Gå til innhold

Sprukket trommehinne og leging.

Anbefalte innlegg

jeg postet dette på Åpent også, men har ikke fått noen svar og her er det så mange kloke kvinner ;)

Jeg har sprukket trommehinnen, og lurer på hvor lang tid det tar før øret mitt funker som normalt igjen.

Det er ekstremt ubehagelig å ikke høre noe på det ene øret og i tillegg gå rundt med en konstant følelse av å ha "dotter" i den andre øret. *arghhh*

Jeg klarte kunststykket for 5 dager siden og begynner å bli utålmodig. Jeg har bandøvelse til helgen og det funker dårlig med svekket hørsel når man skal synge..

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/270147-sprukket-trommehinne-og-leging/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har ikke svar.

Men - hvordan klarte du det? *nysgjerrig*

La meg først si, jeg er det mest svimete menneske jeg kjenner, og dette skulle ikke være mulig.

Jeg renset øret med q-tips, klarte å glemme at jeg hadde gjort det fordi telefonen ringte, altså q-tipen sto ut av øret mitt. Så skulle jeg dra håret bak i hestehale og bang! hele q-tipen langt inn i øret og fy f...så vondt det var, jeg felte et par av mine modige tårer.

Moralen er ikke rens ørene med q-tip ;)

La meg først si, jeg er det mest svimete menneske jeg kjenner, og dette skulle ikke være mulig.

Jeg renset øret med q-tips, klarte å glemme at jeg hadde gjort det fordi telefonen ringte, altså q-tipen sto ut av øret mitt. Så skulle jeg dra håret bak i hestehale og bang! hele q-tipen langt inn i øret og fy f...så vondt det var, jeg felte et par av mine modige tårer.

*Ler så jeg griner* Er det mulig?!

Jeg har det også nå!

Dvs. stort hull på trommehinnen, var vel det legen sa.

Fikk akutt ørebetennelse en kveld, og etter 4 timer begynte det å renne væske ut. Første pencillin kur hjalp ikke, og etter 3 dager på den fikk jeg ny kur, samt øredråper. Sluttet vel å renne av øret en ukes tid etter at det begynte, uten at jeg husker helt nøyaktig hvilken dag.

Det tok meg 8 dager å bli kvitt øreverken (hvor jeg hadde så store smerter at jeg MÅTTE ta smertestillende), og nå er det 12 dager siden det hele begynte.

Smertene er helt vekke nå, men jeg har fortsatt "dott" i øret. Men det knaker og spraker inni der, så jeg antar jeg er helt bra igjen innen 1 ukes tid. (har hatt ørebetennelser x-antall ganger før, så jeg vet sånn noelunde hvordan det arter seg for meg)

God bedring! :)

Annonse

Jeg har det også nå!

Dvs. stort hull på trommehinnen, var vel det legen sa.

Fikk akutt ørebetennelse en kveld, og etter 4 timer begynte det å renne væske ut. Første pencillin kur hjalp ikke, og etter 3 dager på den fikk jeg ny kur, samt øredråper. Sluttet vel å renne av øret en ukes tid etter at det begynte, uten at jeg husker helt nøyaktig hvilken dag.

Det tok meg 8 dager å bli kvitt øreverken (hvor jeg hadde så store smerter at jeg MÅTTE ta smertestillende), og nå er det 12 dager siden det hele begynte.

Smertene er helt vekke nå, men jeg har fortsatt "dott" i øret. Men det knaker og spraker inni der, så jeg antar jeg er helt bra igjen innen 1 ukes tid. (har hatt ørebetennelser x-antall ganger før, så jeg vet sånn noelunde hvordan det arter seg for meg)

God bedring! :)

Tusen takk for svar, jeg har sluppet unna infeksjon.

Jeg har ikke vært hos legen enda, men ringte akkurat og jeg skal komme på sjekk neste uke.

Jeg håper og ber om at jeg er fin til helgen, jeg må på øvelse vi skal varme opp for et annet band om tre uker... typisk meg at det skal skje noe tull rett før jeg skal noe jeg har gledet meg til..

Tusen takk for svar, jeg har sluppet unna infeksjon.

Jeg har ikke vært hos legen enda, men ringte akkurat og jeg skal komme på sjekk neste uke.

Jeg håper og ber om at jeg er fin til helgen, jeg må på øvelse vi skal varme opp for et annet band om tre uker... typisk meg at det skal skje noe tull rett før jeg skal noe jeg har gledet meg til..

Leste lengre ned om hvordan du har fått det - det er jo vondt, men du skulle nesten hatt det på film, for det er sikkert morsomt i ettertid :) Foretrekker nesten å få det med betennelse, fremfor ditt ekperiment ;)

Jeg må også tilbake på kontroll.

Lykke til videre :)

Leste lengre ned om hvordan du har fått det - det er jo vondt, men du skulle nesten hatt det på film, for det er sikkert morsomt i ettertid :) Foretrekker nesten å få det med betennelse, fremfor ditt ekperiment ;)

Jeg må også tilbake på kontroll.

Lykke til videre :)

Ja, det hadde vært utrolig artig. :) Kanskje jeg skal installere kamera i alle rom for å se alle de dumme tingene som skjer her i løpet av en dag, he,he.

Å kjære, vene! Er det fakta?!!

Uff - har du vært hos lege? *bekymret*

Å kjære, vene! Er det fakta?!!

Uff - har du vært hos lege? *bekymret*

Jeg ringte legen idag, det skjedde på torsdag i forrige uke, og fikk beskjed om å komme til sjekk om en uke, men å komme før om det ble værre. Det går fint, det er bare uvant og irriterende å ikke høre så godt. Det fine er jo at jeg ikke hører det til tider _meget_ høye støynivået til barna. ;)

Jeg ringte legen idag, det skjedde på torsdag i forrige uke, og fikk beskjed om å komme til sjekk om en uke, men å komme før om det ble værre. Det går fint, det er bare uvant og irriterende å ikke høre så godt. Det fine er jo at jeg ikke hører det til tider _meget_ høye støynivået til barna. ;)

Ei uke er jo lang tid, da... Tør du vente så lenge? *ikke beroliget*

Annonse

Jeg syns absolutt du burde ta en tur til lege så fort som mulig. Det er vel flere ting der inne enn trommehinna som kan ha blitt skadet. Det der hørtes sannelig ikke godt ut, jeg grøsset da jeg leste hvordan det skjedde! *medfølende*

Jeg er kanskje litt for rolig av meg? Jeg hater å gå til legen og som regel ordner det seg jo...

Kanskje jeg skal høre på dere strenge dolmammaer? hmmm...tenke litt på det. Og takk for medfølelse :)

Ei uke er jo lang tid, da... Tør du vente så lenge? *ikke beroliget*

hmmm... som jeg skrev til kaffepiken. Jeg hater å gå til lege og antar at ting ordner seg av seg selv, men kanskje jeg skal høre på dere strenge dolmammaer og manne meg opp til en legetime? Får sove på det en natt til iallefall.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...