Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Da må vi vel ha utviklingsproblemer hele gjengen, for det er vel neppe noen som er født etter at fedrekvoten ble innført som har begynt på dol'e ennå! ;-)

Hah! Det har du jaggu rett i. Jeg har i grunn følt at det har vært noe der, nå skjønner jeg det.

Faren min var jo borte hele uka i lange perioder. Og bleie skifta han på meg bare en gang - da med en slags assistanse fra en svoger som kunne like lite om dette som faren min.

Annonse

Mannen hadde permisjon i 4 uker, og var i tillegg sykemeldt i 4-5 mnd i løpet av hennes første leveår, uten at han var for dårlig til å ta seg av henne mer enn ca 1 mnd. Det var utrolig godt for hele familien vår. (Bortsett fra den tida han var HELT funksjonshemmet da, og jeg plutselig hadde 2 barn)

Stakkars barna mine. Pappa'n har ikke tatt noen sammenhengende pappapermisjon.

Han har tatt fri i tiden rett etter fødselen, og han har flekset når det har vært påkrevd. Men han er mye borte.

For å være helt ærlig tror jeg barna våre har klart seg veldig bra så langt. Har til og med et barn født i 2001, og hun er nå veldig veltilpasset.

Selvsagt er det godt for barna - og hele familien - at far kommer mer på banen når barna er små.

Men å si at barn tar skade av at far ikke er der, det er å dra det veldig, veldig langt.

Den generasjonen som i stor grad har hatt far hjemme på permisjon mer enn kort tid, er ikke voksen ennå.

Så jeg synes konklusjonen er en smule bastant.

Jeg tror generelt ikke på enkle sammenhenger av den typen, enten det gjelder mor eller far. Det var en kvinnelig svensk fagperson som påsto det motsatte ifjor, såvidt jeg husker - og en norsk mannlig lege eller noe sånt, som også hevdet at far var annenrangs omsorgsperson for de minste, for ca. halvannet år siden.

Skal man bare ta hensyn til hva ekspertene anbefaler, går man en høyst usikker tid i møte.

Annonse

Mange med utviklingsforstyrrelser da,

flere generasjoner med dysfunksjonelle individer faktisk.

Men seriøst, siden når var kvinner tiltrodd evner som omsorgsgivere???

*sukk*

"Men seriøst, siden når var kvinner tiltrodd evner som omsorgsgivere??? *sukk* "

Om det er til noen trøst, så er det alltid mors feil når noe går galt, så det er fint at far ihvertfall kan få "skylda" for det som går bra! ;-) Må jo få litt del av "æren" for det ferdige resultatet han også:-)

ylvali1365381015

"Men seriøst, siden når var kvinner tiltrodd evner som omsorgsgivere??? *sukk* "

Om det er til noen trøst, så er det alltid mors feil når noe går galt, så det er fint at far ihvertfall kan få "skylda" for det som går bra! ;-) Må jo få litt del av "æren" for det ferdige resultatet han også:-)

Ja, det hadde jo vært fint med en viss deling av ansvarsbyrden... Også dersom barna måtte avvike fra normalen på noen måte.

Men det har som regel vært mor som har vært syndebukk nr en dersom så skulle være tilfelle.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...