Gå til innhold

Liten penis hos 12 mnd gutt

Anbefalte innlegg

Gjest Grubleguri

Hei, jeg har et spørsmål vedr min 12 mnd gamle sønn. Han er en normalt stor, robust og sterk unge. Men han har en veldig liten penis. Det ser også ut til at steinene ikke har kommet ned i pungen slik de skal, så han må muligens til utredning. - henger disse to tilstandene sammen på noe vis..? Hva kan de evt. skyldes? Når han ligger på stellebordet, vil jeg anta at penislengde er ca 1- 1,5 cm. Når han står oppreist, henger det ikke noen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/270494-liten-penis-hos-12-mnd-gutt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gunnar Oftedal, barnelege

Det er vanskelig å svare på spørsmålet ditt, fordi jeg ikke vet hvordan du måler penis lengde. Ofte er det slik at en del av penisskaftet er gjemt i fettet rundt penisroten, slik at lengden er mye lenger enn den ser ut. Lengden måles med penis strukket, og skal da være mer enn 2,5 cm fra symfysen til tuppen. Dersom den er mindre enn dette er den for liten. Siden det er snakk om at testiklene ikke er i pungen er det behov for spesialistvurdering, og behandling i form av operasjon før 2 års alder. Dersom det er slik at penis er liten, kan det også være tale om hormonell behandling.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...