Gå til innhold

Mange lån,mange sorger

Anbefalte innlegg

Gjest littiuføre
Skrevet

Vel,har et lite lån på 10.000 kr, lån hos lånekassen på ca 70.000kr og et billån på ca 120.000kr. åsså noen andre smålån på under 10.000kr. Jeg har vel igrunn tatt meg vann over hodet....

Det virker som at d blir bare værre å værre å betale, både lån,husleie,regninger ellers og innkjøp av andre daglidagse ting.

Er det noen her som vet om en lur måte å få kontroll på dette på? Finns det noen nettsider hvor jeg kan få hjelp? info om privat økonomi? noen banker som kan hjelpe?

Det hadde vært så realt å evt låne penger for å betale alle lånene mine, slik at jeg har bare ETT lån i stedet for mange små her og der...

Jeg gidder ikke få sånne spydige "dette kan du til selv" og "det er din egen feil" svar.

For jeg er fullt klar over at dette er noe jeg selv kan til.

Det eneste jeg trenger,er tips til hjelp slik at hverdagen til meg og mitt barn bli bedre.

Takk.

Gjest Jente31
Skrevet

SEB privatbanken (tror jeg det het) har gunstige renter på forbrukslån

har du huslån? Har du mulighet til å refinansiere, altså "bake" disse lånene inn i huslånet?

Gjest littiuføre
Skrevet

SEB privatbanken (tror jeg det het) har gunstige renter på forbrukslån

har du huslån? Har du mulighet til å refinansiere, altså "bake" disse lånene inn i huslånet?

Nei,har ikke boliglån. Jeg leier leilighet.

Skrevet

Gå i "din" bank og fortell hva du ønsker. Be dem gi deg forskjellige alternativer på løpetiden på lånet.

Jeg ville ikke ha tatt med lånet i lånekassen, fordi dette er stort sett et billig lån, men må du, så må du.

Jeg ville ha samlet billånet og de andre smålånene i ett lån.

Du kan ikke selge bilen din og kjøpe en billigere da? Slik at du får et pusterom i to til tre år?

Skrevet

Hvis du har god betalingsevne, du skriver du eier leilighet får du vel lån i enhver bank. Ellers skal det være banker som hjelper spesielt tyngende. Bank2?

Refinansier og klipp i stykker kredittkort.

Gjest littiuføre
Skrevet

Hvis du har god betalingsevne, du skriver du eier leilighet får du vel lån i enhver bank. Ellers skal det være banker som hjelper spesielt tyngende. Bank2?

Refinansier og klipp i stykker kredittkort.

Jeg leier leilighet ja.

Jeg har Fokus bank, men kan jeg gå dit og spørre om å få ETT lån som betaler alle de andre lånene mine? Slik at jeg betaler kun til Fokus? Altså,jeg har fast jobb,men tjener nok ikke mer enn like under 200.000 brutto.

Og bilen har jeg også på nedbetaling gjennom bilfirma.

Men lurer altså på om det går an å gå i banken min og spørre om dette? Heter det refinansierings lån?

Skrevet

Jeg leier leilighet ja.

Jeg har Fokus bank, men kan jeg gå dit og spørre om å få ETT lån som betaler alle de andre lånene mine? Slik at jeg betaler kun til Fokus? Altså,jeg har fast jobb,men tjener nok ikke mer enn like under 200.000 brutto.

Og bilen har jeg også på nedbetaling gjennom bilfirma.

Men lurer altså på om det går an å gå i banken min og spørre om dette? Heter det refinansierings lån?

Du risikierer ikke noe mer å ved å spørre enn et nei, og da kan du spørre i en annen bank. Så bare spør du om refinasiering.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...