punky brewster Skrevet 15. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2007 Skjønner frustrasjonen - men jeg vet fortsatt ikke nøyaktig hvor mye fri jeg kan ta i forbindelse med påsken - så ikke alltid lett å gi riktige svar. Sommeren er enda verre - da skjemaet gjerne kommer med frist måneder i forvegen - så tvinges til å gi et svar som som oftest blir noe endet. Prøver å gi beskjed om endringer når de dukker opp, da. Det skjønner jeg jo, at ikke alle vet om de får fri flere uker i forveien. Jeg synes det er helt greit når foreldre sier at de må skrive barnet opp som at det kommer, men gir beskjed når de vet sikkert, de foreldre er jeg ikke frustrert over, så du må ikke føle deg truffet:) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/270424-bruk-av-barnehage-p%C3%A5ske-jul-etc/page/2/#findComment-2192512 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sola mi Skrevet 15. mars 2007 Del Skrevet 15. mars 2007 Så da er det bedre å avspasere på dager da det er fullt opp med barn og det er akkurat passe eller mest sannsynlig lite med personale sånn at det går utover både ditt barn og de andre? Jeg har en hel bråte med avspasering tilgode og fikk enda mere pga vinterferien da jeg måtte jobbe ekstra. Da har jeg egentlig vinterferie pga at jeg jobber noen minutter lengre hver dag for å ha fri alle skoleferiene. På jobb hos oss skulle vi egentlig ha hatt 10 barn så kom det maks 4 i vinterferien! Snakk om sløsing av ressurser pga at foreldre er så sneversynte!! Jeg kunne heller ha hatt fri da sånn at jeg hadde sluppet å ta fri på dager som egentlig er vanskelig nok å få endene til å møtes med personale. Ser det ut fra hva du skriver hvem du er så bare pass deg hehe (med forbehold om fullstendig feil) På det siste du skrev er jeg ikke helt med? Hva mente du? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/270424-bruk-av-barnehage-p%C3%A5ske-jul-etc/page/2/#findComment-2192540 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest midia Skrevet 15. mars 2007 Del Skrevet 15. mars 2007 På det siste du skrev er jeg ikke helt med? Hva mente du? ok. bare glem det du! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/270424-bruk-av-barnehage-p%C3%A5ske-jul-etc/page/2/#findComment-2192550 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sola mi Skrevet 15. mars 2007 Del Skrevet 15. mars 2007 Nei, det er godt at du ikke påstår det, fordi dette er ikke om de som faktisk har behov for barnehagen fordi de skal på jobb, men for de foreldrene som skriver seg opp i tilfelle de vil ha barna i barnehagen. Synes forøvrig at foreldre skal holde barna sine hjemme om de ikke selv må på jobb, fordi barn har godt av litt ferie også og tid med foreldre. Enkelte tenker ikke på at barna også har behov for litt ferie Men hva med alle barna som går deltid? Jeg opplever med min gutt at det ofte kommer helligdager når han skulle ha vært i barnehagen, og i jula denne gangen gikk det to uker uten at barnehagen ble besøkt. Disse dagene betaler jeg like mye for men får ingenting tilbake. Når det da er en eller annen ferie eller høytid så vil min gutt gjerne gå i barnehagen fordi det er morsomt og det ville blitt ekstra lenge til neste sjanse for han igjen. Men alikevel ville du at jeg skulle hatt han hjemme fordi jeg ikke jobber? Og om dagen opprant og min gutt ikke har lyst alikevel til å gå, men finner utav at han har lyst til å kose seg hjemme med oss, så kan vi ikke det fordi vi har skrevet på lappen at han kommer? Og hvorfor skal det være så ille for barnehage personale å få nok folk og avspasering og ferie til å gå ihop? I de fleste andre yrkesgrupper så går det nemlig! Som sagt så betaler jeg for en tjeneste og følger barnehagens åpningstider og dager. Så jeg har ikke dårlig samvittighet for at jeg benytter meg av tilbudet. Og jeg har aldri hørt noen klage på dette i min barnehage heller. Og det ville de nok gjort hvis det var et veldig stort problem. Det er slikt man har foreldremøter til. Og hos oss så tar de opp ting med en gang hvis det er vanskelig. Kanskje du skulle snakke med sjefen din om dette og få til en løsning istedenfor å sutre her inne? