aldri la menneskers sikkerhet og liv komme etter et dyrs. Og skudd regnes som humant. Det er slik vi avliver til slakt også (riktignok med et i skallen men denne hunden løp - ikke så lett å treffe i hodet med en gang da)

Den stod stille flere ganger ...

Ihvertfall nok til at politiet kunne ha treffet den bedre.

Ville tro at personen ville fått reprimande for å løpe etter en hund og skyte 15 skudd i vill fart.

Ikke særlig sikkert det for omgivelsene!

hidi, the scorpion
Skrevet

Jeg orker bare ikke å se eller høre dyr lide, det er som regel en grunn til at dyr går bananas...

Synes det er grusomt.

Gjest abrahamsen
Skrevet

Ville tro at personen ville fått reprimande for å løpe etter en hund og skyte 15 skudd i vill fart.

Men nå var vel ikke denne hunden så veldig sikker for omgivelsene heller? Men det spiller kanskje liten rolle?

Skrevet

Jeg orker bare ikke å se eller høre dyr lide, det er som regel en grunn til at dyr går bananas...

Synes det er grusomt.

Ja, jeg burde vel strengt tatt ikke sett videoen når jeg kjenner meg rett.

Hadde jeg ikke hørt hunden klynke i smerte, så hadde jeg ikke reagert så kraftig som jeg gjør nå.

Takler ikke å høre dyrs lidelser, ei heller se det. Animal planet er litt sånn forbudt område på tv når sånne dyremishandlinger programmer går.

Blir ikke helt i vater resten av kvelden hvis jeg ser et slikt program.

Skrevet

Jeg ser dette helt annerledes - og du vil ikke overbevise meg om noe annet:-)

Jeg mener de handlet korrekt og sikkert - og etter forholdene humant - når de avlivet hunden.

Jeg synes de kunne droppet sprayen - men det har jeg sagt mange ganger nå.

Og siden vi ikke blir enige - kan vi jo la diskusjonen ligge:-)

Skrevet

Men nå var vel ikke denne hunden så veldig sikker for omgivelsene heller? Men det spiller kanskje liten rolle?

Større sjanse for noen blir truffet av de 15 skuddene som fløy overalt, enn at bikkja som knapt klarer å se noe som helst fyker på et menneske.

Spesielt når de fleste som stod ikke akkurat nærmet seg hunden tenker jeg.

Skrevet

Jeg ser dette helt annerledes - og du vil ikke overbevise meg om noe annet:-)

Jeg mener de handlet korrekt og sikkert - og etter forholdene humant - når de avlivet hunden.

Jeg synes de kunne droppet sprayen - men det har jeg sagt mange ganger nå.

Og siden vi ikke blir enige - kan vi jo la diskusjonen ligge:-)

Likeledes blir ikke jeg overbevist av det du (og flere her) skriver.

Så ja, like greit å la det liggge.

hidi, the scorpion
Skrevet

Ja, jeg burde vel strengt tatt ikke sett videoen når jeg kjenner meg rett.

Hadde jeg ikke hørt hunden klynke i smerte, så hadde jeg ikke reagert så kraftig som jeg gjør nå.

Takler ikke å høre dyrs lidelser, ei heller se det. Animal planet er litt sånn forbudt område på tv når sånne dyremishandlinger programmer går.

Blir ikke helt i vater resten av kvelden hvis jeg ser et slikt program.

Det er bare så fælt!

Jeg er blitt veldig forsiktig med å åpne ulike videoer nettopp på grunn av slikt. Heldigvis sto det advarsel på denne.

Jeg ble kvalm bare jeg leste det som sto der. Det er som regel en menneskelig feil når dyr lider, og jeg hater det!

Skrevet

Er da søren ikke noe poeng i at folk svarer på dette, om de ikke har sett videoen som viser hva som skjer!

Jeg har sett filmen nå, og:

- etter pepperspray nr 1 ligger hunden stille en liten stund, og polisen snakker tydeligvis om hva de skal gjøre.

- bikkja springer avgårde

- mer pepperspray

- bikkja spinger igjen

- mer pepperspray

osv

På det tidspunktet da politimannen løsner skudd løper bikkja avgårde, og ligger absolutt ikke i gresset og gnir snuten sin.

Fra første skudd lyder til bikkja ligger stille går de ca 7 sekunder.

- - -

Pepperspraytrikset så ikke videre lurt ut, men spørsmålet er vel også hvilke midler politiet hadde til rådighet på så hurtig utrykning i en dramatisk situasjon. Det er ikke Houston SPCA vi snakker om, som har spesialutstyr og spesialtrente folk til dyreoppdrag.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...