Gå til innhold

FU:på venteværelset hos legen

Anbefalte innlegg

Skrevet

nOK EN fu :)

Det er helt utrolig å høre folk utlevere sykdommen sin der når de snakker med hverandre :) Det blir pinlig nesten å sitte der.

Men det er nå merkelig rart, nesten hver gang jeg har vært der så kommer det noen kjente. Temaet blir sykdom, jeg sier minimalt om mitt "problem".

Treffer du kjente? Og snakker du dere om sykdom?

• Svar 72
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• pekkaline

19

• morsan

4

• Hønemoren

2

• Patsi

2

Mest aktive i denne tråden

Gjest ikke signatur på det
Skrevet

Jeg har nevnt det men jeg synes det er en privatsak hvorfor man skal til legen. Noen spør mens andre ikke sier noe. Jeg liker å sitte uten å prate, men kommer noen kjente er det ok med hverdagssnakk.

Gjest hauik
Skrevet

Nei det gjør jeg ikke, det er da vel bare gamlinger som sitter på legekontoret å konkurrerer om å ha flest sykdommer? de har ikke annet å snakke om!

Skrevet

Nei det gjør jeg ikke, det er da vel bare gamlinger som sitter på legekontoret å konkurrerer om å ha flest sykdommer? de har ikke annet å snakke om!

"konkurrerer" hehe, ja det kan virke slik! Nei jeg hører faktisk unge mennesker også.... Nå høres det ut som jeg renner ned legekontoret ;)

Skrevet

Jeg har nevnt det men jeg synes det er en privatsak hvorfor man skal til legen. Noen spør mens andre ikke sier noe. Jeg liker å sitte uten å prate, men kommer noen kjente er det ok med hverdagssnakk.

Bedre med hverdagslige temaer enn syting og klaging som jeg oppfatter det som...Også tror jeg mange sitter med ørene på stilker. Jeg satt å pratet med en kamerat, så spør han meg hva klokka er, sekundet etter så svarer en av de andre ventende :)

Gjest Tacomix
Skrevet

Ja, sånt er slitsomt. Jeg liker heller ikke nevne til alle å en hver hvorfor jeg skal til legen. Det pleier alltid å sitte noen som er veldig nyskjerrige på sånne steder og det liker jeg dårlig.

Var selv til legen i går, der var det kaos. Å alltid noen som er nyskjerrige.

Men heldigvis så bor jeg nå i en storby og jeg kjenner ikke så mange her enda. Så jeg opplever ikke dette noe særlig heldigvis.

Skrevet

Ja, sånt er slitsomt. Jeg liker heller ikke nevne til alle å en hver hvorfor jeg skal til legen. Det pleier alltid å sitte noen som er veldig nyskjerrige på sånne steder og det liker jeg dårlig.

Var selv til legen i går, der var det kaos. Å alltid noen som er nyskjerrige.

Men heldigvis så bor jeg nå i en storby og jeg kjenner ikke så mange her enda. Så jeg opplever ikke dette noe særlig heldigvis.

Hei! Ble det ny kur på deg?

Skrevet

Jeg tror jeg ville ha snakket om sykdommen/skaden min dersom den hadde vært "akseptabel" å snakke om. Hvis jeg skulle til legen for å få resept på allergimedisin eller pga. vond rygg så hadde jeg nok snakket om det, men kanskje ikke dersom jeg skulle til legen pga. mystiske byller på rompa eller illeluktende urin :-p

Tror at noen forteller hvorfor de skal til legen fordi de er redde for at den andre skal tro at det er noe flauere enn det det egentlig er eller i mangel av noe annet å snakke om ;-)

Skrevet

Jeg tror jeg ville ha snakket om sykdommen/skaden min dersom den hadde vært "akseptabel" å snakke om. Hvis jeg skulle til legen for å få resept på allergimedisin eller pga. vond rygg så hadde jeg nok snakket om det, men kanskje ikke dersom jeg skulle til legen pga. mystiske byller på rompa eller illeluktende urin :-p

Tror at noen forteller hvorfor de skal til legen fordi de er redde for at den andre skal tro at det er noe flauere enn det det egentlig er eller i mangel av noe annet å snakke om ;-)

Ja det kan være noe i det :) Litt ille å høre folk snakke om avføringen og sånt :) Bedre å si at det er ryggen eller noe...

Gjest Tacomix
Skrevet

Hei! Ble det ny kur på deg?

Hei. Nei det ble ikke noe ny kur. Min lungebetennelse har nå gått over. Jeg tror jeg kom meg på legevakten i riktig tid før den hadde ble alt for stor. Så idag for første dag på lenge føler jeg meg mye bedre.

*Mail er sendt*

Gjest Shira :o)
Skrevet

Noen få ganger treffer jeg kjente, og jeg sier ikke så mye om hvorfor jeg er der. Jeg svarer hvis de spør da, men nå eier jeg ikke lengre noen hemninger når det gjelder sykdommen min ;o) Men jeg starter ikke og prate om den sånn uten videre.