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/270424-bruk-av-barnehage-p%C3%A5ske-jul-etc/page/2/#findComment-2192565 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest barnehagepersonalet gjør så godt de kan Skrevet 16. mars 2007 Del Skrevet 16. mars 2007 Men hva med alle barna som går deltid? Jeg opplever med min gutt at det ofte kommer helligdager når han skulle ha vært i barnehagen, og i jula denne gangen gikk det to uker uten at barnehagen ble besøkt. Disse dagene betaler jeg like mye for men får ingenting tilbake. Når det da er en eller annen ferie eller høytid så vil min gutt gjerne gå i barnehagen fordi det er morsomt og det ville blitt ekstra lenge til neste sjanse for han igjen. Men alikevel ville du at jeg skulle hatt han hjemme fordi jeg ikke jobber? Og om dagen opprant og min gutt ikke har lyst alikevel til å gå, men finner utav at han har lyst til å kose seg hjemme med oss, så kan vi ikke det fordi vi har skrevet på lappen at han kommer? Og hvorfor skal det være så ille for barnehage personale å få nok folk og avspasering og ferie til å gå ihop? I de fleste andre yrkesgrupper så går det nemlig! Som sagt så betaler jeg for en tjeneste og følger barnehagens åpningstider og dager. Så jeg har ikke dårlig samvittighet for at jeg benytter meg av tilbudet. Og jeg har aldri hørt noen klage på dette i min barnehage heller. Og det ville de nok gjort hvis det var et veldig stort problem. Det er slikt man har foreldremøter til. Og hos oss så tar de opp ting med en gang hvis det er vanskelig. Kanskje du skulle snakke med sjefen din om dette og få til en løsning istedenfor å sutre her inne? "Og hvorfor skal det være så ille for barnehage personale å få nok folk og avspasering og ferie til å gå ihop? I de fleste andre yrkesgrupper så går det nemlig!" Kanskje en av grunnene er at barnehagen er så skvisa som det overhodet er mulig når det gjelder personale? Om man skal avspasere, er det nesten "umulig" å få til, i de fleste barnehager jeg kjenner til iallefall - om man ikke gjør det time mot time. Det vil si en time her og der. Nesten aldri hele dager. Vi har ikke lov å "spare opp" avspasering og ta en langhelg feks. Vi har ikke fleksitid, og det MÅ være nok bemanning til stede til enhver tid, ellers er det ikke forsvarlig drift. Det er meget frustrerende faktisk! (Og utrolig slitende å være underbemannet!) De dagene vi tradisjonelt VET at det er få barn, er i ferier, og inneklemte dager (himmelspretten ol.). Det er MEST vanlig at foreldrene også tar fri i feriene. Og selvsagt mest forsvarlig for personalet å satse på å være borte. Får man ikke tatt ferie/avspaseringen da, går dette ut over bemanningen i hverdagen. Det kan være 20 unger den dagen en skal avspasere - og så kan man ikke gå likevel, fordi det ikke er forsvarlig med 2 voksne på 20 unger. Nå i romjula var det 10 barn påmeldt av 70 unger. Det kom ca 6 i snitt pr dag... Det er klart at man kan få unna en god del avspasering og ferie da, og spare hverdagene for mer fravær av voksne enn det allerede er (mtp. sykefravær). Nei, det er ikke enkelt, og det er IKKE for å være ekle med dere foreldre at vi ber om en så ordentlig påmelding som mulig. Det er faktisk for å være så snille som mulig mot UNGENE DERES resten av året. Om foreldrene til de 4 ungene som ikke kom i jula hadde gitt ordentlig beskjed, kunne man vært en voksen mindre... Og en voksen mer i 7.5 time ellers ut over våren. Det er dyrebare timer både for de voksne og barna i barnehagen. Tror du bør ta deg en tur innafor dørene og prøve det på kroppen noen mnd selv,for ellers blir det bare tullete når du sier slikt. Når det gjelder det med reduserte plasser, så skjønner jeg problemstillingen. Men siden du har så godt klima for å ta opp problematiske ting i barnehagen din, kan du vel ta opp dette også? Det kan kanskje la seg gjøre, når det blir feks 2 uker uten tilbud, å enten redusere betalingen, eller at barnet ditt får en ekstra dag eller to i uken før og etter ferien. