Gå til innhold

Forts. på hvordan forholde seg til en psykopat..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skrev for et par dager siden et innlegg der jeg spurte hvordan man skal forholde seg til en psykopat.. ( http://www.doktoronline.no/forum3/bin/gotomsg.wa2?MessageId=3574500 ).

For de som leste og svarte meg, så vil jeg si tusen takk!

Jeg tenkte jeg skulle si ifra til henne hva jeg mente og at jeg krevde en unnskyldning for at jeg blir beskyldt for å ha gått på stoff, og at dette har ført til at datteren min har den diagnosen hun har. Synes det siste der var helt forferdelig frekkt å si..sånt skal ikke være mulig!

Så sendte henne mld om hva jeg synes..og hun klikket helt..

Nå skal hun ha oss inn til megling..der hun vil få fram at jeg ikke er i stand til å ta vare på ungen hennes..og få en avtale på at jeg ikke skal ha noe som helst med barneoppdragelsen til sønnen deres når han er hos oss (50% hos oss..), og at jeg aldri får være alene med barnet uten at faren er tilstedet..

Da vil han altså ikke kunne jobbe eller gjøre noe for seg selv med sine venner mens vi har han..

At det er mulig! Jeg har ikke gjort annet enn å være snill og hjelpsom, og har spurt henne om råd om jeg lurte på noe, og sagt at hun måtte for all del si ifra om det var noe hun synes ble feil eller annet..

Jeg har prøvd å bli kjent med henne og sagt til henne at jeg respekterer henne og har veldig lyst til å samarbeide.. Hun har flere ganger spurt oss om å ha sønnen når faren ikke hadde mulighet..så har hun spurt om ikke jeg kunne ha han da, så hun fikk gjøre sitt. Og jeg har passet han.

Men nå er jeg for farlig fordi jeg går på stoff... men jeg har ALDRI i mitt liv rørt noe rusmidler som helst. Det er noe hun plutselig mener jeg gjør. Hentet det fra løse lufta og skal lage en sak av det.

Det er helt sykt! Og jeg synes det er utrolig ekkelt å bare bli beskyldt for det, selv om det er fra henne.. jeg har jo ei datter selv.. jeg mener selv at jeg har gjort det veldig bra med henne, og får mye skryt for det.

Hva i helsike er dette..! Hun kommer jo til å dumme seg ut på den meglingen!

Det går jo ikke an at han skal bo sammen med meg og faren, og min datter..uten at jeg skal være med i noe som har med barneoppdragelsen å gjøre. DEt er jo deres hovedansvar og jeg må jo følge det faren synes er rett.. men når vi er en familie så må vi jo samarbeide om ting..ellers så går jo ikke dette..

Kan dette gå utover meg på noe måte? Jeg har aldri gjort noe galt ovenfor ungen i det hele tatt, heller ikke ovenfor moren. Har aldri rørt noe rusmidler, og aldri gjort noe galt ellers.

JEg er en ganske kjedelig jente ute på bygda..hehe..

Men hun er så flink å prate for seg, og jeg er bare så redd for at dette skal gå utover meg på noe som helst måte. Jeg har jo ei datter og jeg har jo heller ikke lyst å få noe dårlig rykte på meg..

Jeg er så lei av alt dette..

Gjest ikke lett, men mulig
Skrevet

Du fikk flere gode råd i den andre tråden din. Nå synes jeg du skal benytte deg av dem.

Du nevnte at du hadde erfaringer fra en psykopat. Da vet du også at psykopater ikke er istand til å føle skyld eller innse egne feil. Hvorfor i huleste forsøker du deg da på en konfrontasjon med denne kvinnen? Trodde du hun skulle legge seg flat og be om unnskyldning?

Du vet bedre enn som så!

Slutt å konfronter henne, slutt å skape unødvendige krangler. Om hun skulle innrømme noe, eller på noe tidspunkt være ydmyk, vil det kun være for egen vinning, ikke fordi det kommer fra hjertet.

Du kan aldri gardere deg mot hva hun kommer til å si om deg, du kan ikke kontrollere henne.

Alle som kjenner deg vet at du ikke går på stoff, hva andre måtte mene/tro er revnende likegyldig.

Du har ditt på det tørre.

Forhold deg til realitetene, ikke hennes fantasier. Og du må stoppe din kommunikasjon med henne.

Hold deg utenfor dette og la din samboer ta seg av den nødvendige kontakten. Alt annet må dere kutte ut.

Du har ingenting på noen mekling å gjøre heller, og kan ikke kalle inn deg. Dette er en sak mellom mor og far til barnet. Og hva så? Om hun kaller inn till mekling, hva er galt med det?

For deres del er jo det bare bra. Om hun vil komme med ville påstander og usaklige utsagn, så har dere fått vitner på det og bekreftelse på at det dere tror, stemmer.

Så lenge dere opptrer korrekt og ryddig, har dere ingenting å frykte. Du blir ikke rusmisbruker i alle andres øyne fordi om hun sier det.

At du blander deg på den måten du nå gjør, nører bare opp under den situasjonen du ikke ønsker å være i.

Følg rådene du/dere har fått og du skal se det blir bedre etterhvert. Ikke kast bort krefter på ting dere ikke kan gjøre noe med, men gjør noe med dere ka.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...