Gå til innhold

Urinprøve for bleiebarn

Anbefalte innlegg

Mrs. Wallace

Jeg har legetime til lillesøster i morgen, og har fått beskjed om å medbringe en urinprøve. Har kjøpt en sånn pose, men lurer litt på hvor lenge den kan sitte på? Det bør vel helst være morgenurin i en sånn prøve, men den kan jo ikke sitte på over natten heller? Bør jeg da bare klistre den på så godt jeg kan i morgen tidlig og helle i henne drikke?

Er det veldig plundrete å feste en sånn pose? Dama på apoteket mente det var vanskelig - og det hjalp jo veeldig. Noen som har tips?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/270382-urinpr%C3%B8ve-for-bleiebarn/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes ikke det er vanskelig å feste en slik pose. Har gjort det både på gutt og jente. Pass bare på at hele urinåpningen er i åpningen til posen, og lim godt igjen.

Blir det lekkasjer, så gjør det jo ingenting - bleia er jo der likevel.

Jeg ville satt den på i morgen tidlig, og så gi henne flaske/kopp med yndlingsdrikket. Du kan la posen sitte på helt til du kommer til legen, så kan de ta urinprøven rett fra posen.

Mrs. Wallace

Jeg synes ikke det er vanskelig å feste en slik pose. Har gjort det både på gutt og jente. Pass bare på at hele urinåpningen er i åpningen til posen, og lim godt igjen.

Jeg ville satt den på i morgen tidlig, og så gi henne flaske/kopp med yndlingsdrikket. Du kan la posen sitte på helt til du kommer til legen, så kan de ta urinprøven rett fra posen.

Takk for svar, nå ble jeg beroliget! :o)

Var vel den kommentaren fra apotek-dama som gjorde meg bekymret.

Mrs. Wallace

Det var slett ikke noe problem å få festet den posen, og rikelig med væske fikk vi samlet opp. ;o)

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...