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/270424-bruk-av-barnehage-p%C3%A5ske-jul-etc/page/2/#findComment-2192704 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sola mi Skrevet 16. mars 2007 Del Skrevet 16. mars 2007 "Og hvorfor skal det være så ille for barnehage personale å få nok folk og avspasering og ferie til å gå ihop? I de fleste andre yrkesgrupper så går det nemlig!" Kanskje en av grunnene er at barnehagen er så skvisa som det overhodet er mulig når det gjelder personale? Om man skal avspasere, er det nesten "umulig" å få til, i de fleste barnehager jeg kjenner til iallefall - om man ikke gjør det time mot time. Det vil si en time her og der. Nesten aldri hele dager. Vi har ikke lov å "spare opp" avspasering og ta en langhelg feks. Vi har ikke fleksitid, og det MÅ være nok bemanning til stede til enhver tid, ellers er det ikke forsvarlig drift. Det er meget frustrerende faktisk! (Og utrolig slitende å være underbemannet!) De dagene vi tradisjonelt VET at det er få barn, er i ferier, og inneklemte dager (himmelspretten ol.). Det er MEST vanlig at foreldrene også tar fri i feriene. Og selvsagt mest forsvarlig for personalet å satse på å være borte. Får man ikke tatt ferie/avspaseringen da, går dette ut over bemanningen i hverdagen. Det kan være 20 unger den dagen en skal avspasere - og så kan man ikke gå likevel, fordi det ikke er forsvarlig med 2 voksne på 20 unger. Nå i romjula var det 10 barn påmeldt av 70 unger. Det kom ca 6 i snitt pr dag... Det er klart at man kan få unna en god del avspasering og ferie da, og spare hverdagene for mer fravær av voksne enn det allerede er (mtp. sykefravær). Nei, det er ikke enkelt, og det er IKKE for å være ekle med dere foreldre at vi ber om en så ordentlig påmelding som mulig. Det er faktisk for å være så snille som mulig mot UNGENE DERES resten av året. Om foreldrene til de 4 ungene som ikke kom i jula hadde gitt ordentlig beskjed, kunne man vært en voksen mindre... Og en voksen mer i 7.5 time ellers ut over våren. Det er dyrebare timer både for de voksne og barna i barnehagen. Tror du bør ta deg en tur innafor dørene og prøve det på kroppen noen mnd selv,for ellers blir det bare tullete når du sier slikt. Når det gjelder det med reduserte plasser, så skjønner jeg problemstillingen. Men siden du har så godt klima for å ta opp problematiske ting i barnehagen din, kan du vel ta opp dette også? Det kan kanskje la seg gjøre, når det blir feks 2 uker uten tilbud, å enten redusere betalingen, eller at barnet ditt får en ekstra dag eller to i uken før og etter ferien. Nei, jeg synes fortsatt ikke at et barnehagepersonale er i slik en sær-stilling. Jobber selv i helsevesenet og det er like presset i disse yrkene! Skulle jeg ha slengt ut her at ingen bør bli syke i høytidene? For da har vi det roligere på jobben og kanskje avspasere? Jobber barnehagepersonalet på kveld, nattevakter og på selveste julaften kveld? Jeg synes at har man valgt et yrke så vet man om fordeler og ulemper. Og hvis man ikke vil ha det slik så kan en med god barnehageutdannelse få andre jobber som kun har ni til fire jobb uten problemer. Så vidt jeg kan se så burde trådstarter ha gjort dette. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/270424-bruk-av-barnehage-p%C3%A5ske-jul-etc/page/2/#findComment-2192737 Del på andre sider Flere delingsvalg…
punky brewster Skrevet 16. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2007 Nei, jeg synes fortsatt ikke at et barnehagepersonale er i slik en sær-stilling. Jobber selv i helsevesenet og det er like presset i disse yrkene! Skulle jeg ha slengt ut her at ingen bør bli syke i høytidene? For da har vi det roligere på jobben og kanskje avspasere? Jobber barnehagepersonalet på kveld, nattevakter og på selveste julaften kveld? Jeg synes at har man valgt et yrke så vet man om fordeler og ulemper. Og hvis man ikke vil ha det slik så kan en med god barnehageutdannelse få andre jobber som kun har ni til fire jobb uten problemer. Så vidt jeg kan se så burde trådstarter ha