Gå til innhold

Godt råd fra Jesper Juul

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Jeg synes også JJ er OK å lese, og det er ofte tankevekkende råd han kommer med. Man må ofte gå noen runder med seg selv før man må erkjenne at dette var egentlig gode råd.Barneopprdagelse er ofte et sårt og ømtålig tema der man gjerne føler seg usikker og er redd for å gjøre feil. I dette tilfellet har han også gode råd, men jeg synes likevel han går for langt i den artikkelen - at foreldrene liksom skal "legge seg helt flate" overfor barna sine og bekjentgjøre at "vi har gjort feil hittil". Man trenger jo ikke å ha gjort feil, sånn sett, men tiden kan være moden for en kursendring. Jeg ville tro at barn kan bli forvirra av at foreldrene etter mange år kommer med den at vi har gjort feil, det mener jeg kan skade deres oppfattelse av foreldrene, foreldrenes autoritet og troverdighet, hvis det ellers er normale kjærlige og gode foreldre det er tale om.

Jeg synes JJ ofte byr på råd om at foreldre skal ta et offisielt oppgjør med seg selv overfor barna, det liker jeg ikke så godt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...