Gå til innhold

morsmelkerstatning


bontis

Anbefalte innlegg

Jeg har en sønn på 3 måneder som jeg ammer. Neste helg skal vi i bryllup, og vi skal ha barnevakt. Problemet er at jeg ammer han siste gang i 9 -tiden om kvelden og da er vi på fest(han skal være med under middagen og kaffen).Kan barnevakten gi han morsmelkerstatning ,eller kan det gi magesmerter og problemer. Jeg har ikke så mye melk til overs til å pumpe, så det hadde vært greit å bruke morsmelkerstatning.Jeg kunne tenkt meg å ta et par glass vin også, og da må jo han få en erstatning neste morgen også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Prøv for all del å gi ham det først slik at du er sikker på at han tar både flasken og erstatningen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ragnhild Alquist, Helsesøster

Kjære bontis.

Søk på alkohol i ammeforum.Mange har stillt dette spørsmålet tidligere. Du kan selv regne ut hvor lang tid du må vente før du ammer igjen. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Skjønner ikke hvorfor man fremdeles er så redd for å drikke litt selv om man ammer. Leger har svart på dette tidligere og det er ikke farlig å ta seg en fest i ny og ne og drikke flere glass vin og amme like etterpå. Det har jeg gjort flere ganger og tulla mi har aldrig reagert. Promillen er så lav at det ikke er farlig. To tre glass vin fører til en promille som tilsvarer kulturmelk.

Det er når man er gravid det er farlig å drikke. Da går alkoholen rett til ungen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...