Gå til innhold

Tar du telefonen...

Anbefalte innlegg

Gjest gjør ikke det
Skrevet

hvis det er svigermor/ svigerfar som ringer, og du er alene hjemme?

Jeg gjør det ikke. Har ikke noe usnakka med dem, og det er uansett sønnen sin de ringer for å snakke med.

• Svar 49
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Caloni Makaroni

4

• Hatsumomo

2

• ylvali1365381015

2

• santander

2

Mest aktive i denne tråden

Caloni Makaroni
Skrevet

Det spørs vel helt på hvordan forhold man har til de som ringer. Generelt bør man vel ta telefonen når folk ringer, men om man virkelig ikke har lyst til å prate med noen, så må man vel få la være å snakke med dem.

Det samme gjelder jo alle telefonsamtaler, ikke nødvendigvis bare svigerforeldre. Om noen ringer til meg og det passer særdeles dårlig å prate med dem (enten fordi jeg har det travelt, eller fordi jeg ganske enkelt ikke orker), så lar jeg være å ta den. Men jeg ringer/sender SMS tilbake etterhvert.

Gjest soldier
Skrevet

Jøss....hva slags forhold er det dere har i familien da?

Skrevet

Jeg gjør heller ikke det.

Men det er de fullt klar over, jeg har telefonskrekk uansett hvem jeg snakker med, begynner å stamme & skjelve, så d det er greit.

Mrs. Wallace
Skrevet

Vi har ikke fasttelefon, og det er stort sett meg svigers ringer til, så svaret der må vel være ja.

Men noen ganger tar jeg ikke telefonen uansett hvem som ringer, dvs jeg legger den bort og lar svareren ta seg av samtalene. Ser ikke noen grunn til å være tilgjengelig 24/7.

Gjest Psyk av alt
Skrevet

Høres koselig ut.

Hehe! Enig med deg. Skikkelig trivelig, gitt.

Hva er det med folk???

Skrevet

Har ikke nummervisning på fasttelefonen, og jeg er såpass nysgjerrig at jeg tar telefonen.

Forøvrig bor de i nabohuset, så det hender de bare banker på døra når de vil oss noe.

Det må da være slitsomt å ikke ville snakke med svigers? Og at de ikke egentlig vil snakke med deg?

Gjest selvfølgelig
Skrevet

Selvfølgelig gjør jeg det ....

* glad du ikke er min svigerdatter, makan til oppførsel fra deg ! *

Skrevet

jeg tar ikke telefonen. faktisk så dro jeg ut kontakten og la den i skuffen for en - to uker siden. de eneste som ringer er telefonselgere som skal ha tak i min kjære, og hans far...som han ikke vil snakke med.

Gjest Elextra
Skrevet

Ja, det gjør jeg. Synes det er normal folkeskikk å ta telefonen når det ringer, om det ikke er på et helt håpløst tidspunkt. Kanskje særlig overfor den eldre generasjon.

Unntaksvis, når jeg har vært syk eller veldig sliten og ikke i form til å prate, har jeg ikke tatt telefonen likevel.

Gjest buzzzzi
Skrevet

Jeg kvier meg for å ta telefonen...uansett om jeg er alene... eller flere er hjemme...

Jeg hater å snakke i telefonen =)

Skrevet

Vi er supergammeldagse og har ikke telefon som viser nummeret det ringer fra.

Så her screenes ikke telefoner...;-)

Skrevet

Har ikke nummervisning på fasttelefonen, og jeg er såpass nysgjerrig at jeg tar telefonen.

Forøvrig bor de i nabohuset, så det hender de bare banker på døra når de vil oss noe.

Det må da være slitsomt å ikke ville snakke med svigers? Og at de ikke egentlig vil snakke med deg?

heisann! Nok en gammeldags person! :-)

Gjest abrahamsen
Skrevet

Det spørs vel helt på hvordan forhold man har til de som ringer. Generelt bør man vel ta telefonen når folk ringer, men om man virkelig ikke har lyst til å prate med noen, så må man vel få la være å snakke med dem.

Det samme gjelder jo alle telefonsamtaler, ikke nødvendigvis bare svigerforeldre. Om noen ringer til meg og det passer særdeles dårlig å prate med dem (enten fordi jeg har det travelt, eller fordi jeg ganske enkelt ikke orker), så lar jeg være å ta den. Men jeg ringer/sender SMS tilbake etterhvert.

Da tar man telefonen og sier at det passer dårlig akkurat nå. Kan du ringe tilbake? Eller kan jeg ringe deg?

Gjest abrahamsen
Skrevet

Mee too:o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...