Gå til innhold

Hva serverer på dametreff?

Anbefalte innlegg

Gjest hjerterom og husrom
Skrevet

Jeg har invitert noen av mammaene i barnehagen hjem til meg en lørdagskveld. De syns det var veldig hyggelig å bli invitert.

Hva kan jeg servere? Jeg er ikke så veldig god på å lage mat. Kake er jeg flink til, men ikke varmretter og sånn. Likevel lurte jeg på om jeg burde servere en varmrett først, og deretter kake?

Lurer også på om jeg kan be dem ta med vin (eller drikke) selv? Hva er vanlig?

Skrevet

Jeg liker å lage lasagne. Det er enkelt og greit, og de fleste liker det. Man kan lage vegetarlasagne, eller med kjøtt.

Skrevet

En god kylling- eller pastasalat med godt brød til. :-)

Evt. suppe med brød til?

Ost og kjeks?

Gjest Shira :o)
Skrevet

Du kan ha godt pålegg med godt brød?

Legg litt diverse pålegg på fat, eggerøre, potetsalat. En grønn salat.

Slike halvstekte brød er enkelt og godt til.

Du kan be dem om og ta med vin selv ja, bare si at de kan ta med seg den drikken de liker selv.

Skrevet

Støtter innlegget om pastasalat. Har en god oppskrift om du vil ha.

Eller du kan lage en kyllinggryte, f. eks. bali kyllinggryte med ekstra champignon og litt ingefær. Servere med brød og salat.

hare1365380455
Skrevet

Rundstykker og pålegg eller pastasalat eller pai. :)

Gjest Elextra
Skrevet

Støtter forslaget om pastasalat - med godt brød til. Og gjerne aïoli eller god olje til brødet.

Du kan selvfølgelig be gjestene om å ta med drikke selv (og foreslå f.eks. rødvin, om det er det som passer til).

Skrevet

Støtter innlegget om pastasalat. Har en god oppskrift om du vil ha.

Eller du kan lage en kyllinggryte, f. eks. bali kyllinggryte med ekstra champignon og litt ingefær. Servere med brød og salat.

Hei.

Jeg vil gjerne ha oppskriften på pastasalat. ;-)

På forhånd takk

Skrevet

Hei.

Jeg vil gjerne ha oppskriften på pastasalat. ;-)

På forhånd takk

Pastasalat:

Pastaskruer

Paprika

Mais

Champignon

Rødløk

Skinkeboks

Dressing:

1 rømmeboks

Majones

Hvitløkpulver

Caiennepepper

Tabascosaus (noen dråper)'

3-4 ts agurkmix

Her kan en om ønskelig bytte ut skinken med kylling eller noe annet.

Litt usikker på mengdene av ting i dressingen, men det er vel bare å smake seg frem. Det er en stund siden sist jeg lagde denne, men vet den er kjempegod!

(Hvordan får man forresten til enkelt linjeskift når man skriver inn her?? Ble enten alt på en linje eller dobbel linjeavstand.)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...