Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest trultemor26
Skrevet

Ja da har du nok av jobb du også :) Fint å se deg og de andre her!! Sola skinner her i dag, så det blir ingen vindusvask her i gården. Da kan man dole uten dårlig sa,vittighet :)

Ingen vindusvask her i dag helle, selv om det er så deilig vær at det nesten hadde vært en fryd å få gjort. Men knerten sover ikke evig, snuppa er sjuk med 40 i feber og trenger noen å ligge henslengt på (hun sover nå da, så jeg så mitt snitt til å dole litt), og sambo måtte jobbe litt overtid.

• Svar 53
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• pekkaline

21

• Soria

2

• Åsemor

2

• Piraye

2

Mest aktive i denne tråden

Gjest Tacomix
Skrevet

eget forum nå? Ikke dol.dk? Jasså, jo kanskje jeg hilser på. Jeg synes det er like greit å venne seg til forumet her egentlig, for dere kommer tilbake vel??

Ja, nå har vi endelig fått fikset våres eget forum. Du må hvertfall hilse på oss. Jeg savner min gode pekkaline:) Så jeg prøver å være her litt.

Om jeg vil ha kontakt med deg så skriver jeg inn på meldinger, så sjekk den innimellom, for jeg orker ikke skrive her så mye. Problemer med å skrive inn her med scrollingen siden jeg ikke har en vanlig mus.

Jeg er litt små forbanna over det de har gjort med dol. Jeg kommer nok tilbake til dol engang, men vet ikke når. Jeg blir så sur når de ikke svarer på det jeg har spørt om og at de ikke svarer på kritikken. Så jeg er i eksil for tiden. Trives mye bedre der enn her.

Skrevet

I begynnelsen når jeg leste så tenkte jeg himmel, hva slags menneske er dette??!? hehe, siden i sommer er jo ikke så helt galt da ;)

Husarbeidet her i huset er egentlig sånn at "himmel, hva slags menneske er dette?" er helt berettiget. ;) Svaret: LAT OG TILTAKSLØS!!! (Og litt nettavhengig da...)

Skrevet

Ikke lett dette her - glemte visst to av de store vinduene, ergo blir det vel totalt 15 vinduer... og *telle* 99 ruter(!! om jeg har telt riktig i farten) som skal pusses på _hver_ side.

*ringer vaskehjelpen*

Kjære all verden! Ja da har du virkelig jobb.... Jeg fant ut at jeg hadde glemt å telle to vinduer, så da er det 20, Men de har sånne sprosser man kan ta av på utsiden, litt enklere for meg enn for deg.

Skrevet

Har ikke vaska vinduer her ennå, har bare gått over med jif-glass-spray-såpe og papir der snuppa har griset til, men ser at det klart bør gjøres ja.

Hva jeg bruker når jeg vasker vinduer? Nei, nå skal du høre her at.. hehe.. nei.. si det?

Hva bruker man egentlig?

Vi har bodd såppas kort tid hvert sted at jeg bare har vaska vinduene når vi har flytta. Forrige kåk vaska svigers vinduene, hun hjalp til med utflytt-vasken. Forrige kåk der igjen brukte jeg faktisk såpevann, klut og nal, helt selv. Forrige der igjen tror jeg at jeg glemte å vaske vinduer på. Forrige der igjen flytta jeg fra en fyr, da da gadd jeg jo ikke vaske vinduene før jeg stakk. Forrige der igjen glemte jeg vel også å vaske vinduene. Forrige der igjen hjalp mamma meg med ut-flyttvasken, men husker ikke om vi (hun) tok vinduene eller ei. Forrige der igjen glemte jeg det helt garantert.

Man bare "glemmer" dem ja, det høres fint ut :))

Skrevet

Husarbeidet her i huset er egentlig sånn at "himmel, hva slags menneske er dette?" er helt berettiget. ;) Svaret: LAT OG TILTAKSLØS!!! (Og litt nettavhengig da...)

Hehe, vi er alle dovendyr til tider. Kos deg med dol du! :)

Skrevet

Ingen vindusvask her i dag helle, selv om det er så deilig vær at det nesten hadde vært en fryd å få gjort. Men knerten sover ikke evig, snuppa er sjuk med 40 i feber og trenger noen å ligge henslengt på (hun sover nå da, så jeg så mitt snitt til å dole litt), og sambo måtte jobbe litt overtid.

Stakkars lille snuppa! Har hun fått influensa? Så godt å ha mamma å ligge på da.

Gjest trultemor26
Skrevet

Man bare "glemmer" dem ja, det høres fint ut :))

Ja, er så greit så ;)

Gjest trultemor26
Skrevet

Stakkars lille snuppa! Har hun fått influensa? Så godt å ha mamma å ligge på da.

Jeg vet ikke hva det er, mulig influensa ja. Er 3. dagen nå med feber. Hun har hatt diare, men er bedre, og kasta opp en gang. Mye snørr. (altå hun har mye snørr, hun har ikke kasta opp snørr). I stad ville hun ha mat da, og spiste nesten en brødskive, så hun er nok på bedringens vei får vi håpe.

Gjest Elextra
Skrevet

Kjære all verden! Ja da har du virkelig jobb.... Jeg fant ut at jeg hadde glemt å telle to vinduer, så da er det 20, Men de har sånne sprosser man kan ta av på utsiden, litt enklere for meg enn for deg.

