Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurer på om et mnd. kort eller klippekort for barn kan brukes opp selv om barnet fyller 16 år? Noen som vet? For da er jeg slu nok til å kjøpe rett før han fyller år...... ;)

Skrevet

Finnes det ikke studentkort da? Det fantes i hvert fall før i Oslo da jeg kjøpte mndkort til de store ungene, men det er noen år siden.

Skrevet

Finnes det ikke studentkort da? Det fantes i hvert fall før i Oslo da jeg kjøpte mndkort til de store ungene, men det er noen år siden.

Ja der sier du noe. Men han går enda på ungdomskolen. Han har fri reise til og fra skole-hjem mellom kl 8 og 17 nå. Men når han slutter der har han blitt 16år. Og det går vel litt tid før han får svar på videregående skole. Så jeg tenker det blir endel bussturer i sommer som det kunne vært greit å ha et mnd kort eller noe. * Vil ha det billigst mulig vett du ;) *

Skrevet

Ja der sier du noe. Men han går enda på ungdomskolen. Han har fri reise til og fra skole-hjem mellom kl 8 og 17 nå. Men når han slutter der har han blitt 16år. Og det går vel litt tid før han får svar på videregående skole. Så jeg tenker det blir endel bussturer i sommer som det kunne vært greit å ha et mnd kort eller noe. * Vil ha det billigst mulig vett du ;) *

Da vet jeg ikke. Mine hadde mndkort som jeg betalte sjøl fra de var 10 år og begge har bursdag etter skolestart i videregående så jeg fikk liksom ikke de problemene.

Vi får ikke dekket skoleskyss i Oslo for nærmeste skole ligger alltid nærmere enn 4 km og hvis man velger en annen skole så må man betale sjøl ellers så kommer de ikke inn på den skolen.

Skrevet

Da vet jeg ikke. Mine hadde mndkort som jeg betalte sjøl fra de var 10 år og begge har bursdag etter skolestart i videregående så jeg fikk liksom ikke de problemene.

Vi får ikke dekket skoleskyss i Oslo for nærmeste skole ligger alltid nærmere enn 4 km og hvis man velger en annen skole så må man betale sjøl ellers så kommer de ikke inn på den skolen.

Grensen på 4km er sikkert likt for alle? Vi bor 8km fra skolen.... Jaja, jeg finner nok på no lurt :)

Gjest annlovinda
Skrevet

Månedskort vet jeg ikke åsse det er med.

Men datteren min hadde klippekort på bussen, det var ikke brukt opp når hun ble 16, hun fikk ikke brukt det videre da. Eller, hun fikk, men da tok de dobbelt opp med klipp fra henne.

Men det hender fortsatt at hun får kjøpt barnebillett, hvis de ikke spør etter bevis.

Skrevet

Månedskort vet jeg ikke åsse det er med.

Men datteren min hadde klippekort på bussen, det var ikke brukt opp når hun ble 16, hun fikk ikke brukt det videre da. Eller, hun fikk, men da tok de dobbelt opp med klipp fra henne.

Men det hender fortsatt at hun får kjøpt barnebillett, hvis de ikke spør etter bevis.

Jeg er 24 og får innimellom kjøpt barnebillett jeg og

;)

Bruksanvisning
Skrevet

Veit ikke om det gjelder over alt, men jeg veit i hvertfall at i oslo kan man bruke ungdomskort (opptil 20 el. 21 år) etter at man har nådd grensen, så lenge det er stemplet mens man ennå var ung nok. Dvs. at man max kan bruke det i nesten en måned etter fylt bursdag.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...