Nyttårsjenta' Skrevet 14. mars 2007 Skrevet 14. mars 2007 Vi skal ha bursdagselskap i helgen. Svigermor baker en sjokoladekake, men hva skal vi bake? Vil jo ikke gjøre en med sjokolade men vet ikke helt hva barn liker for type kaker. Barnen er fra 1-9 år. Hvilke erfaringer har dere? Kom gjerne med oppskrifter og forslag. Takk! ) 0 Siter
Gjest Masahiro Skrevet 14. mars 2007 Skrevet 14. mars 2007 Hva med en deilig banankake? Banankake (liten langpanne) 3 egg 3,5 dl. sukker 250 g. smeltet smør 8 ss. melk 6 dl. hvetemel 3 moste bananer 2 ts. vaniljesukker 1 ts. natron 3 ts. bakepulver Stekes ved 150 grader i ca. 45 minutter midt i ovnen. (Oppskriften dobles til stor langpanne) Pisk eggedosis. Smelt smøret og hell melken oppi før det helles i eggedosisen. Hell i mel, vaniljesukker, natron og bakepulver og mix godt sammen. De moste bananene blandes godt i til slutt. Røren helles i bakepapirkledt form og stekes. Avkjøles i formen. Sikt over melis før servering, og del i passe firkanter. Skal den fryses deles den i passe biter, og pakkes i frysefolie. Når den skal tines, legges hele pakken med folie rundt på rist i stekovnen ved 50-70 grader til den er lunken og tint. Veldig saftig og god for liten og stor 0 Siter
Mrs. Wallace Skrevet 14. mars 2007 Skrevet 14. mars 2007 Muffins i alle varianter er populært her, i hvert fall. Og hvetekringle. 0 Siter
Gemini Skrevet 14. mars 2007 Skrevet 14. mars 2007 Ostekake? Med unntak av sjokoladekake så er det vel nesten ingen kaker som egentlig er "fulltreffer" hos de fleste barn, i alle fall ikke som jeg kan komme på...? Noen liker bløtkake, noen liker muffins, noen suksessterte, osv. osv. 0 Siter
jubalong70 Skrevet 14. mars 2007 Skrevet 14. mars 2007 Mine liker muffins, kringler, boller og "læms" (en slags påsmurt kakelefse). 0 Siter
Sofies mamma Skrevet 15. mars 2007 Skrevet 15. mars 2007 Det er én kake av alle jeg har prøvd som ikke kan bli mislykket i det hele tatt dersom man følger oppskriften, som er superenkel. Det er en fantastisk kake. I tillegg elsker barn den over alt på jord. Denne MÅ du prøve :-) MYKT SUKKERBRØD 4 EGG 4 DL SUKKER PISKES TIL EGGEDOSIS 100GRAM SMØR 2 DL MELK KOKES OPP BLAND EGGEDOSIS, MELK, SMØR TILSETT: 2 TS BAKEPULVER 4 DL MEL STEKES 45 MIN, 175, NEDERST PYNT MED MELIS OG STRØ 0 Siter
Moder'n-2 Skrevet 15. mars 2007 Skrevet 15. mars 2007 Kanskje ikke en kake, men ... Hva med å lage ting av gelé, for eksempel tog? De aller fleste unger liker slikt. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.