Gå til innhold

F.U.: Hvor mange timer brukte du på oppkjøring?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal straks begynne å øvelseskjøre bil og lurer i den forbindelse på hvor mange kjøretimer dere brukte. Hvor mange privattimer og hvor mange timer hos kjøreskolen trengte dere?

Gjest trultemor26
Skrevet

55 *rødme*

Jeg strøyk på første oppkjøring og måtte ha noen ekstra timer pga det, før jeg kjørte opp igjen. DA gikk det bra! Hurra. På den tiden kostet en kjøretime 280 kr og gikk opp til 310.

Skrevet

Jeg tok lappen da jeg var 18. Jeg øvelseskjørte mye med foreldrene mine (mest med pappa, for mamma satt bare og huffa seg i passasjersetet) fra jeg var 16 og til jeg begynte på kjøreskolen. Tror jeg hadde 10 eller 12 kjøretimer. Klarte både teoriprøven og lappen på første forsøk.

Gjest annlovinda
Skrevet

Jeg tror hadde ca. 25 timer. Mellom 20 og 25. Men kjørte veldig, veldig lite privat. Var nesten 20 når jeg tok lappen.

Skrevet

Jeg var 19 år. Tror jeg hadde cirka 40 timer, men jeg øvelseskjørte ikke ved siden av. Det funka ikke.. Pappa kjeftet og mamma var livredd. :)

Skrevet

55 *rødme*

Jeg strøyk på første oppkjøring og måtte ha noen ekstra timer pga det, før jeg kjørte opp igjen. DA gikk det bra! Hurra. På den tiden kostet en kjøretime 280 kr og gikk opp til 310.

Mye er omgjort nå. Teorikurs trenger en ikke lengre men teoriprøve får man. Vi må ha trafikkalt grunnkurs før vi får lov til å øvelseskjøre. Teorien blir på en måte selvstudium eller man kan velge å gå teorikurs om en føler seg usikker. En kjøretime koster 450,-.

Skal kjøre mye privat så forhåpentligvis blir det ikke så dyrt.

Gjest Shira :o)
Skrevet

Jeg brukte vel en ca 20-25 timer tror jeg.

Det er lurt og øvelsekjøre på forhånd, jeg brukte litt tid på og bli komfortabel med og være på veien. Det hadde klart vært en fordel om jeg kunne fått øvelskjørt mer, men pga bosituasjon gikk ikke det.

Så brukte jeg den del timer på slutten, plutselig måtte vi flytte, og jeg ville ta lappen ferdig. Så da kjørte jeg masse, og de rutene som blir brukt i oppkjøring. På selve oppkjøringen gikk alt helt supert, jeg hadde kjørt den veien før, og var trygg. Stod med glans.

Lykke til da :o)

Skrevet

Nå begyner det å bli noen år siden jeg kjørte opp. Jeg kjørte endel samme med mor, og hadde 14 timer med kjørelærer. Den tiden måtte vi ha endel obligatoriske timer med kjøreskolen - og det var stort sett de jeg hadde.

Jeg hadde forøvrig verdens herligste kjøreskolelærer!

Skrevet

[quote name=Shira :o)' timestamp='1173955004' post='3573386]

Jeg brukte vel en ca 20-25 timer tror jeg.

Det er lurt og øvelsekjøre på forhånd, jeg brukte litt tid på og bli komfortabel med og være på veien. Det hadde klart vært en fordel om jeg kunne fått øvelskjørt mer, men pga bosituasjon gikk ikke det.

Så brukte jeg den del timer på slutten, plutselig måtte vi flytte, og jeg ville ta lappen ferdig. Så da kjørte jeg masse, og de rutene som blir brukt i oppkjøring. På selve oppkjøringen gikk alt helt supert, jeg hadde kjørt den veien før, og var trygg. Stod med glans.

Lykke til da :o)

Øvelseskjøring hjemme og med kjørelærer pågår samtidig. Slik får også den som er ledsager hjemme samarbeidet med og bli veiledet av kjørelærer. Smart løsning synes jeg.

Gjest guttelus
Skrevet

Mye er omgjort nå. Teorikurs trenger en ikke lengre men teoriprøve får man. Vi må ha trafikkalt grunnkurs før vi får lov til å øvelseskjøre. Teorien blir på en måte selvstudium eller man kan velge å gå teorikurs om en føler seg usikker. En kjøretime koster 450,-.

Skal kjøre mye privat så forhåpentligvis blir det ikke så dyrt.

Jeg kjørte opp for 21 år siden. Jeg hadde en kjøretime, + mørkekjøring 2 år etterpå. jeg hadde eldre søsken, og foreldre som jeg kjørte mye med. En kjøretime kostet 160 Kr.

Skrevet

Jeg hadde vel 10 kjøretimer (5 dobbelttimer). Øvelseskjørte forholdsvis mye, flere ganger i uka.

Skrevet

Husker ikke nøyaktig, men trengte bare 2-3 timer ekstra enn de obligatoriske. Hadde øvelseskjørt litt på forhånd, så det var bare "bli kjent" og " plukke bort unoter"-timene....

Skrevet

Jeg hadde 6 timer på kjøreskolen. Men det er mange, mange år siden nå, men det var lite den gangen også.

Årsakene lå i at jeg hadde kjørt bil, dog ikke etter veien, i mange år før dette, kjørte bil omtrent på den tiden jeg lærte å sykle.

I tillegg kjørte jeg mc i to år før jeg tok førerkprt på bil og da hadde jeg allerede lært meg terorien og hvordan det er å ferdes i trafikken.

Gjest Shira :o)
Skrevet

Øvelseskjøring hjemme og med kjørelærer pågår samtidig. Slik får også den som er ledsager hjemme samarbeidet med og bli veiledet av kjørelærer. Smart løsning synes jeg.

Det var en smart løsning ja.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...