Gjest laaaaaangt Skrevet 14. mars 2007 Del Skrevet 14. mars 2007 Huff... les den som gidder. Vi er tre voksne søsken med barn. det er meg og to eldre brødre. Jeg har mest kontakt med min eldste bror som har to barn (gutt 1 år, jente 8 år). Min mellomste bror har en sønn på ni år. han har kjøpt seg inn i mine foreldres hus der han foreløpig bor i underetasjen mens de er her i perioder (de bor utenlands bla pga psykisk sykdom) og ellers bruker han hele huset. Jeg har en datter på snart et år og en gutt på 6 år. Nå har foreldrene mine vært her i snart 3 mnd før de reiser hjem til uken. Som vanlig har oppholdet vært kjempehyggelig, men også intenst og konfliktfyllt, spesiellt mellom oss søsknene. Sønnen min leker mye med kusina si, men ettersom jeg ikke har så mye kontakt med mellomste broren min, kjenner fetterne hverandre dårlig. Når de tre eldste møtes samtidig blir min sønn skviset ut, og dette er vondt for gutten vår. Jeg skjønner at de eldste av og til vil leke alene, men når familien samles hender det at disse tre er sammen og da blir det sårt for gutten vår. Han har blant annet kommet hjem og sagt at X hater han og lurer på hvorfor det. Det verste er at foreldrene mine lar det skje. Broren min som bor i underetasjen jobber av og til om natten, og han har sagt til foreldrene mine at han ikke vil at vår sønn skal være der om morgnene fordi det blir så mye bråk. Når besteforeldrene er her betyr det at de eldste overnatter og koser seg så fort anledningen byr seg, men her må gutten vår ekskluderes fordi han bråker så mye! Når forldrene mine tillater dette snappes det opp av barna og etterhvert har det blitt mye gutten vår ikke får bli med på. Vil bare understreke at gutten vår er en helt normal 6 åring som egentlig er roligere enn sine jevnaldrede i barnehagen, og dessuten er han vant til å leke med eldre barn. Når han er sammen med kusinen sin er det aldri problemer. Moren min er syk og tåler ikk konfrontasjoner, men nå synes jeg det har gått for langt. Gutten min får stadig høre om når de andre har vært på overnatting, kino eller mcdonalds. Er det vanlig at besteforeldre ekskluderer slik? De har hatt eldste barnebarnet mye fra han var nyfødt, og på en måte er det de som oppdrar han de dagene han er hos broren min (de er skilt), og det er lettere for dem å ha to som leker godt sammen enn tre der gutten min sitter trist utenfor. Jeg har prøvd å konfrontere mamma og to ganger har hun sagt at hun synes at gutten min er vanskelig når de tre er sammen. Hun legger ansvaret på han....som er 6 år og er en gutt som har vært for rolig i barnehagen.... I dag har de vært på mcdonlads og feiret den eldste. vi har holdt oss hjemme. orker ikke forkjellsbehandlingen. Både fra voksne og barn. Skuffet og trist 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/270400-familie-s%C3%A5peopera/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.