gjort dette. Du unner ikke andre folk fri fordi du skal kunne helgardere deg. Har du behov for barnehageplassen så synes jeg du skal skrive deg opp og så komme. Har du ikke bruk for den, så skriver du deg ikke opp. Synes du det er rett at andre feks småbarnsforeldre ikke skal kunne ta ut feriedager, avspasering fordi du skal kunne helgardere. Dessuten må du jo føle deg utrulig truffet, siden du mener jeg skal skifte jobb selvom jeg synes at enkelte foreldre er egoistiske. Nei, synes jeg har en fin jobb og koser meg sammen med barna:) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/270424-bruk-av-barnehage-p%C3%A5ske-jul-etc/page/2/#findComment-2193104 Del på andre sider Flere delingsvalg…
punky brewster Skrevet 16. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2007 Nei, jeg synes fortsatt ikke at et barnehagepersonale er i slik en sær-stilling. Jobber selv i helsevesenet og det er like presset i disse yrkene! Skulle jeg ha slengt ut her at ingen bør bli syke i høytidene? For da har vi det roligere på jobben og kanskje avspasere? Jobber barnehagepersonalet på kveld, nattevakter og på selveste julaften kveld? Jeg synes at har man valgt et yrke så vet man om fordeler og ulemper. Og hvis man ikke vil ha det slik så kan en med god barnehageutdannelse få andre jobber som kun har ni til fire jobb uten problemer. Så vidt jeg kan se så burde trådstarter ha gjort dette. Synes du var veldig usaklig i svaret til "barnehagepersonalet gjør så godt du kan". At du må jobbe skift, julaften, helg osv var noe du var kllar over da du tok jobben. Det kan ikke sammenlignes med at foreldre skal kunne gi et klart svar (så langt de har anledning) på om de skal bruke plassen eller ikke i jul og påske. Det er faktisk ganske normal skikk og bruk om en har litt omtanke for andre enn seg selv. I den situasjonen du er i at barnet går deltid og du mister mange dager viser at du har noe du irriterer deg over. Jeg synes faktisk at om du vil bruke plassen, så gjør du det og om du er usikker, men selv er hjemme de få dagene det er snakk om, så holder du barnet hjemme og gjør noe koselig sammen med det og så kan du ha god sammvittighet for at andre også kan kose seg hjemme med sine barn:) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/270424-bruk-av-barnehage-p%C3%A5ske-jul-etc/page/2/#findComment-2193137 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sola mi Skrevet 16. mars 2007 Del Skrevet 16. mars 2007 Du unner ikke andre folk fri fordi du skal kunne helgardere deg. Har du behov for barnehageplassen så synes jeg du skal skrive deg opp og så komme. Har du ikke bruk for den, så skriver du deg ikke opp. Synes du det er rett at andre feks småbarnsforeldre ikke skal kunne ta ut feriedager, avspasering fordi du skal kunne helgardere. Dessuten må du jo føle deg utrulig truffet, siden du mener jeg skal skifte jobb selvom jeg synes at enkelte foreldre er egoistiske. Nei, synes jeg har en fin jobb og koser meg sammen med barna:) Det er du som ikke skjønner noe. Du har en jobb og du får helt sikkert ut alle dine ferieuker i løpet av året som går. Men du vil ha ekstra fri når det passer deg og dine. Ja, det kunne jeg også tenkt meg, men det går faktisk ikke. Hverken i mitt yrke og som du sier : heller ikke i ditt yrke. Og dette er noe som alle oss andre aksepterer fullt ut og jeg er overhodet ikke sår eller irritert fordi om min jobb ikke alltid passer med mine ønsker. Og det burde ikke en som arbeider med småbarn heller være. Så jeg synes du skal bytte jobb slik at du får arbeidstider som passer for dine ønsker . Hvis ikke så synes jeg at du skal la vær å sutre over alle oss kjipe foreldre som kun "tenker på oss selv". 