Gå til innhold

Kake i hjerteform

Anbefalte innlegg

candyqueen_83
Skrevet

Har kjøpt en hjertespringform i størrelse 22x20 cm.

Men hvor mye røre skal jeg ha i formen? Hvor stor blir den sammenlignet med en vanlig rundform 24-26 cm? Må jo bli mye mindre. Fulgte ikke med noen oppskrifter.

Forslag til kaker?

Skrevet

Jeg har en hjertekakeform som er ca. 21 cm fra spissen til buen og ca. 23 cm fra side til side på det bredeste. Den passer akkurat til en pakke Møllerens sjokoladekakemix! :o)

candyqueen_83
Skrevet

Jeg har en hjertekakeform som er ca. 21 cm fra spissen til buen og ca. 23 cm fra side til side på det bredeste. Den passer akkurat til en pakke Møllerens sjokoladekakemix! :o)

Så da kan jeg bruke èn ferdigpakke da? Min form er antagelig litt mindre enn din men da kan jeg jo la den stå lenger.

Blir kaken din høy? Jeg har lyst på en ganske høy kake, men da lønner det seg kanskje å sette sammen to kaker?

Vet du hvordan man lager helt mørk , litt fast, sjokoladekrem til å ha oppå kaken? Vil ikke ha sånn tynn litt flytende, og lager jeg krem blir den ofte ganske lys.

Skrevet

Så da kan jeg bruke èn ferdigpakke da? Min form er antagelig litt mindre enn din men da kan jeg jo la den stå lenger.

Blir kaken din høy? Jeg har lyst på en ganske høy kake, men da lønner det seg kanskje å sette sammen to kaker?

Vet du hvordan man lager helt mørk , litt fast, sjokoladekrem til å ha oppå kaken? Vil ikke ha sånn tynn litt flytende, og lager jeg krem blir den ofte ganske lys.

Den blir ganske høy, du kan dele den i to tynne, men vi pleier å ha den i en bare.

Vi bruker bare sjokoladeglasur, lages den på kakaopulver, melis og vann så blir den ganske stiv?

candyqueen_83
Skrevet

Den blir ganske høy, du kan dele den i to tynne, men vi pleier å ha den i en bare.

Vi bruker bare sjokoladeglasur, lages den på kakaopulver, melis og vann så blir den ganske stiv?

Ja men jeg vil ha den litt mer sånn kremaktig. Fast krem. Finner ikke noe bilde å vise frem heller

Skrevet

Ja men jeg vil ha den litt mer sånn kremaktig. Fast krem. Finner ikke noe bilde å vise frem heller

Frosting? Skjønt det er omtrent som melisglasur det også såvidt jeg har skjønt.

candyqueen_83
Skrevet

Frosting? Skjønt det er omtrent som melisglasur det også såvidt jeg har skjønt.

Hmm.. Det er vel sjokoladekrem? Frosting? Hva er det?

candyqueen_83
Skrevet

Er den god? Har aldri smakt den jeg. Men er den veldig lys?

Nja, mellomlys. Jeg synes i allefall den er knallgod. :-)

candyqueen_83
Skrevet

Nja, mellomlys. Jeg synes i allefall den er knallgod. :-)

Da får jeg lage både kake og glasur av halvfabrikata da :o)

Skrevet

Da får jeg lage både kake og glasur av halvfabrikata da :o)

Hehe, ja. Jeg har i allefall aldri fått så god glasur som med den.

candyqueen_83
Skrevet

Hehe, ja. Jeg har i allefall aldri fått så god glasur som med den.

Men det finnes vel en helt lik pose men med mørk glasur også?

Skrevet

Men det finnes vel en helt lik pose men med mørk glasur også?

Ja, det mener jeg at det gjør. Den har jeg aldri prøvd.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...