Gå til innhold

Hjelp i Word

Anbefalte innlegg

Gjest Rusle
Skrevet

Håper noen kan hjelpe med dette:når jeg skal flytte musepekeren eller skifte linje, merkes mye av teksten(blir svart). Hvordan kan jeg få bort dette?

Skrevet

Ville først og fremst prøvd en restart av maskinen.

Ellers kan det nesten høres ut som du har en shift-tast som henger, men da ville du kanskje skrevet med konstant store bokstaver. Eller ikke om du har på caps lock da... Funker begge shift-tastene dine?

Skrevet

Har opplevd det noen ganger sjøl, og det eneste som har hjulpet har vært en restart av pc-en, som Åsemor også nevner.

Gjest Rusle
Skrevet

Har opplevd det noen ganger sjøl, og det eneste som har hjulpet har vært en restart av pc-en, som Åsemor også nevner.

Takk for svar. Word er bedre etter at pc er restartet, men det er irriterende.

Skrevet

Takk for svar. Word er bedre etter at pc er restartet, men det er irriterende.

Du skriver at Word er bedre, men at det er irriterende. Betyr det at problemet stadig kommer tilbake?

Jeg tror jeg har funnet ut hva dette skyldes.

Windows har en funksjon for "Accessability" (tilgjengelighet for funksjonshemmede etc.), der man blant annet har noe som heter Sticky Keys. Jeg tror det er den som forårsaker de problemene du støter på (og som jeg fra tid til annen har opplevd selv, men tidligere aldri har forstått hvorfor har oppstått.

Hvis man trykker på Shift-tasten 5 ganger raskt så aktiviserer man Sticky Keys, og da oppfører Word og andre programmer seg som du nevner (utvider merkingen om man flytter musen, istedet for å flytte merkingen).

Hvis du trykker Shift-tasten 5 ganger raskt, og går inn på Settings, så kan du slå av hele funksjonen og slå av at den tastekombinasjonen skal aktivisere Sticky Keys.

Håper du får noe ut av dette svaret, hvis ikke skal jeg prøve å forklare bedre :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...