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/270424-bruk-av-barnehage-p%C3%A5ske-jul-etc/page/2/#findComment-2193193 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 16. mars 2007 Del Skrevet 16. mars 2007 Nei, det er godt at du ikke påstår det, fordi dette er ikke om de som faktisk har behov for barnehagen fordi de skal på jobb, men for de foreldrene som skriver seg opp i tilfelle de vil ha barna i barnehagen. Synes forøvrig at foreldre skal holde barna sine hjemme om de ikke selv må på jobb, fordi barn har godt av litt ferie også og tid med foreldre. Enkelte tenker ikke på at barna også har behov for litt ferie Tror de fleste foreldre er klar over at også barn har behov for ferie generelt og ferie med foreldrene spesielt. Tror til og med at foreldrene ønsker ferie sammen med barna. Men det kan faktisk hende man har behov for å ha barnet i barnehagen selv om man ikke skal på jobb. Er man i full jobb er det mange praktiske ting man aldri får ordnet, fordi tingene må gjøres i arbeidstiden. Om man vet at barna stortrives i barnehagen føles ikke det slemt å da bruke slike dager på dette. Mange barnehageforeldre har dessuten ferier og reiser på andre tider enn skoleferiene - og har totalt gjerne mye ferie sammen med barna, selv om de ikke bestandig tar ferie f.eks. påskedagene - når hytter og hoteller gjerne er opptatt og topp priset. Forøvrig er jeg jo enig i at man i størst mulig grad bør gi beskjed på forhånd om barnet skal være i barnehagen eller ikke. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/270424-bruk-av-barnehage-p%C3%A5ske-jul-etc/page/2/#findComment-2193195 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Angelica :o) Skrevet 16. mars 2007 Del Skrevet 16. mars 2007 "Og hvorfor skal det være så ille for barnehage personale å få nok folk og avspasering og ferie til å gå ihop? I de fleste andre yrkesgrupper så går det nemlig!" Kanskje en av grunnene er at barnehagen er så skvisa som det overhodet er mulig når det gjelder personale? Om man skal avspasere, er det nesten "umulig" å få til, i de fleste barnehager jeg kjenner til iallefall - om man ikke gjør det time mot time. Det vil si en time her og der. Nesten aldri hele dager. Vi har ikke lov å "spare opp" avspasering og ta en langhelg feks. Vi har ikke fleksitid, og det MÅ være nok bemanning til stede til enhver tid, ellers er det ikke forsvarlig drift. Det er meget frustrerende faktisk! (Og utrolig slitende å være underbemannet!) De dagene vi tradisjonelt VET at det er få barn, er i ferier, og inneklemte dager (himmelspretten ol.). Det er MEST vanlig at foreldrene også tar fri i feriene. Og selvsagt mest forsvarlig for personalet å satse på å være borte. Får man ikke tatt ferie/avspaseringen da, går dette ut over bemanningen i hverdagen. Det kan være 20 unger den dagen en skal avspasere - og så kan man ikke gå likevel, fordi det ikke er forsvarlig med 2 voksne på 20 unger. Nå i romjula var det 10 barn påmeldt av 70 unger. Det kom ca 6 i snitt pr dag... Det er klart at man kan få unna en god del avspasering og ferie da, og spare hverdagene for mer fravær av voksne enn det allerede er (mtp. sykefravær). Nei, det er ikke enkelt, og det er IKKE for å være ekle med dere foreldre at vi ber om en så ordentlig påmelding som mulig. Det er faktisk for å være så snille som mulig mot UNGENE DERES resten av året. Om foreldrene til de 4 ungene som ikke kom i jula hadde gitt ordentlig beskjed, kunne man vært en voksen mindre... Og en voksen mer i 7.5 time ellers ut over våren. Det er dyrebare timer både for de voksne og barna i barnehagen. Tror du bør ta deg en tur innafor dørene og prøve det på kroppen noen mnd selv,for ellers blir det bare tullete når du sier slikt. Når det gjelder det med reduserte plasser, så skjønner jeg problemstillingen. Men siden du har så godt klima for å ta opp problematiske ting i barnehagen din, kan du vel ta opp dette også? Det kan kanskje la seg gjøre, når det blir feks 2 uker uten tilbud, å enten redusere betalingen, eller at barnet ditt får en ekstra dag eller to i uken før og etter ferien. Bra skrevet! