Gå til innhold

Digitale kamera - noen som har peiling?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hm. Skal kjøpe meg nytt digitalkamera i morgen, og har litt problemer med å bare sluke selgeres tips. Kanskje noen her har peiling, og kan hjelpe?

Jeg står mellom et Olympus med 3x optisk zoom og 6MP, eller et Canon med 4x optisk z. og 7MP

Det sistnevnte koster kun 100 kr mer, men er ikke like nett og "fancy". Det har heller ikke oppladbart batteri.

Så spørsmålet mitt er, til dem som har peiling; hvor mye vil denne "ene" forskjellen i zoom og megapixle si, og hva er fordeler/ulemper med oppladbare batteri? Jeg vet jo at det er mer miljøvennlig, men ettersom jeg har planer om å bruke dette kameraet i på ulike kontinenter, er det kanskje ikke like lett å få ladet det hele tiden...

Aiai, valgets kval ;-)

Skrevet

Hei, jeg ville virkelig valgt å kjøpt det med oppladbart batteri!! Batteriet holder mye lengere og du slipper å kjøpe masse batteri!

Det med de ulike zoom og pixel egenskapene så vil det ikke være noen vesentlig forskjell på de 2!!

Har selv canon ixius på 6 eller var d 8 pixler, og det er kjempe bra!!

Ellers har jeg hatt olympus miju eller nå i den duren med 4 pixler, som jeg nå skal prøve å få solgt!!

Ville anbefalt ixius, der har de mange flotte varianter og farver!! :)

Gjest ChiengMai
Skrevet

Hvis du med "har ikke oppladbare batterier" mener at kameraet bruker vanlige AA batterier, så er dette absolutt en fordel syns jeg. Du kan kjøpe gode oppladbare AA batterier og bruke disse. Skulle du gå tom for strøm er det bare å kjøpe vanlige alkaliske batterier. Er det ingen fare for at du skal slippe opp for strøm på kameraet (ha alltid med en pakke alkaliske..) Så går du heller ikke glipp av gode bilder fordi batteriet er flatt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...