Gå til innhold

Hvordan kjennes bekkenløsning....?

Anbefalte innlegg

Jeg går til fysio 1 gang pr. uke pga. diverse. Og han sier han ser antydning til bekkenløsning, men at han skal gjøre så godt han kan for å holde den i sjakk. Jeg har vondt i korsryggen og sånn, men tror ikke det har noe med bekkenløsning og gjøre. Det sier fysio bare er normalt pga. vekten som nå kun ligger på magen osv.

Jeg fikk ikke vært hos fysio i går, så blir ikke noe før neste mandag. Men har siden lørdag hatt vondt rundt skjedeåpningen liksom (er det lysken...?), og kjenner et press oppover i skjeden og "innvendig" mot analåpning osv. når jeg går. Får liksom ikke flyttet bena så langt som jeg ønsker for da gjør det så vondt.

Er dette et tegn på bekkenløsning eller er det rett og slett noe helt annet.

Er totalt uvitende på sånt...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/270152-hvordan-kjennes-bekkenl%C3%B8sning/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Elextra

Ja, det høres ut som tegn på bekkenløsning, ganske god beskrivelse egentlig. Jeg syntes også det føltes som om et bånd som skulle holde bekkenet sammen var for "slakt", slik at bekkenet gled litt fra hverandre. Mange får også vondt ved halebenet og/eller i symfysen (skambenet).

Min erfaring er at det lureste er å ta det mest mulig med ro. I første svangerskap tok jeg lite hensyn, gikk på ski/jogget med mere, og fikk temmelig vondt. I annet svangerskap tok jeg det mer med ro, og fikk mindre vondt.

Jeg hadde litt småvondt i bekkenet husker jeg og plutselig en dag kom jeg meg nesten ikke opp fra stolen på kontoret! Der jeg satt kunne jeg kjenne den "indre" ringen i bekkenet i en slags murrende smerte. Ble sykemeldt 100% de siste 3,5 mnd av svangerskapet.

Dette høres veldig ut som begynnende bekkenløsning.Slik hadde jeg det.Kjempeviktig og TA DET MED RO.Det klarte ikke jeg og mange kvelder måtte samboeren min bære meg opp trappa.Får du vondt så slapp av.Ikke press deg.Har du en dag uten vondt så ikke ta igjen alt du skulle ha gjort.Da blir det værre neste dag :)

Føyer til at det ikke er sikkert du får noe mer plager, men hvis du gjør det så tenk over de rådene :-)

Annonse

Dette høres veldig ut som begynnende bekkenløsning.Slik hadde jeg det.Kjempeviktig og TA DET MED RO.Det klarte ikke jeg og mange kvelder måtte samboeren min bære meg opp trappa.Får du vondt så slapp av.Ikke press deg.Har du en dag uten vondt så ikke ta igjen alt du skulle ha gjort.Da blir det værre neste dag :)

Føyer til at det ikke er sikkert du får noe mer plager, men hvis du gjør det så tenk over de rådene :-)

He-he, vi har en hund med operert fot, som også må bæres i trappen om dagen, så kan tenke meg mannen min blir happy om han må bære oss begge to.... :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...