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/270424-bruk-av-barnehage-p%C3%A5ske-jul-etc/page/2/#findComment-2193200 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hatsumomo Skrevet 16. mars 2007 Del Skrevet 16. mars 2007 "Og hvorfor skal det være så ille for barnehage personale å få nok folk og avspasering og ferie til å gå ihop? I de fleste andre yrkesgrupper så går det nemlig!" Kanskje en av grunnene er at barnehagen er så skvisa som det overhodet er mulig når det gjelder personale? Om man skal avspasere, er det nesten "umulig" å få til, i de fleste barnehager jeg kjenner til iallefall - om man ikke gjør det time mot time. Det vil si en time her og der. Nesten aldri hele dager. Vi har ikke lov å "spare opp" avspasering og ta en langhelg feks. Vi har ikke fleksitid, og det MÅ være nok bemanning til stede til enhver tid, ellers er det ikke forsvarlig drift. Det er meget frustrerende faktisk! (Og utrolig slitende å være underbemannet!) De dagene vi tradisjonelt VET at det er få barn, er i ferier, og inneklemte dager (himmelspretten ol.). Det er MEST vanlig at foreldrene også tar fri i feriene. Og selvsagt mest forsvarlig for personalet å satse på å være borte. Får man ikke tatt ferie/avspaseringen da, går dette ut over bemanningen i hverdagen. Det kan være 20 unger den dagen en skal avspasere - og så kan man ikke gå likevel, fordi det ikke er forsvarlig med 2 voksne på 20 unger. Nå i romjula var det 10 barn påmeldt av 70 unger. Det kom ca 6 i snitt pr dag... Det er klart at man kan få unna en god del avspasering og ferie da, og spare hverdagene for mer fravær av voksne enn det allerede er (mtp. sykefravær). Nei, det er ikke enkelt, og det er IKKE for å være ekle med dere foreldre at vi ber om en så ordentlig påmelding som mulig. Det er faktisk for å være så snille som mulig mot UNGENE DERES resten av året. Om foreldrene til de 4 ungene som ikke kom i jula hadde gitt ordentlig beskjed, kunne man vært en voksen mindre... Og en voksen mer i 7.5 time ellers ut over våren. Det er dyrebare timer både for de voksne og barna i barnehagen. Tror du bør ta deg en tur innafor dørene og prøve det på kroppen noen mnd selv,for ellers blir det bare tullete når du sier slikt. Når det gjelder det med reduserte plasser, så skjønner jeg problemstillingen. Men siden du har så godt klima for å ta opp problematiske ting i barnehagen din, kan du vel ta opp dette også? Det kan kanskje la seg gjøre, når det blir feks 2 uker uten tilbud, å enten redusere betalingen, eller at barnet ditt får en ekstra dag eller to i uken før og etter ferien. Signerer kraftig på denne. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/270424-bruk-av-barnehage-p%C3%A5ske-jul-etc/page/2/#findComment-2193214 Del på andre sider Flere delingsvalg…
punky brewster Skrevet 16. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2007 Det er du som ikke skjønner noe. Du har en jobb og du får helt sikkert ut alle dine ferieuker i løpet av året som går. Men du vil ha ekstra fri når det passer deg og dine. Ja, det kunne jeg også tenkt meg, men det går faktisk ikke. Hverken i mitt yrke og som du sier : heller ikke i ditt yrke. Og dette er noe som alle oss andre aksepterer fullt ut og jeg er overhodet ikke sår eller irritert fordi om min jobb ikke alltid passer med mine ønsker. Og det burde ikke en som arbeider med småbarn heller være. Så jeg synes du skal bytte jobb slik at du får arbeidstider som passer for dine ønsker . Hvis ikke så synes jeg at du skal la vær å sutre over alle oss kjipe foreldre som kun "tenker på oss selv". Og der bekreftet du enda mer hvor egoistisk du er og snakk om å være frekk. Jeg må da få lov til å ha mine meninger om ting uten at du skal kunne komme med slike usakelige meninger om at jeg skal slutte i jobben, du føler deg bra truffet over å være egoistisk. Så skal du ha folk til å slutte i jobbene sine fordi de har en annen mening enn deg om en ting. Forøvrig er det ikke noe jeg har bestemt, men det er normal skikk og bruk i de fleste barnehagene at foreldrene skal gi tilbakemelding på om de skal bruke barnehagen, slik at man setter opp vakter etter hvor stort behov det er. Så beklager blir ikke å slutte i jobben min, selv om du ønsker det. