Gå til innhold

Blir så forbanna!!!!

Anbefalte innlegg

• Svar 85
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Hatsumomo

17

• citygirl

12

• morsan

11

• mynaeve

6

Mest aktive i denne tråden

Gjest blame
Skrevet

Golden-bikkja hadde blitt ustabile sammen med disse eierne de også.

Er ikke Golden Retriver den bikkja som skader flest mennesker i året? Eller er det Schæfer?

Mange bør ikke ha dyr, og de som skaffet seg Pitbull tidligere fordi bikkja så grom og farlig ut, har andre varianter i dag.

Når jeg var aktiv med golden, så ble det sagt at den statistikken har noe med å gjøre at golden er en utrolig populær familiehund, en av de mest vanlige hundene. Og da blir den rasen overrepresentert i en statistikk i forhold til andre raser.

Mener schæfere ligger ganske høyt oppe på lista også.

Skrevet

Herlig - men det ser ikke ut til at bikkja føler seg stor og tøff, syns denna så litt skjelven ut *ler*

Er ikke sånne småttiser alltid skjelvne, da? Og med de store øynene ser den alltid litt engstelig ut;-)

Skrevet

Når jeg var aktiv med golden, så ble det sagt at den statistikken har noe med å gjøre at golden er en utrolig populær familiehund, en av de mest vanlige hundene. Og da blir den rasen overrepresentert i en statistikk i forhold til andre raser.

Mener schæfere ligger ganske høyt oppe på lista også.

Sakset fra Wikipedia:

Populære hunderaser

Nedenfor finner du en liste over de ti mest populære hunderasene i Norge. Listen baserer seg på faktaopplysninger utgitt av Norsk Kennel Klub og er et gjennomsnitt av norske registreringer målt over en periode på 5 år (2000-2004). Antall registreringer for hele perioden er oppgitt for hver rase mellom parentesene.

Schäferhund er Norges og verdens mest populære hunderase, men den er nr. 3 på listen over raser som dreper flest mennesker i USA.

(8078) Schäferhund

(5351) Norsk elghund grå

(5090) Border collie

(4942) Engelsk setter

(4775) Golden retriever

(4128) Gordon setter

(3523) Rottweiler

(3308) Labrador retriever

(3094) Cavalier king charles

spaniel

(2511) Dachshund strihåret

Skrevet

Er ikke sånne småttiser alltid skjelvne, da? Og med de store øynene ser den alltid litt engstelig ut;-)

Tror jeg og hadde blitt skjelven av en sånn liten stakkar. Tenk om du kommer til å tråkke på den... Ops.

Skrevet

Tror jeg og hadde blitt skjelven av en sånn liten stakkar. Tenk om du kommer til å tråkke på den... Ops.

det er vel derfor de (Aylar, Paris etc) alltid går rundt og bærer på dem...

Gjest blame
Skrevet

Sakset fra Wikipedia:

Populære hunderaser

Nedenfor finner du en liste over de ti mest populære hunderasene i Norge. Listen baserer seg på faktaopplysninger utgitt av Norsk Kennel Klub og er et gjennomsnitt av norske registreringer målt over en periode på 5 år (2000-2004). Antall registreringer for hele perioden er oppgitt for hver rase mellom parentesene.

Schäferhund er Norges og verdens mest populære hunderase, men den er nr. 3 på listen over raser som dreper flest mennesker i USA.

(8078) Schäferhund

(5351) Norsk elghund grå

(5090) Border collie

(4942) Engelsk setter

(4775) Golden retriever

(4128) Gordon setter

(3523) Rottweiler

(3308) Labrador retriever

(3094) Cavalier king charles

spaniel

(2511) Dachshund strihåret

Jeg fant dette på wikipedia, ble litt nysgjerrig:

"«Verdens snilleste hund», (golden retriever) er blant hunderasene som hvert år biter flest mennesker. Man må imidlertid tenke på at denne rasen er en av de vanligste, og den det er flest av, og at da er sjangsen for at den kommer høyere opp på statistikken større enn hos de andre hundene."

