Gå til innhold

"Nå har vi sluttet med ullundertøy"

Anbefalte innlegg

Gjest også en mamma

Vi har også sluttet med ullundertøyet nå, ja.

Vi bruker det opp til 4-5 varmegrader, men over det blir det for varmt, mener jeg. Jeg vet at folk hevder at ull er så pustende og bra (og det er det jo), men jeg greier ikke selv heller å bruke ulltrøye annet enn når det er skikkelig kaldt. (Eller man er lange ute på fjellet i vått og rått vær).

Så nå er det bomullslongser og t-skjorter på ungene under tøyet.

Fortsetter under...

Gjest annlovinda

Vi har KUN ull-stillongser vi, så det bruker han så lenge han bruker stil-longser.

Eller,han har to bomulls-stillongser, men det er skiftetøy i barnehagen.

Han blir jo ikke noe mer varm med ull-stillongs og trysilstrømper. Men han slipper å bli klam som han gjerne blir i bomull-stillongs.

Hei!

Når vi ferierer i Norge er et ullskift alltid med ;-)

Ja, gjerne på sommeren også, selv om vi ikke er på fjellet!

Er jo ikke alltid vi bruker det, men i tilfelle dårlig vær!

Hilsen

Men er 10-15 grader dårlig vær da? ;-)

Vi har forøvrig aldri hatt med ulltøy på sommerferie, men ungene bor i det på hytta om vinteren, heldigvis klør de ikke. Men de har en nevø som klør, og han holder seg like varm i bomull og fleese, faktisk.

Ull er en fin ting, men her i huset er ullen noe som kommer fram når gradestokken kryper ned mot null grader og under der :-)

Det er godt å se at man ikke MÅ være svoren ullfantast for å kunne være en god DOL-forelder... ;-)

Jeg vet jo ikke på forhånd om det vil bli en del ullundertøy eller ikke her, men jeg har jo hele tiden fått inntrykk av at det er nærmest barnemishandling å ikke ha ullundertøy og ullpysj osv. når jeg leser her.

Får vel prøve meg litt fram etter hvert, tenker jeg :)

Ja, det kan nesten virke som om man mishandler barna om de ikke har ullundertøy. Men jeg har nå hatt barn i over 7 år og ikke savnet det noe særlig.

Kjøpte endel ullbodyer til eldstemor da hun var baby. Men det ble alt for varmt for henne. Dvs. brukte dem hvis det var skikkelig kaldt - altså under minus 10 og lavere.

Men det er jo forskjell på barn. Noen er frosne, andre er varme. Har man frossenpinner er det nok kjempegodt med ull både høst, vinter og vår.

Annonse

Det er godt å se at man ikke MÅ være svoren ullfantast for å kunne være en god DOL-forelder... ;-)

Jeg vet jo ikke på forhånd om det vil bli en del ullundertøy eller ikke her, men jeg har jo hele tiden fått inntrykk av at det er nærmest barnemishandling å ikke ha ullundertøy og ullpysj osv. når jeg leser her.

Får vel prøve meg litt fram etter hvert, tenker jeg :)

Ungene mine har heller ikke ull inn mot kroppen. Jeg klarer det ikke selv, og har ikke testet det på dem.

Barna har aldri vært spesielt kalde av seg, og de er "aldri" syke.

Vi har heller aldri hatt Reima-produkter bortsett fra noen votter.

Men er 10-15 grader dårlig vær da? ;-)

Vi har forøvrig aldri hatt med ulltøy på sommerferie, men ungene bor i det på hytta om vinteren, heldigvis klør de ikke. Men de har en nevø som klør, og han holder seg like varm i bomull og fleese, faktisk.

Ull er en fin ting, men her i huset er ullen noe som kommer fram når gradestokken kryper ned mot null grader og under der :-)

neida, 10-15 grader kan være utrolig surt i hvertfall her, når det regner og blåser. Eller på fjellet på nordvestlandet om sommeren.

Men de får bruke ulltøyet noen uker til, så er det over.

Noen tåler jo ikke ull, så det er absolutt ikke noe must.. men som du sier, en fin ting :-)

Hilsne

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...