Gå til innhold

Hvordan lage egne innbydelseskort?

Anbefalte innlegg

Gjest knasndasa
Skrevet

Ønsker å lage egne innbydelseskort til konfirmasjon. Har du et tips? Er ideløs, hva skal stå på, kanskje litt kreativt eller?

Gjest trultemor26
Skrevet

Jeg har nettopp sendt ut innbydelse til dåp. Jeg er null kreativ, null fantasifull, null idérik.. ja du skjønner. Men jeg har fotoprinter.

Da brukte jeg photoshop, smalt på et bilde av knerten øverst, med ramme rundt, så skrev jeg teksten under. Så printet jeg ut og det ble så fint atte. Man kan jo også pynte litt med dill og dall rundt omkring eller få på no bakgrunn eller noe, men dette gadd ikke jeg å styre med da.

Lykke til!

Du kan også gå innom en hobbybutikk, der har dem eksempler på hva man kan lage av ulike innbydelser og bordkort etc. og man får masse hjelp til hva man trenger.

Skrevet

Det finnes masse gøy i bokhandelen eller hobbybutikker. Jeg så ei som kjøpte sånne gammeldagse ark og div stempel. Man kan gjøre mye, få på et bilde også kanskje? Bordet kan dekkes med mange småbilder, men det spurte du jo ikke om..... :)

Gjest knasndasa
Skrevet

Jeg har nettopp sendt ut innbydelse til dåp. Jeg er null kreativ, null fantasifull, null idérik.. ja du skjønner. Men jeg har fotoprinter.

Da brukte jeg photoshop, smalt på et bilde av knerten øverst, med ramme rundt, så skrev jeg teksten under. Så printet jeg ut og det ble så fint atte. Man kan jo også pynte litt med dill og dall rundt omkring eller få på no bakgrunn eller noe, men dette gadd ikke jeg å styre med da.

Lykke til!

Du kan også gå innom en hobbybutikk, der har dem eksempler på hva man kan lage av ulike innbydelser og bordkort etc. og man får masse hjelp til hva man trenger.

Jeg synes ideen passe meg svært bra, men photoshop er det et program jeg må kjøpe eller kan det hende jeg har det på pc`n min?

Gjest Novelle
Skrevet

Du kan også kjøpe fargede ark i bokhandelen, dele dem i 2 for så å brette dem på midten, slik at det blir et kort "til å åpne". Så kan du bruke en sikk-sakk-saks (som klipper ujevne kanter) og klippe til en firkant i et ark av en annen farge, og lime denne inn på den ene siden i kortet. (Vet ikke om du skjønner hva jeg mener... skjønner det knapt selv:)

Du kan kjøpe penn med ønsket farge (feks hvit skrift på svart bakgrunn). Fotoforetninger har også både ark, sakser og penner. Prøv deg frem:) Det blir sikkert fint for det er ikke vanskelig:)

Gjest trultemor26
Skrevet

Jeg synes ideen passe meg svært bra, men photoshop er det et program jeg må kjøpe eller kan det hende jeg har det på pc`n min?

Det aner jeg ikke. Tror du ikke har det uten å ha skaffet deg det først, hvis du skjønner. Du kan kjøpe det, eller laste det ned. Jeg gjorde det siste. Men kan ikke hjelpe deg med det da jeg måtte ha seriøs assistanse.

Du kan jo bruke andre bildeprogrammer også hvis du har. Kanskje det går med Word til og med?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...