Enig - det er litt av en jobb! Men om jeg har tid er faktisk vinduspuss en del av husarbeidet som jeg liker. Antakelig fordi det ikke gjøres så ofte og fordi resultatet er så synlig!

Skrevet

Enig - det er litt av en jobb! Men om jeg har tid er faktisk vinduspuss en del av husarbeidet som jeg liker. Antakelig fordi det ikke gjøres så ofte og fordi resultatet er så synlig!

Synlig resultat som varer ei stund ja! Det er bedre enn å fly med støvsugeren, for neste dag må man gjerne til igjen...sukk.

Skrevet

Ja, nå har vi endelig fått fikset våres eget forum. Du må hvertfall hilse på oss. Jeg savner min gode pekkaline:) Så jeg prøver å være her litt.

Om jeg vil ha kontakt med deg så skriver jeg inn på meldinger, så sjekk den innimellom, for jeg orker ikke skrive her så mye. Problemer med å skrive inn her med scrollingen siden jeg ikke har en vanlig mus.

Jeg er litt små forbanna over det de har gjort med dol. Jeg kommer nok tilbake til dol engang, men vet ikke når. Jeg blir så sur når de ikke svarer på det jeg har spørt om og at de ikke svarer på kritikken. Så jeg er i eksil for tiden. Trives mye bedre der enn her.

Jeg har kikket innom, men er kanskje litt fjern...skjønte ikke helt hvor dere skravler. Fint at du stikker innom iblandt her! Jeg forstår at det er vrient uten mus, det er best med mus. Men nå vet jeg hvor du er ja! :) Ha en fin fin dag :)

Skrevet

Jeg vet ikke hva det er, mulig influensa ja. Er 3. dagen nå med feber. Hun har hatt diare, men er bedre, og kasta opp en gang. Mye snørr. (altå hun har mye snørr, hun har ikke kasta opp snørr). I stad ville hun ha mat da, og spiste nesten en brødskive, så hun er nok på bedringens vei får vi håpe.

Det er virkelig et godt tegn når de begynner å spise litt igjen. Håper det fortsetter med "gode tegn".

Gjest Tacomix
Skrevet

Jeg har kikket innom, men er kanskje litt fjern...skjønte ikke helt hvor dere skravler. Fint at du stikker innom iblandt her! Jeg forstår at det er vrient uten mus, det er best med mus. Men nå vet jeg hvor du er ja! :) Ha en fin fin dag :)

Det er bra du stakk innom hvertfall selv om jeg ikke så det. Vi skravler endel under medlemmer og under åpent forum. Vi har de debattene der:)

Jeg stikker innom her for å sjekke hva webbissene skriver og om det blir noen forandringer. Å litt fordi du er her. Bra du orker å være her da. Jeg må nok kjøpe en mus om jeg skal fortsette å være her, men det gjør jeg ikke enda.

Så om du savner å skravle med meg så vet du hvor jeg er:)

Ha en fin lørdag du også. Nå må jeg ut å ta helgens handling før jeg skal jobbe med en eksamen!

Gjest Shira :o)
Skrevet

Usj, jeg vil ikke tenke på hvor mange vinduer jeg har, mange nok, har 3 etasjer.

Da huset var ferdig bygget, vasket svigermor de. Så slu som jeg er, så håper jeg at hun tar de i år også. Hun er kjempesnill da, så spør jeg, tar hun de. Jeg har igrunnen ikke helse til vindusvasken.

Skrevet

[quote name=Shira :o)' timestamp='1174137307' post='3575274]

Usj, jeg vil ikke tenke på hvor mange vinduer jeg har, mange nok, har 3 etasjer.

Da huset var ferdig bygget, vasket svigermor de. Så slu som jeg er, så håper jeg at hun tar de i år også. Hun er kjempesnill da, så spør jeg, tar hun de. Jeg har igrunnen ikke helse til vindusvasken.

Det er veldig greit å kunne få hjelp til slikt da. Man skal jo ikke slite seg helt ut heller. Jeg har også tre etasjer. Greit å ha det romslig, men det fører også med seg ekstra arbeid ja!

Gjest Shira :o)
Skrevet

Det er veldig greit å kunne få hjelp til slikt da. Man skal jo ikke slite seg helt ut heller. Jeg har også tre etasjer. Greit å ha det romslig, men det fører også med seg ekstra arbeid ja!

Vi skal overta resten av huset senere, huset er delt i to, da skal jeg ha meg vaskehjelp, koste hva det koste vil ;o)

Skrevet

Har 14 vinduer fant jeg ut;)

Bruker en blanding av zalo og litt salmiakk. Vasker vinduene med såpevann og svamp. Drar over med rent vann og såpe etterpå. Drar over med nal, og tørker med tørr klut til slutt for perfekt resultat;)

Det var utvendig! Innvendig bruker jeg Jif spray;)

Skrevet

Jeg har 11 vinduer til sammen med vinduet på verandadøra. Bruker zalo og en liten dæsj salmiakk når jeg vasker.

Skrevet

Kom til 28 (tok med verandadørene og kjellervindu så vidt over jorda også). Vindusvask er faktisk ikke så ille, resultatet blir kjempebra (synd det ikke varer så veldig lenge da...) Bruker såpevann og tørker over etterpå med en klut for vindusvask av et eller annet slag

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...