Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg bor nå ikke så langt ifra Drammen.

Har en gutt som jeg liker veldig godt og om alt klaffer kan det hende vi er kjærster om kort tid.

Meeen, til høsten flytter jeg mest sansynlig til Tr.heim for å studere og da får vi jo ikke sett hverandre så veldig ofte..

Så problemstillingen er egentlig: Skal jeg satse på denne gutten, eller vente til jeg flytter og finne meg en gutt som faktisk bor i nærheten av meg?

Kan jo legge til at jeg har blitt mobbet hele barne og ungdomsskolen, så jeg er blitt veldig sjenert og har ganske dårlig selvtillit. Syns det er vanskelig å få kontakt med nye folk og få nye venner, men samtidig så er Tr.heim ett sted med mange andre (nye) studenter som også vil ha seg nye venner, så kanskje det går greit..

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/270690-lite-problem-kj%C3%A6rste/
Del på andre sider

Fortsetter under...

• 2 uker senere...
Gjest Wilhelmina

Du kan aldri vite hvor lenge et slikt forhold varer, det kan vare livet ut, men det kan også bli slutt etter en liten stund. Det er ganske dumt å kaste vrak på drømmen om utdannelse bare pga en gutt. Hvis det er ment å være dere, ja så kommer det til å gå selv om du flytter! Det krever bare litt ekstra innsats. Han vil også forstå (hvis han ikke er helt idiot) at du må gjøre det du har planlagt med livet ditt.

Når det gjelder det at du er sjenert og er redd for ikke å få nye venner: Jeg hadde det også på samme måte da jeg flyttet fra et lite sted til en stor by uten å kjenne noen nå i høst. Visst var det tøft å bli kjent med noen og det tok (altfor) lang tid. Men da er det viktig å ta initiativ selv: Meld deg inn i foreninger og slikt, er alltid mange nye i starten, så du blir ikke alene. IKKE sitt alene på hybelen og lengt hjem til venner og kjæreste. Et lite tips: Flytt i studentbolig \ kollektiv istedet for hybel alene. Da har du hvertfall noen å snakke med når du kommer hjem! Nå har jeg fått min egen vennegjeng med samme interesser, og er veldig glad for at jeg tok sjansen og reiste. Føler jeg har vokst mye på dette også. Bare et lite råd fra meg: REIS:)

Du kan aldri vite hvor lenge et slikt forhold varer, det kan vare livet ut, men det kan også bli slutt etter en liten stund. Det er ganske dumt å kaste vrak på drømmen om utdannelse bare pga en gutt. Hvis det er ment å være dere, ja så kommer det til å gå selv om du flytter! Det krever bare litt ekstra innsats. Han vil også forstå (hvis han ikke er helt idiot) at du må gjøre det du har planlagt med livet ditt.

Når det gjelder det at du er sjenert og er redd for ikke å få nye venner: Jeg hadde det også på samme måte da jeg flyttet fra et lite sted til en stor by uten å kjenne noen nå i høst. Visst var det tøft å bli kjent med noen og det tok (altfor) lang tid. Men da er det viktig å ta initiativ selv: Meld deg inn i foreninger og slikt, er alltid mange nye i starten, så du blir ikke alene. IKKE sitt alene på hybelen og lengt hjem til venner og kjæreste. Et lite tips: Flytt i studentbolig \ kollektiv istedet for hybel alene. Da har du hvertfall noen å snakke med når du kommer hjem! Nå har jeg fått min egen vennegjeng med samme interesser, og er veldig glad for at jeg tok sjansen og reiste. Føler jeg har vokst mye på dette også. Bare et lite råd fra meg: REIS:)

Om vi blir kjærester så flytter jeg uansett, og det vet han.

Har allerede meldt meg som fadderbarn og håper på å få bo på byens største studentby så tror jeg skal klare å bli kjent med noen.. tror. Har planer om det iallfall.

Om vi er ment for hverandre så holder vi vel sammen uansett om jeg flytter ja..

Får vel bare se hvordan dette utvikler seg..

Gjest Wilhelmina

Om vi blir kjærester så flytter jeg uansett, og det vet han.

Har allerede meldt meg som fadderbarn og håper på å få bo på byens største studentby så tror jeg skal klare å bli kjent med noen.. tror. Har planer om det iallfall.

Om vi er ment for hverandre så holder vi vel sammen uansett om jeg flytter ja..

Får vel bare se hvordan dette utvikler seg..

Det er bra at du er såpass fornuftig, og det virker som du har tenkt nøye gjennom og er godt forberedt til studenttilværelsen.

Lykke til både med studiene og kjærligheten!

• 4 uker senere...

Annonse

Gjest kanrataman

Dra til Tr.heim, uten tvil! Å droppe utdanningen du har lyst på av kjærestehensyn er ikke lurt. Det er kjærestegaranti i Trondheim uansett.

Tenk hvor mye du ville angra hvis det ikke ble noe mellom dere, du studerte et kjipt fag på Østlandet i stedet.

Dra til Tr.heim, uten tvil! Å droppe utdanningen du har lyst på av kjærestehensyn er ikke lurt. Det er kjærestegaranti i Trondheim uansett.

Tenk hvor mye du ville angra hvis det ikke ble noe mellom dere, du studerte et kjipt fag på Østlandet i stedet.

Å droppe Tr.heim pga han var aldri aktuelt uansett.

Meeen, det ble ikke noe mer mellom oss, så nå er det problemet ute av verden:D

• 10 måneder senere...
Gjest århundrets knull

Jeg hadde pult det remmer og tøy kunne holde med denne gutten, og tatt det deretter. det kan hende at dette er en "once in a lifetime" oppertunity for din del, for som du sier: du har aldri vært spessielt populær. Det beste rådet jeg kan gi deg er å kjøre på, utnytte mulighetene som byr seg, fullt og hetl. Hvis noen vil knulle i Trondheim, så sier du "ja". Det er i hvertfall mitt råd. Men du gjør som du vil..

Jeg hadde pult det remmer og tøy kunne holde med denne gutten, og tatt det deretter. det kan hende at dette er en "once in a lifetime" oppertunity for din del, for som du sier: du har aldri vært spessielt populær. Det beste rådet jeg kan gi deg er å kjøre på, utnytte mulighetene som byr seg, fullt og hetl. Hvis noen vil knulle i Trondheim, så sier du "ja". Det er i hvertfall mitt råd. Men du gjør som du vil..

Regner med at hun har funnet ut av problemene sine nå, siden det er et innlegg som ble skrevet for ett år siden... Lite å gjøre i påsken, siden du må lese gamle innlegg:-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...