Gå til innhold

Plikter jeg å betale?

Anbefalte innlegg

Gjest ikke så rik akkurat
Skrevet

Måtte avbestille en legetime hos spesialist fordi jeg var syk (altså lå i feber, av helt andre grunner enn hva jeg skulle til den spesialisten for). Jeg ringte dagen før timen for å avbestille. Men telefonen var opptatt hele tiden (jeg ble satt på en vente-liste, men det varte og det rakk uten at noe skjedde videre). Etter et kvarter la jeg på. (Jeg har dessuten bare mobil og det koster mye å ringe, pluss at jeg var syk).

Jeg prøvde fire ganger til i løpet av den dagen å ringe, og hver gang skjedde det samme. Jeg kom ikke gjennom pga stor pågang. Totalt sett ventet jeg altså i telefonen ca. 1 time.

Neste morgen prøvde jeg igjen, det samme skjedde. Men andre gang jeg ringte, kom jeg fram. Endelig fikk jeg avbestilt timen, og forklarte hvordan jeg hadde prøvd å nå dem. Kontordamen sa at jeg måtte betale timen uansett, siden den måtte avbestilles dagen før!! Det hjalp ikke at jeg klaget over den manglende kapasiteten til deres sentralbord.

Få dager etter fikk jeg regningen på 310 kr i posten. Er jeg nødt til å betale den? Har de ikke noe ansvar for å være mer tilgjengelige, evt at det er mulig å legge igjen en beskjed på tlf.svarer eller mail?

Har legen der rett til å ikke gi meg ny time (jeg er midt i en behandling) dersom jeg ikke betaler?

Jeg syns det er svært sure penger når jeg gjorde så mye for å få avbestille timen.

Skrevet

Det der synes jeg var kjipt gjort... Jeg ville ringt økonomiavdelingen der og forklart at jeg ikke kom fram på telefonen, og kan dokumentere v.hj.a mobilen at jeg prøvde å ringe dem i god tid før avbestillingsfristen.

Om legen nekter å sette deg opp på ny time pga dette er det sært, men så finnes det ganske mange spesielle mennesker også... Men prøv å ringe dem først, og legg deg for all del flat - selv om du har rett. Så kanskje de er greie og sletter den regningen.

Skrevet

Om du faktisk plikter å betale vet jeg ikke. Men jeg vet at jeg hadde krangla myyyyye før de hadde fått noen kroner av meg. Dette er helt urimelig. Så skriv en klage og legg ved regningen. Skriv da også hvor mye det har kostet deg å sitte så lenge i tlf. å vente.

petter smart
Skrevet

Du kan jo bevise at du har prøvd å ringe dem vha mobilen. Dersom de fortsatt nekter så send en skriftlig klage. Du er ikke pliktig til å betale og de har ikke lov å nekte videre behandling pga dette (spesielt ikke når du har skrevet en skriftlig klage).

Gjest prust
Skrevet

Nei - det der hadde jeg ikke gitt meg på! Skriv ut utskrift fra mobilen og send en skriftlig klage!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...