Gå til innhold

kan dere se på mailen: sant eller

Anbefalte innlegg

Gjest en doler
Skrevet

We recently noticed one or more attempts to log in to your PayPal account from a foreign IP address.

If you recently accessed your account while traveling, the unusual log in attempts may have been initiated by you. However if you are the rightful holder of the account,click on the link below to log into the account and follow the instructions.

If you choose not to complete the request, you give us no choice but to suspend your account temporary.

It takes at least 72 hours for the investigation in this case and we strongly recommend you to verify your account at that time.

If you received this notice and you are not the authorized account holder, please be aware that it is in violation of PayPal policy to represent oneself as an other PayPal user.Such action may also be in violation of local, national, and/or international law. PayPal is committed to assist law enforcement with any inquires related attempts to missapropriate personal information with the intent to commit fraud or theft. Information will be provided at the request or law enforcement agencies to ensure that perpetrators are prosecuted to the fullest extent of the law.

avsender [email protected]

? Takk for hjelpen. (Jeg bestilte for noen dager siden noe fra strawberrynet, det er det jeg kommer på.)

Skrevet

Husk at du aldri, under noen omstendighet, skal oppgi kontonummer eller passord i mail. Passord skal aldri oppgis uansett. Blir du spurt om det, er det med dårlige hensikter fra den du evt. svarer...

Jeg kan ikke svare deg på om det der er rett eller ikke, men det står at du må bekrefte kontoen din. Det står det ofte på seriøse sider jeg er innom også, bortsett fra at da er det MOBILNUMMERET som skal bekreftes.

Gjest en doler
Skrevet

Husk at du aldri, under noen omstendighet, skal oppgi kontonummer eller passord i mail. Passord skal aldri oppgis uansett. Blir du spurt om det, er det med dårlige hensikter fra den du evt. svarer...

Jeg kan ikke svare deg på om det der er rett eller ikke, men det står at du må bekrefte kontoen din. Det står det ofte på seriøse sider jeg er innom også, bortsett fra at da er det MOBILNUMMERET som skal bekreftes.

Det er en link i mailen jeg liksom skal inn på, men jeg sletter mailen og glemmer den. Det er nok spam.

Skrevet

Denne mailen stammer garantert ikke fra Paypal. Hvis du leser inne på Paypals sider vil du se at de aldri sender ut mail der de ber deg klikke på en vedlagt link. Hvis du må oppdatere opplysningene dine vil de sende en mail der de ber deg logge på som vanlig.

Det gjelder forresten svært mange nettsteder, og det advares stadig mot å gå inn via tilsende linker og oppgi ident/passord.

Skrevet

Klart forsøk på phishing. Noen vil lokke deg inn på en side hvor de fanger opp din brukeridentitet og ditt passord.

Hvordan i all verden skulle PayPal greie å holde oversikt over at folk bytter IP-adresser når langt de fleste har dynamiske adresser som byttes både titt og ofte?

Ligg unna.

Angelica :o)
Skrevet

Like sant som at jeg vant 10 mill dollar fra en kar i Nigeria i forrige uke.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...