Gå til innhold

Lille tulla mi skal til ultralyd..

Anbefalte innlegg

Jenta er 5 år.

Ho har vært veldig plaget med hard/veldig løs mage i lengre tid, og etter utallige turer til diverse leger, og bruk av diverse "legemiddel" (lactacyd, m.m.), har ho nå fått time på sykehuset for å få tatt ul. Legene har ikke funnet noe, i hverken blod- eller urinprøver, så diabetes er eliminert, sier de.

Jeg er utrolig urolig! Er det noen der ute som har vært på ul med småbarn?! Hva kan de evt. finne?

Gubben er rolig som bare det, mens jeg krisemaksimerer det meste, men ...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/270490-lille-tulla-mi-skal-til-ultralyd/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vet ikke så mye om løs/hard mage og ultralyd. Men vi var til ultralyd med vår da 5-åring pga mye sterke magesmerter som de ikke fant ut av, etter blodprøver flere ganger og mistanke om innkapslet blindtarmbetennelse og ditt og datt. Undersøkelsen var ikke noe skummel, raskt overstått og de fant ikke noe galt. Siden har han hatt en episode til med dette, og da har han vondt i magen hele dagen, etterhvert løper han rundt og bærer seg til han kaster opp og så er det ove. Merkerlige greier.

De sjekker vel lever og milt, og ser litt på tarmveggene antagelig? Selve undersøkelsen er i hvertfall ikke noe å grue til, selv om jeg godt skjønner at du lurer på hva de skal finne og sånt.

Lykke til :o)

Vet ikke så mye om løs/hard mage og ultralyd. Men vi var til ultralyd med vår da 5-åring pga mye sterke magesmerter som de ikke fant ut av, etter blodprøver flere ganger og mistanke om innkapslet blindtarmbetennelse og ditt og datt. Undersøkelsen var ikke noe skummel, raskt overstått og de fant ikke noe galt. Siden har han hatt en episode til med dette, og da har han vondt i magen hele dagen, etterhvert løper han rundt og bærer seg til han kaster opp og så er det ove. Merkerlige greier.

De sjekker vel lever og milt, og ser litt på tarmveggene antagelig? Selve undersøkelsen er i hvertfall ikke noe å grue til, selv om jeg godt skjønner at du lurer på hva de skal finne og sånt.

Lykke til :o)

Hei! Og takk for svar!

Det er ikke selve UL-en jeg gruver for, men for hva de kan finne! Jeg tenker jo en smule på at det kan være en tumor der inne... (ja, jeg krisemaksimerer, jeg vet det....) Mest sannsynlig er det vel ingenting.

Det er så vanskelig å vite NÅR smertene er reelle, for ho er en liten luring... Hver gang vi foreldrene snakker til henne, og gir henne "refs" , får hun inderlig vondt i magen sin...;-) Noen ganger er det vondt, det ser vi jo på avføringen! Men andre ganger...

Vel, vi får håpe at det ikke er noe galt med vesle snuppa mi!;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...