Gå til innhold

ødelagt sofatrekk. hvem betale?

Anbefalte innlegg

Gjest svigerinna
Skrevet

På fredag var jeg hos svigerinna mi med en venninne av meg. Vi drakk vin og spiste ost. Svigerinna mi har hvit sofa, og etter en dotur oppdager jeg tre røde prikker/flekekr på soafen der jeg hadde sitti. Jeg hadde på meg svart skjørt, og ikke noe rødt på meg eller fra meg så vi aner ikke hva det er. Drakk hvitvin. Svigerinna mi får hetta og skal ringe mannen sin og si det fordi sofaen er ny. Jeg sa hun ikke trengte det, men at vi kunne få det bort. Ba henne finne frem rengjøringsmidler.

Vi går begge på kjøkkenet og hun finner frem jif og en svamp og gir det til meg. Jeg sprayer på og knir og hun gjør også det. Vi begge gnir og prøver å få det vekk, men så er svampen møkkete og setter en enda verre og større flekk.

Nå sier hun til mannen sin (min samboers bror) at JEG har lagd flekken. Mannen hennes har sagt til min samboer at jeg må erstatte trekket, noe jeg ikke synes er riktig. Mener for det første det er overhysteri å reagere sånn, så ille var det ikke. Jeg ville aldri bedt mine gjester om å betale for noe sånt. Dessuten ga hun meg rengjøringsartiklene.

Jeg synes hele dette er fjollete og meget dramatisk i forhold til hva det burde være. Og synes broren til samboern min er barnslig og sleip. Har snakket med han selv i går og i dag, men han har ikke nevnt noe til meg om soafen. Samboern min kjefter på meg fordi den ene sier ditt og den andre datt. Jeg har forklart han hvordan det var, men han sier jeg får ordne opp i det. Saken er feridg for min del. Irriterer meg at samboern min aldri kan støtte meg når det er noe tull med hans familie. Dette er ikke første gangen. Brorem hans er en sliep jævel av en lystløgner. Bare utnytter alle har fåt utnytta. Tror neppe han hadde tilnbudt oss penger hvis det hadde hendt her.

dere som er objektive. er ikke dette utrolig barnslig og dumt? Synes dedre jeg burde betale? Hadde dere giddi å pest om det som broren gjør? Jeg aner også at svigerinna mi er redd mannen sin og prøver å legge skylda på meg. Jeg skal ikke til dem noe mer i hvert fall

Gjest miiikkkk
Skrevet

jeg ville sagt "fy faen i helvete, JEG betaler ikke et rødt øre for at det fra før er en rød flekk på sofaen når jeg setter meg, og at svampen jeg blir gitt når jeg tilbyr meg hjelpe å vaske er så møkkete at det blir mere flekkete.

Glem at jeg tar det fnugg ansvar for dette, for min feil er det ikke. Lær å ta vare på møblene deres sjøl og ikke prøv å tyn penger ut av uskyldige gjester.!"

Ikke finn deg i slik!

Venninna mi spydde i sofaen min da hun var dritings, det var bare å putte trekket i vaskemaskinen og det var helt fint igjen.

Hvor smart er det å ha hvit sofa uansett?

Kunne ikke falle meg inn å kreve betaling for noe sånt, hun sto ikke der og gjorde det med vilje.

Skrevet

Først av alt, kan trekket tas av?

Jeg ville tilbudt meg å betale for rensing av trekket.

Hvis trekket ikke kan vaskes (hvilket ville vært helt idiotisk med en hvit sofa), så ville jeg gitt dem 500 kroner. Du ville blitt litt fattigere, men samtidig en erfaring rikere. Dette er antagelig mennesker du ikke skal tilbringe så mye tid med?

I slike situasjoner er det ikke alltid det mest hensiktsmessige å få "rett" synes jeg.

Skrevet

Gode manerer er ikke å unngå å søle, men å unngå å legge merke til at andre gjør det.

Jeg synes hun virker overhysterisk.

Gjest svigerinna
Skrevet

Først av alt, kan trekket tas av?

Jeg ville tilbudt meg å betale for rensing av trekket.

Hvis trekket ikke kan vaskes (hvilket ville vært helt idiotisk med en hvit sofa), så ville jeg gitt dem 500 kroner. Du ville blitt litt fattigere, men samtidig en erfaring rikere. Dette er antagelig mennesker du ikke skal tilbringe så mye tid med?

I slike situasjoner er det ikke alltid det mest hensiktsmessige å få "rett" synes jeg.

flekken var der når jeg kom. men jeg så den ikke før jeghadde flytta meg. var tre røde prikker, så ikke ut som rødvin.jeg drakk hvitvin.

Skrevet

flekken var der når jeg kom. men jeg så den ikke før jeghadde flytta meg. var tre røde prikker, så ikke ut som rødvin.jeg drakk hvitvin.

Du får finne ut hva som er viktigst. At du får siste ordet, eller at dere blir ferdig med denne saken....

Gjest ...mener nå jeg
Skrevet

JA dette er fjollete og samboeren din fortjener deg ikke.

Anskaffer man seg en hvit sofa må man også ta risken når man ber inn gjester.

Så lenge det ikke ble sølt med vilje var det et hendig uhell som husverten må ordne opp i selv.,

Gjest Filifjompen
Skrevet

Hørtes ut som små blodflekker synes jeg. Slike som kommer når du har stukket deg på en nål og ikke engang er klar over at du blør. kanskje hun har sittet der sekv og sydd og hatt noe liggende ved siden av seg og satt flekkene da hun har plukket det opp, Jeg har klart å sette flekker på den måten. DU drakk jo hvitvin, HVA skulle flekkene være liksom? Dere har vel ikke tomatsaus inntil ost og kjeks!

Gjest Filifjompen
Skrevet

SÅ du den når du kom? Ja, da er det bare å si det da vel! For ei kjerring den dama må være da. Hun får slutte å ha folk. Så unngår hun flekker i sofa'n, riper på gulvet og kanskje et knust glass. Stakkars menneske sier jeg. FEST kan hun iallefall ikke ha. hehe... Tenk hvis det var hun som fant piss under sofan, som det ble fortalt om over he. ho ho...

Gjest svigerinna
Skrevet

Du får finne ut hva som er viktigst. At du får siste ordet, eller at dere blir ferdig med denne saken....

er prinsippet mener jeg da. Og jeg er sta. :) Synes det er frekt av dem å kreve at jeg betaler halve trekket når flekken var der fra før, og fordi hun gir meg en møkkete svamp. Ikke har jeg 1000 kr å kaste ut av vinduet heller.

Hvis flekken ikke går bort i rens skal jeg vaske det trekket selv, det er det jeg kan tilby. Ikke noe mer. Kommer også til å fortelle dem hva jeg mener om en sånn sak. Jeg hadde aldri pesa mine gjester om noe sånt, selv om de hadde hatt skyld i flekken. Sånt må man regne med at kan skje når man har besøk. Leiligheten deres ser ut som en magasin-leilighet man ikke skal bo i.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...