Gå til innhold

Tar du telefonen...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå er ikke svigermor på banen lenger etter at jeg og samboeren gikk fra hverandre.

Men jeg tok nok ikke telefonen når hun ringte (kanskje er jeg barnslig, men...). Hun var et skikkelig svigermonster med psykopatiske trekk(seriøst). Hadde aldri glede av å snakke med henne:( Trist, men sant:(

Til og med de 4 barna hennes vegret seg for å ta telefonen når hun ringte!!

• Svar 49
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Caloni Makaroni

4

• Hatsumomo

2

• ylvali1365381015

2

• santander

2

Mest aktive i denne tråden

ylvali1365381015
Skrevet

Ja, det gjør jeg. Synes det er normal folkeskikk å ta telefonen når det ringer, om det ikke er på et helt håpløst tidspunkt. Kanskje særlig overfor den eldre generasjon.

Unntaksvis, når jeg har vært syk eller veldig sliten og ikke i form til å prate, har jeg ikke tatt telefonen likevel.

Enig med deg.

Blir nesten paranoid ved tanken på at folk kan se hvem som ringer, og telefonen ikke blir tatt. Enten sitter de der og himler med øynene, eller så er de faktisk borte...

Gjest gjør ikke det
Skrevet

Selvfølgelig gjør jeg det ....

* glad du ikke er min svigerdatter, makan til oppførsel fra deg ! *

Det man ikke vet... osv.

Gjest Shira :o)
Skrevet

Ja det gjør jeg.

Sambo tar også telefonen når en av mine foreldre ringer.

Caloni Makaroni
Skrevet

Da tar man telefonen og sier at det passer dårlig akkurat nå. Kan du ringe tilbake? Eller kan jeg ringe deg?

"Da tar man(...)"

Jeg har tydeligvis sluttet å gå innunder "man" ;)

Det kan noen ganger være greit å bytte ut "man" med et "jeg", ev. "de fleste", så slipper du å indirekte påstå at jeg tar feil. Med mindre det var det du ville fram til, da. At jeg tar feil, og at alle tar telefonen uansett, inkludert meg ;)

Skrevet

Jeg tar telefonen om jeg ser det er svigers som ringer ja, men jeg bor ikke sammen med kjæresten da. :o)

Hva jeg gjorde da jeg bodde sammen med eksen er jeg ikke sikker på, men antar jeg tok den om jeg sto nærmest og han var hjemme i alle fall. La meg si det sånn - det var _aldri_ meg de skulle snakke med uansett.

Skrevet

Ja det gjør jeg. Jeg har ingenting mot svigermor. Vi prater helt bort tida når ho ringer. Ho er flink til å ringe, jeg kunne vært flinkere.

Skrevet

Hehe, den tar jeg ja. Det er ofte meg de vil snakke med allikevel - særlig svigermor. Svigerfar ringer sjelden for å skravle, han lurer som regel på noe, og da er det sambo han vil ha tak i - men jeg ser jo ikke hvem av dem som ringer når de ringer fra hustelefonen!

Gjest abrahamsen
Skrevet

"Da tar man(...)"

Jeg har tydeligvis sluttet å gå innunder "man" ;)

Det kan noen ganger være greit å bytte ut "man" med et "jeg", ev. "de fleste", så slipper du å indirekte påstå at jeg tar feil. Med mindre det var det du ville fram til, da. At jeg tar feil, og at alle tar telefonen uansett, inkludert meg ;)

De med normal folkeskikk tar telefonen, uansett hvem som ringer. Jeg er en av de som irriterer meg grønn over folk som siler ut hvem man vil svare og ikke.

Skrevet

Jeg tar telefonen ja. Jeg er glad i å jabbe *hehe*

Jeg er sånn "bare ring meg", jeg er alltid pratesyk *s*

Caloni Makaroni
Skrevet

De med normal folkeskikk tar telefonen, uansett hvem som ringer. Jeg er en av de som irriterer meg grønn over folk som siler ut hvem man vil svare og ikke.

Hm.

Så nå er jeg ekskludert fra "man" -og- "de med normal folkeskikk"?

Det er jaggu ikke så lett å bli inkludert i noen grupper ;)

Gjest abrahamsen
Skrevet

Hm.

Så nå er jeg ekskludert fra "man" -og- "de med normal folkeskikk"?

Det er jaggu ikke så lett å bli inkludert i noen grupper ;)

Det er ikke sikkert det JEG mener er normal folkeskikk er likt med det DU mener er normal folkeskikk;o)

Syns ikke du skal henge deg så innmari opp i dette jeg.

Gjest mallet
Skrevet

Med eks-svigermor tok jeg aldri telefonen hvis hun ringte. Vi gikk ikke overens, og jeg tror nok hun syntes det var like greit å slippe å snakke med meg som jeg med henne :)

Nå har vi ikke fasttelefon, bare mobiler, så jeg får aldri telefoner som ikke er til meg.

Gjest ChiengMai
Skrevet

Jeg tar telefonen så lenge det ikke er ukjent nummer. Ukjent nummer på dagtid betyr selgere, og jeg blir gretten av å snakke med dem. :-)

Svigermor er grei, hun, og hun ringer sjelden om hun ikke har noe viktig å formidle (vi bor ca 50 meter fra hverandre).

Gjest ChiengMai
Skrevet

Det spørs vel helt på hvordan forhold man har til de som ringer. Generelt bør man vel ta telefonen når folk ringer, men om man virkelig ikke har lyst til å prate med noen, så må man vel få la være å snakke med dem.

Det samme gjelder jo alle telefonsamtaler, ikke nødvendigvis bare svigerforeldre. Om noen ringer til meg og det passer særdeles dårlig å prate med dem (enten fordi jeg har det travelt, eller fordi jeg ganske enkelt ikke orker), så lar jeg være å ta den. Men jeg ringer/sender SMS tilbake etterhvert.

Enig med deg. En ting er jo at så lenge de som ringer ikke vet om du er hjemme eller ikke, så må det plage dem minimalt at du ikke tar telefonen. Jeg annonserer da ikke for noen at jeg ikke hadde tid, eller rett og slett ikke orket å snakke med Tore Beate da h*n ringte.

Det er min tid det er snakk om, og jeg vil faktisk selv bestemme over den tida jeg har til rådighet.

Skrevet

Har ikke display, så jeg håper at det ikke er dem når jeg svarer. Men jeg trenger bare se på klokka så vet jeg hvem det er. Så jeg bader ofte på kveldstid :-p

Gjest feil brud
Skrevet

Vi har ikke hustelefon. Men _om_ vi hadde hatt det så hadde jeg ikke tatt tlf når svigermor ringte. Garantert ikke.

Hun ringer knapt nok til sin sønn og absolutt aldri til barnebarna. Så jeg har ikke noe å si til henne.

Skrevet

Ja, det gjør jeg. Svigermor og jeg snakker om alt. For å si det sånn, det er sjelden sønnen sin ho skal snakke med når ho ringer.

Vi snakker kanskje sammen på telefon 3-4 ganger i uka og da kan det gå en time eller to i telefon da :-)

Hilsen

Skrevet

Javisst gjør jeg det. Synes alltid det er trivelig å snakke med dem :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...