Gå til innhold

FU: Hvor viktig er vertikal oppdeling for deg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vil dere fortsette å være her på forumet selv om horisontale oppdeling fortsetter?

Jeg har vært på forumet i ca 8 år. Ikke har jeg vært den som har skrevet noe særlig, men jeg er innom å leser hver dag. Faktisk har doktoronline vært den luka som jeg har åpnet først når jeg surfer.

Grunnen til at jeg har likt DOL er den innoative vertikale inndelingen. Uten dette er DOL et hvilket som helst annet forum.

Nå uttalte daglig leder seg på webmasterforumet om at vertikal inndeling uansett er historie. Vel, da er min historie over på DOL for da er det og blir det for lite brukervennlig for min del uansett hvor mange småting de velger å justere på. At de har forandret på noe som har vært så unikt og innovativt er helt utrolig.

Hvor viktig er vertikal oppdeling for deg?

Gjest Pontiac
Skrevet

Akkurat den vertikale delen er vel kanskje ikke det største problemet for meg, tror jeg.

Om bare trådplassen kunne blitt en god del større.

Liker heller ikke at det kommer popupvinduer til mye nå, det er slitsomt å hente de opp fra linja nede og få flyt i aktiviteten en bedriver her.

Vet faktisk ikke hva jeg kommer til å gjøre framover. Synes forbedringene er bra siden i går, men fremdeles virker det litt uferdig og ugjestmildt.

Har slettes ikke samme iveren når jeg er her inne nå, vet ikke om det er fordi det nye designet har tatt fra meg piffen eller om det er tilfeldig.

Jeg vil komme til å følge med litt fremover og se hvilket forandringer de ender opp med til slutt.

Blir det til at en ikke føler seg "hjemme" så får en vel heller avslutte DOLlivet da, det kan da ikke være verdens undergang det heller.

ylvali1365381015
Skrevet

For meg er det veldig viktig.

Det andre blir uvesentlig i forhold. Vil nesten si at det er alfa og omega, selv om jeg ikke , som mange andre, vil masjere ut fra dol i protest med det første. Men det er godt mulig at den reduserte brukervennligheten på sikt vil føre til at jeg dropper ut...

Skrevet

Det er veldig viktig. Slik det er nå får jeg ikke markert leste innlegg på 100 nyeste og svar til meg, og da er vitsen borte. Hater den popupløsningen de har laget nå. Ikke er det nye fra utvalgte her heller. Jeg takker for meg.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Har ikke fått med meg at avgjørelsen om å fortsette som nå er tatt, men det er ikke overraskende.

Du sier noe veldig riktig: Uten det tidligere oppsettet er dol kun et av mange forum. Spør du meg er dol nå til og med dårligere enn andre forum, da dette oppsettet er langt dårligere og mer uoversiktelig enn det typiske forumoppsettet jeg fryktet.

Og jeg får faen meg vondt i hodet av den manglende fargekontrasten bare ved å skrive dette innlegget. Hvitt blandet med grårosa! Jeg mener ... hvilken syk figur kommer på noe sånt?

Skrevet

Jeg likte godt det gamle oppsettet fordi det var mye mer oversiktlig og lett å manøvrere seg rundt. Nå er det masse popup-vinduer og man må hele tiden scrolle opp og ned for å lese innlegg. Jeg syns det er blitt rotete og tungvindt.

Gjest ChiengMai
Skrevet

Har ikke fått med meg at avgjørelsen om å fortsette som nå er tatt, men det er ikke overraskende.

Du sier noe veldig riktig: Uten det tidligere oppsettet er dol kun et av mange forum. Spør du meg er dol nå til og med dårligere enn andre forum, da dette oppsettet er langt dårligere og mer uoversiktelig enn det typiske forumoppsettet jeg fryktet.

Og jeg får faen meg vondt i hodet av den manglende fargekontrasten bare ved å skrive dette innlegget. Hvitt blandet med grårosa! Jeg mener ... hvilken syk figur kommer på noe sånt?

Idéen er sikkert å ligne mer på f.eks Usenet, men herrejemini, der går det i det minste an å skille innleggene fra hverandre på en skikkelig måte. Det vil selvsagt hjelpe om en får en slags markering a la prikken tilbake foran innleggene. En ting er i alle fall sikkert, at muligheten til å følge med på hvem som svarer hvem i lange tråder er i alle fall borte nå.

Skrevet

Det betyr veldig mye, og jeg gidder nok ikke være her mer enn en gjesteopptreden i ny og ne hvis det er noe spesielt hvis dette skal være sånn.

Og den fargen, faen jeg får vondt i hodet og myser hele tiden mens jeg skriver, finner jo nesten ikke hvor teksten skal være.

Bah!

ShitDiddelyDo
Skrevet

Idéen er sikkert å ligne mer på f.eks Usenet, men herrejemini, der går det i det minste an å skille innleggene fra hverandre på en skikkelig måte. Det vil selvsagt hjelpe om en får en slags markering a la prikken tilbake foran innleggene. En ting er i alle fall sikkert, at muligheten til å følge med på hvem som svarer hvem i lange tråder er i alle fall borte nå.

Hva som helst av farger hadde vært bedre enn dette. Rødt på hvitt. Sort på hvitt.

Men hvitt på grårosa?

Hehe, det er nesten komisk. :)

Gjest ChiengMai
Skrevet

Hva som helst av farger hadde vært bedre enn dette. Rødt på hvitt. Sort på hvitt.

Men hvitt på grårosa?

Hehe, det er nesten komisk. :)

Komisk, ja. Men jeg ler _ikke_!

Syns jeg skroller og skroller i vertikale felter i allee retninger. Og fargene er som du sier helt forferdelige. Overgangnene mellom falter er ikke-eksisterende. Og jeg sier det igjen: I lange tråder kommer det til å bli umulig å holde orden på hvem som svarer hvem.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...