Gå til innhold

eiedomsmeglere. tips?

Anbefalte innlegg

Gjest Addaia 23
Skrevet

Har noen litt råd å gi en ung dame.

Jeg har arvet og for det kjøpt leilighet. Jeg har fått høre at jeg kan få solgt den for hele 3 mill og over det.

Jeg har dårlig økonomi og leier nå ut 2 av soverommene i leiligheten min. Dette får jeg over 6500 kr for.

Jeg begynner få en plan om å selge leiligheten min nå, om det faktisk er slik at jeg kan få over 3 mill for den. Da ville jeg kjøpe meg to mindre leiligheter i et strøk ikke langt unna her jeg bor nå, der jeg syns det er så fint.

Så ville jeg leid ut den ene av dem, og bodd alene i den andre. (det hadde vært deilig)

Høres dette ut som en ok og gjennomførbar plan?

Er det noen eiendomsmeglerfirma som er bedre enn andre, noen tips og råd?

Er i tr.heimsområdet.

På forhånd tusen takk for evt. svar...

Gjest Elextra
Skrevet

Synes det høres greit ut, jeg. Da vil du antakelig kunne få mer enn 6500 i leie også.

Men vær klar over at du ikke får allverdens for 1,5 mill, i byens mer attraktive strøk kan du neppe regne med mer enn en "vanlig" toroms.

petter smart
Skrevet

Mitt råd er å tenke deg nøye om.

Jeg vet ikke hvor praktisk det er å leie ut 2 soverom, men 6500 er mye penger. Du slipper å skatte av disse.

Dersom du kjøper to leiligheter vil du måtte skatte av leieinntektene på den du ikke bor i selv.

Jeg vet heller ikke hvor du bor, men 1.5 million høres svært lite ut for en leilighet. Husk at de fleste leiligheter går for langt over prisantydning.

Hvilket område bor du i og hvor hadde du tenkt å flytte?

Jeg ville heller kjøpt en litt større og dyrere (over 1,5 million) leilighet/hus med utleiemulighet.

Hvem har sagt at du kan forvente over 3 millioner for din nåværende leilighet? Få en takst før du gjør noe mer.

Gjest Addaia 23
Skrevet

Synes det høres greit ut, jeg. Da vil du antakelig kunne få mer enn 6500 i leie også.

Men vær klar over at du ikke får allverdens for 1,5 mill, i byens mer attraktive strøk kan du neppe regne med mer enn en "vanlig" toroms.

nei det er ganske små leiligheter jeg kan regne med, med kun ett soverom osv... men ifølge takst fins de iallfall, har sett på et par på nett...

men er helt greit for meg å ha en mye mindre en..

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...