Gå til innhold

Dusjer sammen med lillebror

Anbefalte innlegg

Gjest fartiltosønner

Jeg er far til 2 sønner. Begge bor hos meg. Men de har to forskjellige mødre. Den elste på 12 År og 7 klassing har bodd sammen med min kone siden han var 2 år. Sammen har vi hans lillebror/halvbror. Noen ganger må storbror ta seg av lillebror om morgenen før skoledagen. Storbror har pleid å ta med seg lillebror inn i dusjen om morgen og de har hatt en felles dusj sammen. De siste to månedene har storbror vekket lillebror hver morgen og de har tatt morgendusjen sammen. De syns nok det begge er koselig. Søskenkjærlighet i praksis. Men dette er vel ikke helt naturlig. Hva syns dere andre om dette? Sakl de få lov til å fortsette? Tenker jo på at den elste nærmer seg puberteten med kjønshår og det hele.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/270548-dusjer-sammen-med-lillebror/
Del på andre sider

Fortsetter under...

• 2 uker senere...
ylvali1365381015

Hva er problemet? Tror du den yngste tar skade av å se at man faktisk får kjønnshår i puberteten? Eller at han blir homo av å se broren naken?

Han ser gutter i dusjen hver uke på skolen, det er vel bare en normal del av tilværelsen? Med mindre du har andre grunner til å bekymre deg synes jeg du skal være glad for at storebror trår til og tar ansvar (der kanskje du heller burde gjøre det?)

Mine barn på ti og snart seks bader ofte sammen. De er bror og søster, men jeg ville ikke drømme om å tenke annet enn at det bare er en koselig og naturlig ting.

Når eldstemann føler for privatliv vil han nok selv skjerme seg. Men det ville kanskje fortone seg mer unormalt dersom han ville dusje med søsteren som tenåring enn dersom brødre deler morgenstellet.

Om du bekymerer deg er det forhåpentligvis på et bredere grunnlag enn det faktum at en tolvåring dusjer med broren på sju. Feks hvorfor storebror har overtatt ansvaret for lillebror om morgenen?

Gjest Sønner er flott å ha :)

Dette ville jeg nok ikke bekymret meg om noe særlig på det spe grunnlaget du forteller om.

Selv har jeg også to gutter med tre års mellomrom og de har et søskenforhold en bare kan drømme om. De har vært særdeles nærme hverandre, ant. fordi jeg har vært alene med dem i svært mange år.

Nå er eldstemann tenåring og han har siden han var ca tolv ville dusje alene. Han foretrekker også litt mer alenetid nå selvom det nok egentlig er svært lite i forhold til en del andre søsken.

Han går på badet eller på rommet og låser døren når han føler for det, og bestemmer således selv over sitt privatliv. Noen perioder er det mer, andre mindre.

Tror at dette nok i de aller fleste tilfeller går seg til selv, når de er klare for mer privatliv så tar de det.

Kjønnshår ol. må du for all del ikke bekymre deg om at minsten ser, det er jo helt naturlig, når vi blir eldre så kommer det hår her og der, det er det jo helt naturlig at han får lære. Mamma og pappa har det, broren får det og han vil også selv få det etter som årene går.

Så jeg synes du skal se ting an, for meg høres dette svært koselig og naturlig ut og ikke "skadelig" på noe vis. Størstemann er fremdeles såpass ung at søskenkontaken kan sitte godt fast i hjertet og at han derfor foretrekker det fremfor privatliv slik ting nå er. :)

Gjest fartiltosønner

Hva er problemet? Tror du den yngste tar skade av å se at man faktisk får kjønnshår i puberteten? Eller at han blir homo av å se broren naken?

Han ser gutter i dusjen hver uke på skolen, det er vel bare en normal del av tilværelsen? Med mindre du har andre grunner til å bekymre deg synes jeg du skal være glad for at storebror trår til og tar ansvar (der kanskje du heller burde gjøre det?)

Mine barn på ti og snart seks bader ofte sammen. De er bror og søster, men jeg ville ikke drømme om å tenke annet enn at det bare er en koselig og naturlig ting.

Når eldstemann føler for privatliv vil han nok selv skjerme seg. Men det ville kanskje fortone seg mer unormalt dersom han ville dusje med søsteren som tenåring enn dersom brødre deler morgenstellet.

Om du bekymerer deg er det forhåpentligvis på et bredere grunnlag enn det faktum at en tolvåring dusjer med broren på sju. Feks hvorfor storebror har overtatt ansvaret for lillebror om morgenen?

Takk for inputt, bra at folk syns det er naturlig. Da lar vi dem fortsette

Annonse

Gjest kantaraman

Hehe, jeg tenkte også på om grunnen kunne være redsel for at de skulle bli homofile :-)

Bare for å ha sagt det, homofil er ikke noe man BLIR, det er noe man blir født som. Og ikke er det noe galt i å være homo heller.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...