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/270424-bruk-av-barnehage-p%C3%A5ske-jul-etc/page/2/#findComment-2193519 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sola mi Skrevet 17. mars 2007 Del Skrevet 17. mars 2007 Og der bekreftet du enda mer hvor egoistisk du er og snakk om å være frekk. Jeg må da få lov til å ha mine meninger om ting uten at du skal kunne komme med slike usakelige meninger om at jeg skal slutte i jobben, du føler deg bra truffet over å være egoistisk. Så skal du ha folk til å slutte i jobbene sine fordi de har en annen mening enn deg om en ting. Forøvrig er det ikke noe jeg har bestemt, men det er normal skikk og bruk i de fleste barnehagene at foreldrene skal gi tilbakemelding på om de skal bruke barnehagen, slik at man setter opp vakter etter hvor stort behov det er. Så beklager blir ikke å slutte i jobben min, selv om du ønsker det. Uffda, så hårsår du ble her da! Tror alikevel du ikke passer i et slikt serviceyrke som omhandler mennesker.. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/270424-bruk-av-barnehage-p%C3%A5ske-jul-etc/page/2/#findComment-2193604 Del på andre sider Flere delingsvalg…
punky brewster Skrevet 17. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2007 Uffda, så hårsår du ble her da! Tror alikevel du ikke passer i et slikt serviceyrke som omhandler mennesker.. Ble ikke hårsår, men ville bare gjøre det klart for deg at folk kan se annerledes på ting enn deg uten at du trenger å slenge dritt om folk, vet ikke helt hvem som passer dårligst i jobben sin, eller det gjør jeg:) Etter å ha hørt deg her, ville jeg ikke satt mine ben der du jobber for makan til arrogant person skal man lete lenger etter. Skjønner ikke at du får deg til å sitte der ¨å føle deg så ovenpå at du skal avgjøre om jeg passer i jobben min eller ikke. Du må iallefall føle deg veldig svær ohg ikke minst provosert over at barnehageansatte faktisk stiller noen krav til foreldrene også, du trur visst at verden skal styre seg rundt deg og overkjører alle menneskene på din vei. I 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/270424-bruk-av-barnehage-p%C3%A5ske-jul-etc/page/2/#findComment-2193645 Del på andre sider Flere delingsvalg…
mumitrollet Skrevet 17. mars 2007 Del Skrevet 17. mars 2007 Om du har veldig lyst på fri i påsken, men må på jobb fordi mange barn har satt seg opp, men ser at de ikke kommer. Da koser man seg ikke, men synes det er forferdelig sløsing med ressurser og man kunne brukt tida på sine egne barn enn å kaste bort tiden på egoistiske foreldre som helgarderer seg når de selv har fri, men setter seg opp i tilfelle de skal bruke barnehagen. Sånn er det vel overalt, i butikker, på kafeer osv. Påsken er vel "lavsesong", men mange må på jobb, likevel. Skjønner ikke at det skal være så spesielt i en barnehage? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/270424-bruk-av-barnehage-p%C3%A5ske-jul-etc/page/2/#findComment-2193649 Del på andre sider Flere delingsvalg…
mumitrollet Skrevet 17. mars 2007 Del Skrevet 17. mars 2007 Men hva med alle barna som går deltid? Jeg opplever med min gutt at det ofte kommer helligdager når han skulle ha vært i barnehagen, og i jula denne gangen gikk det to uker uten at barnehagen ble besøkt. Disse dagene betaler jeg like mye for men får ingenting tilbake. Når det da er en eller annen ferie eller høytid så vil min gutt gjerne gå i barnehagen fordi det er morsomt og det ville blitt ekstra lenge til neste sjanse for han igjen. Men alikevel ville du at jeg skulle hatt han hjemme fordi jeg ikke jobber? Og om dagen opprant og min gutt ikke har lyst alikevel til å gå, men finner utav at han har lyst til å kose seg hjemme med oss, så kan vi ikke det fordi vi har skrevet på lappen at han kommer? Og hvorfor skal det være så ille for barnehage personale å få nok folk og avspasering og ferie til å gå ihop? I de fleste andre yrkesgrupper så går det nemlig! Som sagt så betaler jeg for en tjeneste og følger barnehagens åpningstider og dager. Så jeg har ikke dårlig samvittighet for at jeg benytter meg av tilbudet. Og jeg har aldri hørt noen klage på dette i min barnehage heller. Og det ville de nok gjort hvis det var et veldig stort problem. Det er slikt man har foreldremøter til. Og hos oss så tar de opp ting med en gang hvis det er vanskelig. Kanskje du skulle snakke med sjefen din om dette og få til en løsning istedenfor å sutre her inne? "Og om dagen opprant og min gutt ikke har lyst alikevel til å gå, men finner utav at han har lyst til å kose seg hjemme med oss, så kan vi ikke det fordi vi har skrevet på lappen at han kommer?" Synes ikke ungen skal få bestemme hva h*n vil eller ikke bestandig, samt ombestemme seg så mye h*n vil. Litt bør man overlate til de voksne... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/270424-bruk-av-barnehage-p%C3%A5ske-jul-etc/page/2/#findComment-2193652 Del på andre sider Flere delingsvalg…
punky brewster Skrevet 17. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2007 Sånn er det vel overalt, i butikker, på kafeer osv. Påsken er vel "lavsesong", men mange må på jobb, likevel. Skjønner ikke at det skal være så spesielt i en barnehage? Nå er det no engang sånn at de fleste barnehager og sfo ønsker å ha tilbakemeldinger på hvor mange som skal benytte seg av tilbudet, slik at de kan sette opp vakter etter behov. Det er mest hensiktsmessig. Erfaringsmessig så er det jo mindre barn på slike dager og da er det fint at personalet kan ta ut avspasering og feriedager. Synes du det er dumt at noen skal kunne ta seg noen avspaseringstimer eller en feriedag når det alikavel er anledning? På sommeren må jo også foreldre skrive opp når de ønsker å ha ferie, slik at barnehagen kan tilpasse personalets ferie etter det. Alle i personalet kan ikke ta ut ferie samtidig, men vi tilpasser det når det er lite barn i barnehagen. Dette gjelder også jul og påske. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/270424-bruk-av-barnehage-p%C3%A5ske-jul-etc/page/2/#findComment-2193654 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest barnehagepersonalet gjør så godt de kan Skrevet 17. mars 2007 Del Skrevet 17. mars 2007 Nei, jeg synes fortsatt ikke at et barnehagepersonale er i slik en sær-stilling. Jobber selv i helsevesenet og det er like presset i disse yrkene! Skulle jeg ha slengt ut her at ingen bør bli syke i høytidene? For da har vi det roligere på jobben og kanskje avspasere? Jobber barnehagepersonalet på kveld, nattevakter og på selveste julaften kveld? Jeg synes at har man valgt et yrke så vet man om fordeler og ulemper. Og hvis man ikke vil ha det slik så kan en med god barnehageutdannelse få andre jobber som kun har ni til fire jobb uten problemer. Så vidt jeg kan se så burde trådstarter ha gjort dette. Jeg syns likevel ikke yrkesgruppene er helt sammenligningsdyktige. Det er en stor forskjell på å få vite turnus flere uker, om ikke måneder i forveien, som dere gjør og leve i uvisse om man kan ta en dag, eller hele uka fri som vi. På min arbeidsplass har styreren lagd en jul -og påsketurnus, med koder for personalet/stillingene. Det er meningen at man skal ha fri annenhver påske og jul. Funker kjempegreit. Men det er likevel mulighet for mange flere å ta seg fri når så få barn kommer. Dette får man gjerne ikke vite før rett før. Vanskelig å planlegge noe som helst mao. Jada, jeg skjønner problematikken din også, men det er egentlig litt på siden av problemstillingen i denne tråden, den gjaldt pålitelig PÅMELDING. Jeg har INGENTING imot om det er 70 av 70 barn som er påmeldt i påska jeg, så lenge jeg VET at de fleste kommer! Da kan jeg planlegge deretter. Men når man VET at sannsynligvis kommer minst 60% til å ta ferie, så er jo det smarteste å forhøre seg om hvordan det ligger an? Forøvrig har jeg i de 5 årene jeg har jobbet i denne barnehagen aldri fått vite sommerferien min 100% før 2-3 uker før jeg skal avvikle den........ Vi prøver å få kabalen til å gå opp, og purrer på for å få et svar fra foreldrene om barnet kommer eller ikke. Ganske håpløst det også. Tviler på at det er sånn i ditt yrke? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/270424-bruk-av-barnehage-p%C3%A5ske-jul-etc/page/2/#findComment-2194057 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.