Gå til innhold

Hvilken reciever bør jeg velge?

Anbefalte innlegg

Gjest amatør, med trøkk
Skrevet

Jeg har et surroundsystem med meget bra lyd, problemet er at selve anlegget er en stor og plasstrengende rack med både kassetspiller, cd-skifter etc. (ikke platespiller,hehe)

Etter anskaffelse av en 42 tommers faltskjerm får jeg ikke lyden av tv-program igjennom- kun video. Jeg VET jeg kopler riktig, men kan ikke noe med instillingene på tvn. Derimot har fjernkontrollen til tvn gått istykker og jeg har en sånn multifjernkontroll- som ikke har de knappene jeg trenger for innstillinger heller.

Jeg velger derfor å BYTTE ut anlegget. Men en smooth søt, fancy, helst sort reciever jeg kan bruke som cd-spiller og dvdspiller og den MÅ ha muligheten for å avspille GOD lyd, høyt og med trøkk i bassen. Nå antar jeg at disse fungerer som en god gammeldags forsterker (!?) og at man kan avspille dvd/cd på samme vare!?

Pris-1-2500kr. Hva får jeg for det? Og hva anbefaler DU, evt hvorfor?

Skrevet

Jeg er egentlig blank på dette, men jeg har en forsterker mellom dvd-spilleren og høyttalerne, ellers hadde det vel blitt dårlig med lyd annet enn i tv'n? Jeg trodde man måtte ha en forsterker i tillegg om man skulle kjøre dvd-spiller lyden ut på eksterne høyttalere og ikke bare ut på tv'n.

Gjest amatør, med trøkk
Skrevet

Jeg er egentlig blank på dette, men jeg har en forsterker mellom dvd-spilleren og høyttalerne, ellers hadde det vel blitt dårlig med lyd annet enn i tv'n? Jeg trodde man måtte ha en forsterker i tillegg om man skulle kjøre dvd-spiller lyden ut på eksterne høyttalere og ikke bare ut på tv'n.

Jeg har ikke egne høytalere på tv,n og jeg har ikke egen forsterker..Kun rack og egen dvd. Får som sagt videolyden ut av anlegget (både om jeg kopler gjennom tvn eller ikke.) men ikke tv-lyden..Var ikke noe problem på den gamle kassen.:0)

Skrevet

Jeg har ikke egne høytalere på tv,n og jeg har ikke egen forsterker..Kun rack og egen dvd. Får som sagt videolyden ut av anlegget (både om jeg kopler gjennom tvn eller ikke.) men ikke tv-lyden..Var ikke noe problem på den gamle kassen.:0)

Så du har en sånn alt-i-ett-greie av et stereoanlegg med cd / radio / forsterker (evt. kasset / evt. platespiller) som du kjører dvd-lyden gjennom?

Kast den på dynga og kjøp en forsterker istedet.

Gjest amatør ,med trøkk
Skrevet

Så du har en sånn alt-i-ett-greie av et stereoanlegg med cd / radio / forsterker (evt. kasset / evt. platespiller) som du kjører dvd-lyden gjennom?

Kast den på dynga og kjøp en forsterker istedet.

Er jo det jeg skal! Er derfor ute etter noe nytt, bra, fancy osv.som jeg skrev,hehe. Forslag?

Gjest amatør, med trøkk
Skrevet

Til den prisen får du ikke god lyd.

Tjoda, amatørmessig god lyd...Har jo høytalere som duger. Så trenger bare reciever/forsterker. Er ikke ute etter 10.000kroners forsterkeren...

Skrevet

Tjoda, amatørmessig god lyd...Har jo høytalere som duger. Så trenger bare reciever/forsterker. Er ikke ute etter 10.000kroners forsterkeren...

Hva slags høytalere har du da?

Skrevet

Jeg ville ikke gått for noe mindre enn denne:

http://www.hifiklubben.com/NO/Produkter/Hjemmekino/DVD-receivere/

Men nå kommer vel snart HD-DVD/Bluray, så jeg ville nok heller kjøpt en OK forsterker og en billig DVD-spiller som senere kan byttes.

Skrevet

Er jo det jeg skal! Er derfor ute etter noe nytt, bra, fancy osv.som jeg skrev,hehe. Forslag?

Det er sikkert 20 år siden jeg hadde min store hifi-periode. :o) Sverger fremdeles til min ca. 20-23 år gamle NAD-forsterker jeg da.

Ta en tur på HiFi-klubben kanskje?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...