Gå til innhold

FU:på venteværelset hos legen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Nei det ble ikke noe ny kur. Min lungebetennelse har nå gått over. Jeg tror jeg kom meg på legevakten i riktig tid før den hadde ble alt for stor. Så idag for første dag på lenge føler jeg meg mye bedre.

*Mail er sendt*

Så godt å høre

• Svar 72
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• pekkaline

19

• morsan

4

• Hønemoren

2

• Patsi

2

Mest aktive i denne tråden

Gjest mandolina
Skrevet

Det var en undersøkelse som gikk på hvorfor folk oppsøker lege. I 60% av tilfellene var det for å få oppmerksomhet.

Å få oppmerksomhet på venterommet er kanskje en del av hele legebesøket for noen.

Jeg har aldri snakket sykdom på venterommet til legen, det blir å utlevere det private liv for offentligheten.

Jeg lå på sykehuset på 4 sengs rom, der lå 2 eldre damer, som konkurrerte seg imellom med å fortelle om hvor mange ganger, de hadde vært på sykehus og hvor alvorlige sykdommer de hadde lidt av. Den ene hadde tilogmed ligget på Bærum Sykehus, og det var jo da mye finere enn det lille landsens sykehus, vi lå på.

Hilsen

Skrevet

Jeg treffer merkelig nok svært sjelden kjente, og dersom jeg gjør det, snakkes det stort sett bare dagligdags småprat.

Det rareste jeg tror jeg har vært med på når det gjelder legeventeværelse, er en gang jeg skulle fjerne en føflekk, og oppdaget at det på legens dør sto med kjempebokstaver at han var "spesialist i hudsykdommer og veneriske sykdommer"!! *lol*

Følte at folk satt og skulte litt rundt seg da, gitt, og fristelsen var stor til å klø seg vedig på hånda el lign for å singalisere at man hørte til under den "riktige" kategorien! *LOL*

Greit nok med gynekolog, men spesialist i _veneriske- ....;-)

Hehe, ser det for meg at du "klør for livet" på hånda :)

Skrevet

Det var en undersøkelse som gikk på hvorfor folk oppsøker lege. I 60% av tilfellene var det for å få oppmerksomhet.

Å få oppmerksomhet på venterommet er kanskje en del av hele legebesøket for noen.

Jeg har aldri snakket sykdom på venterommet til legen, det blir å utlevere det private liv for offentligheten.

Jeg lå på sykehuset på 4 sengs rom, der lå 2 eldre damer, som konkurrerte seg imellom med å fortelle om hvor mange ganger, de hadde vært på sykehus og hvor alvorlige sykdommer de hadde lidt av. Den ene hadde tilogmed ligget på Bærum Sykehus, og det var jo da mye finere enn det lille landsens sykehus, vi lå på.

Hilsen

*Ler* wow liksom Bærum sykehus ;)

Gjest Tacomix
Skrevet

Så godt å høre

Ja,

ikke

sant:o)

Jeg

er

glad

for

den

hjelpen

alle

dere

dolere

har

gitt

meg!

om

dager

er

nok

jeg

igjen

i

full

fart!

Gjest Tacomix
Skrevet

Hilsen

Det

skal

liksom

være

finere

bærum

sykehus:)

Alle

tror

bærum

er

bra!

Selv

kommer

jeg

ikke

langt

unna

der!

Jeg

har

ligget

Ullevål

som

barn

(tilhører

ikke

det

sykehuset

til

vanlig,

ikke

oslo

heller)

og

det

er

jeg

litt

stolt

av!

Rart

med

det.

Men

bærum

er

ikke

noe

bedre;)

Gjest Shira :o)
Skrevet

Hilsen

Jeg var også borti en slik dame en gang. Hun hadde vært på Radiumhospitalet hun, og der var alt så mye bedre, på Riksen var alt bare pyton.

Vi satt en hel gjeng der da, og mange hadde også vært på Radiumhospitalet, ingen skjønte hva hun bablet om, for det er gode forhold på Riksen også.

Så plutselig raste hun over kongehuset, for de hadde barnepassere de, og det hadde ikke hennes datter, og det var blodig urettferdig!

Så fikk hun en ny bye når Jakten på kjærligheten kom på, var urettferdig at de fikk så mange friere.

Så klagde hun kveldsmaten, hun orket ikke spise, og synes det var unødigt at vi andre spiste rundt henne.

Til slutt satt hun alene i dagligstua...

