Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har 14 vinduer fant jeg ut;)

Bruker en blanding av zalo og litt salmiakk. Vasker vinduene med såpevann og svamp. Drar over med rent vann og såpe etterpå. Drar over med nal, og tørker med tørr klut til slutt for perfekt resultat;)

Det var utvendig! Innvendig bruker jeg Jif spray;)

Neineinei!!!

Rent vann og svamp skal det selvfølgelig stå;) *gremmes*

• Svar 53
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• pekkaline

21

• Soria

2

• Åsemor

2

• Piraye

2

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Har 14 vinduer fant jeg ut;)

Bruker en blanding av zalo og litt salmiakk. Vasker vinduene med såpevann og svamp. Drar over med rent vann og såpe etterpå. Drar over med nal, og tørker med tørr klut til slutt for perfekt resultat;)

Det var utvendig! Innvendig bruker jeg Jif spray;)

Hei! Det høres bra ut! Men jeg er "redd" for å bruke klut etterpå. BLir litt langs kanten bare :)

Skrevet

21 vinduer og en dobbel verandadør.

Jeg vasker med såpevann iblandet zalo eller grønnsåpe og litt salmiakk dersom det er ute og de er gørrskitne (sånn som nå), vasker de godt med det. Deretter bruker jeg Jif som jeg tørker av med avispapir. Alternativt bruker jeg salmiakkvann etter at jeg har vasket de og drar over med en nal.

Men jeg leter fortsatt etter den kjappeste, enkleste og beste måten å vaske vinduer på.

Gjest togli
Skrevet

Jeg har 25 vinduer *sukk*

Salmiakk med litt Zalo gjør susen! Dessuten er det greit å avtale med mannen at en av dere har ansvar for vindusvasken inne og en ute;-)

Skrevet

21 vinduer og en dobbel verandadør.

Jeg vasker med såpevann iblandet zalo eller grønnsåpe og litt salmiakk dersom det er ute og de er gørrskitne (sånn som nå), vasker de godt med det. Deretter bruker jeg Jif som jeg tørker av med avispapir. Alternativt bruker jeg salmiakkvann etter at jeg har vasket de og drar over med en nal.

Men jeg leter fortsatt etter den kjappeste, enkleste og beste måten å vaske vinduer på.

Det å tørke med avispapir, tar ikke det lang tid? Får du ingen riper?

Skrevet

Jeg har 25 vinduer *sukk*

Salmiakk med litt Zalo gjør susen! Dessuten er det greit å avtale med mannen at en av dere har ansvar for vindusvasken inne og en ute;-)

Arbeidsdeling ja, det er smart. Men her hos oss så passer det sjeldent at begge har tid til vinduer samtidig, så da er arbeidsgleden for den ene parten borte... Men andre ting kan vi også dele på ja.

I dag har han gått beserk her i huset. Han har ryddet både soverom og gangen. Skiftet sengetøy. Fått sortert ullsokker og fått kastet gamle jakker mm. Det er godt å få ting unna :)

Gjest sjøstjerna
Skrevet

Arbeidsdeling ja, det er smart. Men her hos oss så passer det sjeldent at begge har tid til vinduer samtidig, så da er arbeidsgleden for den ene parten borte... Men andre ting kan vi også dele på ja.

I dag har han gått beserk her i huset. Han har ryddet både soverom og gangen. Skiftet sengetøy. Fått sortert ullsokker og fått kastet gamle jakker mm. Det er godt å få ting unna :)

Si meg, fant han bare på det sånn helt av seg selv?

*imponert og vantro*

Gjest togli
Skrevet

Vi vasker aldri vinduene samtidig. Jeg gjør det helst igår og han neste år;-)

Skrevet

Det å tørke med avispapir, tar ikke det lang tid? Får du ingen riper?

Det går faktisk veldig kjapt og det blir skinnende rent uten riper.

Gjest annlovinda
Skrevet

Uff, ja på tide å vaske vinduer her.

Her har vi 30 vinduer, holder det når de skal vaskes!!!

Men, må nok gjøre det snart.

Gjest trultemor26
Skrevet

Wow! *imponert*

Hva er oppskriften? Og jeg som sliter med å få sambo til å kaste møkkete sokker oppi skittentøyskurven, og ikke ved siden av. Og til å få han til å rydde opp klærne han har dratt ut av klesskapet sitt fordi han skulle rydde i klesskapet sitt. Han kom ikke lenger gitt. Det ligger i en svær haug på soverommet. Og jeg NEKTER å gjøre det for han.

Skrevet

Wow! *imponert*

Hva er oppskriften? Og jeg som sliter med å få sambo til å kaste møkkete sokker oppi skittentøyskurven, og ikke ved siden av. Og til å få han til å rydde opp klærne han har dratt ut av klesskapet sitt fordi han skulle rydde i klesskapet sitt. Han kom ikke lenger gitt. Det ligger i en svær haug på soverommet. Og jeg NEKTER å gjøre det for han.

:) Bare la det ligge!!! Han innser det nok til slutt at han må ta det sjæl ;)

oppskriften er ikke å anbefale om jeg kan si det sånn.. Jeg er ganske satt ut av betennelse i nakke og arm mm. Meen, han har innsett at han gjør for lite i huset! Fint om han hjelper til ja. Han har ansvar for kjelleren til vanlig :) Og han er sliiiten. Det er fint at han finner ut av at husarbeid kan være tungt :)

Skrevet

Uff, ja på tide å vaske vinduer her.

Her har vi 30 vinduer, holder det når de skal vaskes!!!

Men, må nok gjøre det snart.

Guri!! Vel, da hadde jeg tatt et rom av gangen. Da kommer man i mål ei gang uten å være helt utslitt.

Skrevet

Mja, vi har bare 8 vinduer vi da - sånn er det å bo i blokk :o) Men det betyr ikke at jeg vasker dem spesielt ofte likevel, hehe.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...