Gå til innhold

Er det vanlig at elevene i niende er lei skolen?

Anbefalte innlegg

Gjest Prillani
Skrevet

Datteren min på 15 år sliter veldig med motivasjonen for tiden. Hun sier at alt er så kjedelig, og skjønner ikke hvorfor hun må ha alle disse kjedelige fagene på skolen. Hun er i utgangspunktet god faglig og har ligget på 4 og fem i karakter. Lærerne sier hun har gode evner. Men det siste året har hun ikke orket noe og gjort en dårlig innsats, og derfor dalt i karakter. Prøver å motivere og maser om lekser hver dag på henne. Hjelper til så godt jeg kan. Men det er ikke lett når hun ikke har lyst. Hun vil heller gjøre andre ting enn lekser på en måte. Hun ser ikke viktigheten av dette heller.

Er det vanlig at ungdommen sliter på denne måten eller?

Gjest Tacomix
Skrevet

Jeg vil bare si at det er svært vanlig. Jeg var veldig lei også i den alderen der. Vet om mange andre som også har vært slik. Så hånden på hjertet vil jeg si at det er svært vanlig.

Gjest sjøstjerna
Skrevet

Jeg vil bare si at det er svært vanlig. Jeg var veldig lei også i den alderen der. Vet om mange andre som også har vært slik. Så hånden på hjertet vil jeg si at det er svært vanlig.

Men hva gjør man?

Må man bare se på at karakterene daler, når man vet ungdommen har evner?

Gjest Tacomix
Skrevet

Men hva gjør man?

Må man bare se på at karakterene daler, når man vet ungdommen har evner?

Ja, si det. Hva gjør man. Det vet jeg riktig ikke. Har bare droppet ut slik. En ting er at hun ikke kan komme inn på videregående. Det hun vil. Men det var ikke noe hinder for meg. For jeg skulle ikke ta noe yrkesfaglig, men det kan være det værste. En må bare si at da kan du ikke regne med å komme inn på det du vil bli om du fortsetter slik. Har ikke sånn godt svar på dette. Ville ikke ha blandet inn noen fagpersoner jeg da, for det blir bare verre. Ble det for meg da.

Gjest sjøstjerna
Skrevet

Ja, si det. Hva gjør man. Det vet jeg riktig ikke. Har bare droppet ut slik. En ting er at hun ikke kan komme inn på videregående. Det hun vil. Men det var ikke noe hinder for meg. For jeg skulle ikke ta noe yrkesfaglig, men det kan være det værste. En må bare si at da kan du ikke regne med å komme inn på det du vil bli om du fortsetter slik. Har ikke sånn godt svar på dette. Ville ikke ha blandet inn noen fagpersoner jeg da, for det blir bare verre. Ble det for meg da.

er det vanskelig å komme inn på yrkesfaglig?

Enn almennfag?

Trodde det var regler på at man er garantert plass????

Gjest Tacomix
Skrevet

er det vanskelig å komme inn på yrkesfaglig?

Enn almennfag?

Trodde det var regler på at man er garantert plass????

Jeg vet faktisk ikke nå lenger. Men det var hverfall slik før den nye reformen kom. Da var det vansklig å komme inn på spesielle linjer, litt lettere på allmennfag. Men tror at en kommer inn for det jeg da. Jeg gjorde jo det å jeg har kommet langt etter den tiden.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...