Men så kan det jo ha litt med om den statistikken de legger til grunn i artikkelen ovenfor er basert på lands- eller verdensbasis.

Skrevet

Ok, jeg må innrømme at jeg føyer meg inn i rekken av kynikere.

At en kjekkas med pitbull ble bitt av sin egen hund, og at nevnte hunden ble skutt, og drept på 10 sekunder går ikke akkurat inn i boken min over 'mest grufulle ting som skjer på denne kloden'.

Men trist for de involverte.

Skrevet

Jeg fant dette på wikipedia, ble litt nysgjerrig:

"«Verdens snilleste hund», (golden retriever) er blant hunderasene som hvert år biter flest mennesker. Man må imidlertid tenke på at denne rasen er en av de vanligste, og den det er flest av, og at da er sjangsen for at den kommer høyere opp på statistikken større enn hos de andre hundene."

Men så kan det jo ha litt med om den statistikken de legger til grunn i artikkelen ovenfor er basert på lands- eller verdensbasis.

Ja, det er naturlig at en hunderase det er mange av oftere dukker opp på bitestatistikken enn en veldig sjelden hunderase.

Men så er spørsmålet om f eks Golden er overrepresentert på bitestatistikken i forhold til antallet, og det står det ingenting om.

Men hvis man ser på de andre hundene som er mer utbredt i Norge enn Golden, så er det enten hunderaser som de fleste av oss blir opplært til å ha respekt for (Schäfer), eller så er det jakthunder/gjeterhunder.

De brukes sikkert som familiekosehund de også, men jeg har hatt slektninger med både border collie (sauebønder) og elghund (elgjegere), og der var hundene veldig brukshunder med stor B.

Solsikkefrø
Skrevet

"Dessuten var hunden slem og farlig, så den fortjente å dø!!"

Vet du hva, Solsikkefrø, du er ikke langt unna å bli en total drittkjerring i mine øyne.

"Vet du hva, Solsikkefrø, du er ikke langt unna å bli en total drittkjerring i mine øyne."

Jeg mente ikke å vær drittkjærring. Hunden var jo vrang og fæl!

Skrevet

"Vet du hva, Solsikkefrø, du er ikke langt unna å bli en total drittkjerring i mine øyne."

Jeg mente ikke å vær drittkjærring. Hunden var jo vrang og fæl!

En hund kan aldri bli "slem". Det er i så fall eieren som er "slem".

Med god dressur og flinke eiere kan de fleste hunder bli "snille" hunder.

Dessverre er denne rasen avlet fram for å være en kamphund, og når instinktene tar over, kan ingenting stoppe den.

Gjest blame
Skrevet

Ja, det er naturlig at en hunderase det er mange av oftere dukker opp på bitestatistikken enn en veldig sjelden hunderase.

Men så er spørsmålet om f eks Golden er overrepresentert på bitestatistikken i forhold til antallet, og det står det ingenting om.

Men hvis man ser på de andre hundene som er mer utbredt i Norge enn Golden, så er det enten hunderaser som de fleste av oss blir opplært til å ha respekt for (Schäfer), eller så er det jakthunder/gjeterhunder.

De brukes sikkert som familiekosehund de også, men jeg har hatt slektninger med både border collie (sauebønder) og elghund (elgjegere), og der var hundene veldig brukshunder med stor B.

Ja, både collier, schæfere og elghund krever helt andre ting enn f.eks golden, selv om de selvfølgelig også krever mental og fysisk trening.

Drømmer om en schæfer, jeg.. Som jeg skal bruke til lydighetstrening og agility. :)

Skrevet

Hvorfor i all verden brukte de den peppersprayen først. Den kunne de ha stått over. Trodde de at hunden skulle logre og bli "snill" etterat den var sprayet ned???