Skrevet

Ja,

ikke

sant:o)

Jeg

er

glad

for

den

hjelpen

alle

dere

dolere

har

gitt

meg!

om

dager

er

nok

jeg

igjen

i

full

fart!

Ikke gå ut for tidlig nå da...tar sin tid å komme seg ordentlig etter et sånt sjau og ikke noe særlig med tilbakefall. Slapp av og bli ordentlig frisk:-)

Gjest mandolina
Skrevet

Det

skal

liksom

være

finere

bærum

sykehus:)

Alle

tror

bærum

er

bra!

Selv

kommer

jeg

ikke

langt

unna

der!

Jeg

har

ligget

Ullevål

som

barn

(tilhører

ikke

det

sykehuset

til

vanlig,

ikke

oslo

heller)

og

det

er

jeg

litt

stolt

av!

Rart

med

det.

Men

bærum

er

ikke

noe

bedre;)

Damen mente jo at Bærem sykehus var litt finere, med større rom osv. og at det ga henne et "overtak" på den andre damen, som "bare" hadde ligget på det lokale sykehuset.

Helt utrolig, at noen har slike holdninger.

Hilsen

Skrevet

Nei.

Jeg mistet faren min for en stund siden, det hadde ikke helt gått opp for meg heller, og var hos legen for å få sykmelding pga det. Da så jeg en jeg kjente, men jeg følte meg liksom ikke klar for å snakke med noen om det som var skjedd ennå, hadde helt angst, var litt derfor jeg følte jeg trengte sykmelding og. Så jeg lot som jeg ikke hadde sett vedkommende og lot som jeg var opptatt med å lese.

Jeg traff igjen vedkommende en annen gang og han sa at han hadde sett meg den dagen, men han så at jeg så helt nedfor ut og skjønte at noe var skjedd og at jeg ikke ønsket å prate med noen... så var derfor han ikke gikk bort til meg. Var bra han tok hensyn.

Jo, klart det er bra å snakke med folk, men jeg følte jeg trengte litt tid til å ta det innover meg... jeg orket ikke utlevere meg ennå, for det hadde ikke gått helt opp for meg enda, og da trengte jeg tid for meg selv. Jeg var hjemme et par uker, og da var jeg mye bedre, jeg klarte å prate med folk om hva som var skjedd uten å få helt angstanfall og styrte i tårer... Selvsagt hadde jeg mine tunge tider, men nå var det ikke lenger så skummelt å prate om det, og det ble en terapi å prate om det.

Gjest Tacomix
Skrevet

Damen mente jo at Bærem sykehus var litt finere, med større rom osv. og at det ga henne et "overtak" på den andre damen, som "bare" hadde ligget på det lokale sykehuset.

Helt utrolig, at noen har slike holdninger.

Hilsen

Ja,

jeg

forstod

det!

Jeg

forstår

egentlig

henne

damen

sånn

sett.

Men

en

bør

jo

ikke

være

stolt

av

å

ha

vært

"så

mye

syk"!

Heldigvis

har

ikke

jeg

opplevd

slike

enda.

Det

er

fryktlig

irreterende

at

folk

sier

at

de

har

vært

sykere

enn

deg

selv.

Når

du

ligger

der

syk

selv!

Skrevet

Donald :) Ja leser jeg donald så er det nettop der :)

Gøyere enn Bonytt, Interiørmagasinet og Jakt&Fiske i hvert fall...

Gjest Tacomix
Skrevet

Ikke gå ut for tidlig nå da...tar sin tid å komme seg ordentlig etter et sånt sjau og ikke noe særlig med tilbakefall. Slapp av og bli ordentlig frisk:-)

Jeg

si

at

jeg

har

gått

ut

noen

ganger

mens

jeg

har

ligget

sikkelig

syk!

Ikke

mye

hjelp

jeg

har

fått,

da

har

jeg

måtte

prøve

å

gjort

litt

selv.

Men

har

tatt

det

utrolig

med

ro,

har

gått

veldig

sakte.

Ja,

det

tar

sikkert

en

tid

før

jeg

er

helt

bra

igjen.

Skal

prøve

å

ta

det

litt

med

ro

også

som

jeg

føler

meg

mye

bedre.

For

jeg

er

veldig

flink

med

tilbakefall.

Sikkert

derfor

jeg

er

lenge

syk

hver

gang!

jeg

skal

prøve

å

høre

deg,

tusen

takk!

