Gå til innhold

Større "vindu"

Anbefalte innlegg

ShitDiddelyDo
Skrevet

Og så burde ikke svar til meg og 25 nyeste komme som popup!

Nei, det har du rett i, og det bør i svar til meg og siste 25 komme en mulighet til å klikke seg direkte inn på hovedinnlegget, slik det var på forrige dol og er overalt ellers, sånn at vi vet hvilket innlegg den som har svart oss har svart på, dersom vi har skrevet flere innlegg i samme tråd.

Men også dette må være bagateller å fikse opp.

• Svar 44
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• ShitDiddelyDo

10

• pekkaline

6

• Gemini

5

• Lurveline

3

Mest aktive i denne tråden

hare1365380455
Skrevet

Ja, det høres logisk ut... Men irriterende å koble svar-til-meg-boksen på og av hele tiden :-/

Jeg klarer ikke følge med her.. :S

ShitDiddelyDo
Skrevet

Større skrift kan du få om du holder ctrl-tasten nede og samtidig scroller med musen.

Men det er jo selvsagt også bare en kvasi-løsning, i mangel av bedre løsninger på dette nettstedet.

Ja, og jeg vet at jeg kan gå inn aktivt i Firefox og øke skriften betraktelig, men det er veldig upraktisk når jeg logger ut av dol og inn på hvilken som helst annen side.

Dol må tilpasse seg resten av webverdenen hva skrift angår.

At de ikke forstår dette kan ikke tyde på annet enn at vi har med seriøse amatører å gjøre. En webdesigner skal tross alt gjøre en side brukervennlig - og da nytter det ikke å sitte på sin egen 25-tommers skjerm og riste på hodet og ikke forstå hvorfor vi med laptopper, og jeg vil tro det er en del av oss, klager på liten skrift.

Gjest sjøstjerna
Skrevet

Nei, det har du rett i, og det bør i svar til meg og siste 25 komme en mulighet til å klikke seg direkte inn på hovedinnlegget, slik det var på forrige dol og er overalt ellers, sånn at vi vet hvilket innlegg den som har svart oss har svart på, dersom vi har skrevet flere innlegg i samme tråd.

Men også dette må være bagateller å fikse opp.

Ja, det må være bagatell å fikse. Nå ble det nettopp lagt en mailadresse på Åpent forum. Der kan vi skrive slike ting- og være sikker på at webbis får lest det.

(for jeg antar de ikke leser alle innleggene ellers her på dol)

Skrevet

Ja, det høres logisk ut... Men irriterende å koble svar-til-meg-boksen på og av hele tiden :-/

Jeg vet... Er minst like frustrert som andre her over elendig utvikling...

Men du kan høyreklikke i de "svar til meg" eller "Siste xxx"-boksene og velge Oppdater/Refresh, eller hurtigtast F5, så slipper du koble av og på boksen. Men som sagt - kjipt at de ikke finner en LITT mer elegant løsning. Man får bare leve i håpet. Eller starte et alternativt forum... hehe

Skrevet

Hehe, det er godt mulig du har rett i det.

At personen som har valgt farger sannsynligvis er fargeblind er i hvert fall sikkert. :)

Og noe sånt som 9 av 10 fargeblinde er menn... ;-)

ShitDiddelyDo
Skrevet

Og noe sånt som 9 av 10 fargeblinde er menn... ;-)

Hehe, ok. Da har vi muligens med en mann å gjøre her.

Nytter vel ikke å skylle på Rune Rudberg heller, selv om han hadde vært troendes til dette. :)

Gjest sjøstjerna
Skrevet

Hehe, ok. Da har vi muligens med en mann å gjøre her.

Nytter vel ikke å skylle på Rune Rudberg heller, selv om han hadde vært troendes til dette. :)

ja, han er troendes til det meste!

;-)

Skrevet

Ja, og jeg vet at jeg kan gå inn aktivt i Firefox og øke skriften betraktelig, men det er veldig upraktisk når jeg logger ut av dol og inn på hvilken som helst annen side.

Dol må tilpasse seg resten av webverdenen hva skrift angår.

At de ikke forstår dette kan ikke tyde på annet enn at vi har med seriøse amatører å gjøre. En webdesigner skal tross alt gjøre en side brukervennlig - og da nytter det ikke å sitte på sin egen 25-tommers skjerm og riste på hodet og ikke forstå hvorfor vi med laptopper, og jeg vil tro det er en del av oss, klager på liten skrift.

Selvsagt - jeg vil ha forbedringene her jeg også, helst i går!

Synes det er påfallende - og ikke minst trist - å se hvordan holdningene til DOL og webbisene her har utviklet seg de siste årene.

Skrevet

men den svar til meg boksen kan du dytte oppover tror jeg, eller legge ned på linja....... tror jeg..

Skrevet

Oppdaga først nå at størrelsen ikke er permanent. Må visst klikke på -i'en for hver gang man logger seg inn....

Forresten..det kan umulig være damer som har laget de fargene her! Mannfolk uten stil og smak har skylda;-)

Hvilken "i" snakker dere om, hvor står den? Jeg bruker en laptop nå og må nesten sitte med nesa borti skjermen for å kunne lese det som står her.

Gjest sjøstjerna
Skrevet

Hvilken "i" snakker dere om, hvor står den? Jeg bruker en laptop nå og må nesten sitte med nesa borti skjermen for å kunne lese det som står her.

Helt nederst til venstre.

Under den røde streken.

:-)

Gjest togli
Skrevet

men den svar til meg boksen kan du dytte oppover tror jeg, eller legge ned på linja....... tror jeg..

Får du det til? Jeg klarer det ikke...

Gjest togli
Skrevet

Fant du den? Jfr. "sjøstjerna" sitt svar...

Gjest sjøstjerna
Skrevet

Ta tak i den blåe kanten øverst på boksen. Hjelper det?

Skrevet

Det går bra om du tar tak i bunnen, men det er ikke så veldig greit likevel fordi den forsvinner når man åpner nytt innlegg desverre..... Men du kan trykke den ned på streken og åpne den opp når du vil. Ha pilen inni den og trykk F5 så fornyes siste innlegg. Prøv det du :)

Skrevet

Det går bra om du tar tak i bunnen, men det er ikke så veldig greit likevel fordi den forsvinner når man åpner nytt innlegg desverre..... Men du kan trykke den ned på streken og åpne den opp når du vil. Ha pilen inni den og trykk F5 så fornyes siste innlegg. Prøv det du :)

testet ut det jeg sa, det fungerer fint. Du kan dra sidene også, så nå er min boks for mine svar blitt trekt helt ut i høyre siden slik at jeg kan se det andre som skjer til venstre. Når du åpner nytt innlegg så legge "Mine svar " seg ned på linjen. helt greit! :)

Skrevet

testet ut det jeg sa, det fungerer fint. Du kan dra sidene også, så nå er min boks for mine svar blitt trekt helt ut i høyre siden slik at jeg kan se det andre som skjer til venstre. Når du åpner nytt innlegg så legge "Mine svar " seg ned på linjen. helt greit! :)

Skrevet

Det samme kan du gjøre med "siste nye".

Så henter du bare den ruta du vil ha, opp fra streken. jøss hva jeg finner ut ;)

Gjest togli
Skrevet

Åååååå, da ble det straks myyye bedre!! Jeg prøvde å flytte boksen igår, men klarte det ikke før jeg fikk piltasten på det blå feltet øverst. Takk :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...