Gjest folk og fe
Skrevet

Hunden har angrepet sin eier hardt. Hunden får pepperspray mot seg, noe som sikkert svir i øynene og gjør den stresset, i tillegg dør den ikke av første skudd, så kanskje den har det vondt i ti sekunder.

Men hallo, det er da faen ikke synd i hunden i dette tilfellet?

Skrevet

Hunden har angrepet sin eier hardt. Hunden får pepperspray mot seg, noe som sikkert svir i øynene og gjør den stresset, i tillegg dør den ikke av første skudd, så kanskje den har det vondt i ti sekunder.

Men hallo, det er da faen ikke synd i hunden i dette tilfellet?

Ikke glem at den ble banka med jernrør først og. Syns vi må hetse de forbipasserende som denga løs på noe som må være et internforhold mellom eier og hund.

Gjest folk og fe
Skrevet

Ikke glem at den ble banka med jernrør først og. Syns vi må hetse de forbipasserende som denga løs på noe som må være et internforhold mellom eier og hund.

Stakkars hund. Får ikke sloss med sin eier i fred. Kanskje den hadde to eller tre jævlige minutter før den døde. Og nå svever den over oss i all sin bitterhet.

å slå den i første omgang var nødvendig, så den ikke drepte sin eier. Men etter det skulle den fått løpe fritt? Kanskje inn i folkemengden. Da hadde det ikke oppstått mer panikk, og hunden haded kanskje fått mer "mat".

Syns politiet gjorde en god jobb her. Pepperspray var ikke det lureste. Men hvem kan vel ikke være etterpåklok.. Tre eller 15.. hva har vel det å si. Den skulle dø, og den er dø. Og det er bra!

Skrevet

Stakkars hund. Får ikke sloss med sin eier i fred. Kanskje den hadde to eller tre jævlige minutter før den døde. Og nå svever den over oss i all sin bitterhet.

å slå den i første omgang var nødvendig, så den ikke drepte sin eier. Men etter det skulle den fått løpe fritt? Kanskje inn i folkemengden. Da hadde det ikke oppstått mer panikk, og hunden haded kanskje fått mer "mat".

Syns politiet gjorde en god jobb her. Pepperspray var ikke det lureste. Men hvem kan vel ikke være etterpåklok.. Tre eller 15.. hva har vel det å si. Den skulle dø, og den er dø. Og det er bra!

Jeg er ikke noe ekspert på forsvar mot hund, men en som hevdet å være det mente at en pose pepper i lommen kunne avverge en angripende hund (ved å kaste i ansiktet på den). I følge filmen stakk jo bikkja av etter sprayen, så det så jo ut til å virke ?

Så, (Dette spørmålet er fordi jeg faktisk lurer): hvorfor var det så dumt med pepperspray ?

Folk får jo det i trynet hele tiden av politiet, for mindre aggresiv oppførsel enn denne hunden.

Gjest folk og fe
Skrevet

Jeg er ikke noe ekspert på forsvar mot hund, men en som hevdet å være det mente at en pose pepper i lommen kunne avverge en angripende hund (ved å kaste i ansiktet på den). I følge filmen stakk jo bikkja av etter sprayen, så det så jo ut til å virke ?

Så, (Dette spørmålet er fordi jeg faktisk lurer): hvorfor var det så dumt med pepperspray ?

Folk får jo det i trynet hele tiden av politiet, for mindre aggresiv oppførsel enn denne hunden.

Den skulle dø uansett. Så det var ikke nødvendig å stresse den med pepperspray. Kunne skutt med det samme.

Skrevet

Den skulle dø uansett. Så det var ikke nødvendig å stresse den med pepperspray. Kunne skutt med det samme.

Nja, nå tror jeg ikke politiet hadde tenkt å drepe den med pistol først heller. Og de var vel ikke så jævla gira på å klappe en bikkje som nettop ahdde gnagd av beinet på eieren sin.

De noske politifolkene som skjøt noen amstaffer for en tid tilbake prøvde jo og med pepperspray først ?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...