Kommer

nok

ikke

ut

av

pysj

buksa

med

det

første

heller

tror

jeg;)

Gjest mandolina
Skrevet

Ja,

jeg

forstod

det!

Jeg

forstår

egentlig

henne

damen

sånn

sett.

Men

en

bør

jo

ikke

være

stolt

av

å

ha

vært

"så

mye

syk"!

Heldigvis

har

ikke

jeg

opplevd

slike

enda.

Det

er

fryktlig

irreterende

at

folk

sier

at

de

har

vært

sykere

enn

deg

selv.

Når

du

ligger

der

syk

selv!

Ja, jeg var ikke innblandet i diskusjonen, men da jeg var mye yngre enn dem, var diskusjonen jo rett mot meg, at jeg som var så ung kunne da ikke være så syk som de hadde vært.

På det tidspunkt var jeg for syk til å snakke med dem, og ble jo også operert dagen etterpå.

Etter operasjonen ble jeg plasert på naborommet, sykepleierne hadde oppfattet situasjonen og sa bare: "Vi mener at du vil ha det bedre på dette rommet."

Hilsen

Gjest Elextra
Skrevet

Er sjelden hos legen, og treffer aldri kjente der. Vet derfor ikke hva jeg evt. ville snakket om.

Angelica :o)
Skrevet

Jeg hater å treffe kjente på legekontoret. Spes. hvis det bare er bekjente.

Jeg er ikke int. i å vite hvorfor de er der eller fortelle hvorfor jeg er der selv.

Å gå til lege er hat uansett =)

Skrevet

Er sjelden hos legen, og treffer aldri kjente der. Vet derfor ikke hva jeg evt. ville snakket om.

Fortsett slik du. Godt du holder deg frisk! :)

Skrevet

Ja, jeg var ikke innblandet i diskusjonen, men da jeg var mye yngre enn dem, var diskusjonen jo rett mot meg, at jeg som var så ung kunne da ikke være så syk som de hadde vært.

På det tidspunkt var jeg for syk til å snakke med dem, og ble jo også operert dagen etterpå.

Etter operasjonen ble jeg plasert på naborommet, sykepleierne hadde oppfattet situasjonen og sa bare: "Vi mener at du vil ha det bedre på dette rommet."

Hilsen

LOL for en historie!! :-)

Ja ja, man kan ihvertfall si at det er fint at damene kan finne en slags glede i at de tross alt har det verre enn andre! ;-)

Jeg har i mitt liv også støtt på noen adskillig yngre eksemplarer som også konkurrerer i hvem-har-det-verst.

Nesten litt fristende å replisere tørt: "Gratulerer, da!" ;-)

Historien minner meg forresten om vitsen om lillesøster som klagde over at storesøster fikk "alt":

"Storesøster får tannregulering, briller og ortopediske sko! Jeg får INGENTING, jeg! "

Skrevet

Jeg mistet faren min for en stund siden, det hadde ikke helt gått opp for meg heller, og var hos legen for å få sykmelding pga det. Da så jeg en jeg kjente, men jeg følte meg liksom ikke klar for å snakke med noen om det som var skjedd ennå, hadde helt angst, var litt derfor jeg følte jeg trengte sykmelding og. Så jeg lot som jeg ikke hadde sett vedkommende og lot som jeg var opptatt med å lese.

Jeg traff igjen vedkommende en annen gang og han sa at han hadde sett meg den dagen, men han så at jeg så helt nedfor ut og skjønte at noe var skjedd og at jeg ikke ønsket å prate med noen... så var derfor han ikke gikk bort til meg. Var bra han tok hensyn.

Jo, klart det er bra å snakke med folk, men jeg følte jeg trengte litt tid til å ta det innover meg... jeg orket ikke utlevere meg ennå, for det hadde ikke gått helt opp for meg enda, og da trengte jeg tid for meg selv. Jeg var hjemme et par uker, og da var jeg mye bedre, jeg klarte å prate med folk om hva som var skjedd uten å få helt angstanfall og styrte i tårer... Selvsagt hadde jeg mine tunge tider, men nå var det ikke lenger så skummelt å prate om det, og det ble en terapi å prate om det.

Det er tungt å miste noen man er glad i, så da vil man ikke snakke med folk rundt seg. Fint at du kan snakke om det nå, for det er dumt å lagre det for lenge.

I slike situasjoner hadde det vært greit å få sitte for seg selv i et annet rom å vente....

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...