Jeg blir veldig oppdatert på andre sine plager på venterommet, de prater så høyt mange, at det er umulig og ikke høre.

Når jeg er på venterommet til spesialisten min sier jeg heller aldri noe, det er det nesten ingen som gjør. Kommer du opp på avd derimot, så prater vi i vei om alle plager, jeg også. Er en annen stemning der. Men vi konkurrer ikke.

Gjest xaraaah
Skrevet

Jeg liker ikke å møte kjentfolk på legekontor, spørs hva som feiler meg selvsagt. Jeg prøver å late som jeg ikke ser vedkommende og gjemme meg bak et blad, rett og slett fordi jeg ikke orker å snakke om det som feiler meg.. for jeg vet at vedkommende kommer til å spørre. Det er ikke personlig ment da, så jeg er sikkert litt overlegen, men akkurat det med legekontor er litt spesielt.

Skrevet

[quote name=Shira :o)' timestamp='1173787657' post='3570336]

Noen få ganger treffer jeg kjente, og jeg sier ikke så mye om hvorfor jeg er der. Jeg svarer hvis de spør da, men nå eier jeg ikke lengre noen hemninger når det gjelder sykdommen min ;o) Men jeg starter ikke og prate om den sånn uten videre.

Jeg blir veldig oppdatert på andre sine plager på venterommet, de prater så høyt mange, at det er umulig og ikke høre.

Når jeg er på venterommet til spesialisten min sier jeg heller aldri noe, det er det nesten ingen som gjør. Kommer du opp på avd derimot, så prater vi i vei om alle plager, jeg også. Er en annen stemning der. Men vi konkurrer ikke.

"Kommer du opp på avd derimot, så prater vi i vei om alle plager, jeg også. Er en annen stemning der. Men vi konkurrer ikke."

Ja da er det forståelig at dere prater. Jeg kan tenke meg at det kan være greit å utveksle erfaringer når man lider av det samme.

Skrevet

Jeg liker ikke å møte kjentfolk på legekontor, spørs hva som feiler meg selvsagt. Jeg prøver å late som jeg ikke ser vedkommende og gjemme meg bak et blad, rett og slett fordi jeg ikke orker å snakke om det som feiler meg.. for jeg vet at vedkommende kommer til å spørre. Det er ikke personlig ment da, så jeg er sikkert litt overlegen, men akkurat det med legekontor er litt spesielt.

Ikke alltid man har lyst til å treffe kjente nei....

Skrevet

Nei, stort sett leser jeg ukeblad eller donald. Møter jeg noen kjente, snakker vi ikke om sykdom.

Gjest Shira :o)
Skrevet

"Kommer du opp på avd derimot, så prater vi i vei om alle plager, jeg også. Er en annen stemning der. Men vi konkurrer ikke."

Ja da er det forståelig at dere prater. Jeg kan tenke meg at det kan være greit å utveksle erfaringer når man lider av det samme.

Vi lider sjelden av det samme. Vi som er kommet på Riksen har ofte spesielle plager, og det er ikke så mange av hver "art" Jeg har lært utrolig mye av pågangsmotet til pasienter der :o)

Det er godt humør som råder.

Når jeg er på venterommet til fastlegen, synes jeg tonen er mye mer negativ, sånn ala sukk, jeg er syk igjen, alle er syke nå, det er helt forferdelige greier dette her. Såklart er vi jo noen som sitter der og smiler. og prater om været.

Skrevet

Nei, stort sett leser jeg ukeblad eller donald. Møter jeg noen kjente, snakker vi ikke om sykdom.

Donald :) Ja leser jeg donald så er det nettop der :)

Skrevet

Jeg treffer merkelig nok svært sjelden kjente, og dersom jeg gjør det, snakkes det stort sett bare dagligdags småprat.

Det rareste jeg tror jeg har vært med på når det gjelder legeventeværelse, er en gang jeg skulle fjerne en føflekk, og oppdaget at det på legens dør sto med kjempebokstaver at han var "spesialist i hudsykdommer og veneriske sykdommer"!! *lol*

Følte at folk satt og skulte litt rundt seg da, gitt, og fristelsen var stor til å klø seg vedig på hånda el lign for å singalisere at man hørte til under den "riktige" kategorien! *LOL*

Greit nok med gynekolog, men spesialist i _veneriske- ....;-)

Skrevet

Jeg treffer sjeldent kjente på legekontoret og de få gangene jeg gjør det er jeg da hensynsfull nok til _ikke_ å spørre om hvorfor de er der!

Skrevet

Ja, det har hent jeg har truffet kjente på venteværelset. Men da har vi snakket om nøytrale ting (hvis vi har snakket i det hele tatt), ikke om sykdom.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...