Gå til innhold

Rekk opp hånda dere som blir her på DOL

Anbefalte innlegg

ShitDiddelyDo
Skrevet

Ja, jeg har ihvertfall ikke dratt noe annet sted - jeg har bare vært mindre her! ;-)

Vi venner oss nok til det, selv om det er irriterende med all scrollinga. Men mye har forbedret seg på få dager, så det kommer nok flere forbedringer:-)

Jeg har aldri vært noe for slike dramatiske farvel-scener der man _aldri_ skal komem tilbake! ;-) Som oftest kommer det fra en enkelt dol'er, nå tydeligvis fra en hel gjeng.

Skulle ikke forundre meg om de kommer tuslende tilbake etterhvert, med halen mellom beina...;-) "You can check out any time you like, but you can never leave."

Jeg tror de fleste sjekker innom for å se om det blir bedring. Blir det bedring kommer de tilbake.

Jeg er fortsatt her for å påse at endringen skjer, med masing og skjelling. :)

• Svar 91
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• ShitDiddelyDo

18

• Hatsumomo

10

• morsan

4

• Piraye

3

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

*rekker opp hånda* Det ser allerede bedre ut.

dol er fortsatt "dillfritt" ifht en del andre fora, så jeg holder meg her.

Gjest sjøstjerna
Skrevet

Hvilken farge har du rundt når du f.eks. trykker på "forhåndsvisning"?

Ikke gul? Se godt etter. For det er nettopp det som er problemet. Fargen er så svak at den nesten går i et med det hvite, og det er problemet.

Har gulfargen vært sterkere og sortfargen kraftigere, er det ikke sikkert jeg hadde reagert.

Nå sitter jeg på en svær pc. På laptoppen hjemme har jeg større problemer. Fargekontrastene gjør meg rett og slett uvel (hodepinetendenser og slitne øyne).

Vet ikke helt.

Nå skrev jeg dette svaret - trykket på "forhåndsvisning"... og så nøye etter:

Du har rett i at det er en svak farge der bak den sorte skriften. Det har jeg faktisk ikke sett før... Og på min maskin er den fargen meget, meget svak rosa... Og ikke gul. Merkelig, ikke sant?

Det høres slitsomt ut det du beskriver. Det skal ikke være slik at man får slitne øyne og/eller hodepine av å dole. Vel- jeg skjønner i alle fall at dersom det er slik at jeg har noe feil på innstillingen av PC'en så skal det bare få være sånn. :-)

Gjest Elextra
Skrevet

Men nå ser jeg trådlista over meg. Det er hvitt på sidene. Det er hvitt i feltet hvor jeg skriver. Det en matt gulfarge mellom skriften, en matt blåfarge på innleggene jeg har vært innom, og en svak, svært tynn sortfarge under "bruker" og "tid".

Jeg er enig i at fargen ikke er det jeg bryr meg mest om, men sterkere farger må da være langt mer passende og bedre for folks øyne?

Enig - det synes uproft og langt fra ideelt, det er bare andre ting jeg synes er langt viktigere når det gjelder brukervennlighet.

Skrevet

Vet ikke helt.

Du har rett i at det er en svak farge der bak den sorte skriften. Det har jeg faktisk ikke sett før... Og på min maskin er den fargen meget, meget svak rosa... Og ikke gul. Merkelig, ikke sant?

Det høres slitsomt ut det du beskriver. Det skal ikke være slik at man får slitne øyne og/eller hodepine av å dole. Vel- jeg skjønner i alle fall at dersom det er slik at jeg har noe feil på innstillingen av PC'en så skal det bare få være sånn. :-)

Ja den er svak, svak rosa hos meg også. ENeste som er gult den linja helt på toppen som heter Tittel - Bruker - Tid.

Gjest Elextra
Skrevet

Jeg skreiv at jeg savner null popups :) Formulerte meg vel litt dårlig da! Jeg liker ikke disse popupsene.

Hehe, ok. Selv merker jeg antydning til "musehånd" etter å ha vært litt for aktiv her den siste timen. Mer enn nok til å holde seg mer unna :-)

ShitDiddelyDo
Skrevet

Vet ikke helt.

Og ditt (og Hatsumomos) siste innlegg til meg viser et nytt problem.

Se på trådlisten hvor dere havnet under svaret dere svarte - helt ute, som om dere har svart hovedinnlegget.

Det vil bli et veldig stort problem så fort trådene blir lengre enn noen få svar.

Gjest sjøstjerna
Skrevet

Se på trådlisten hvor dere havnet under svaret dere svarte - helt ute, som om dere har svart hovedinnlegget.

Det vil bli et veldig stort problem så fort trådene blir lengre enn noen få svar.

Ja, det der er uheldig.

Men dette klarer de sikkert fikse. Håper jeg.

Skrevet

*rekker opp hånda* Det ser allerede bedre ut.

dol er fortsatt "dillfritt" ifht en del andre fora, så jeg holder meg her.

"Dillfritt" He he. Artig uttrykk. Jeg synes nå forresten farvene her inne er litt dillete nå. Store kontraster fra tekst og bakgrunn fungerer best når jeg leser.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Enig - det synes uproft og langt fra ideelt, det er bare andre ting jeg synes er langt viktigere når det gjelder brukervennlighet.

Som f.eks. at ditt siste svar til meg i trådlisten havnet helt ute på venstresiden, som om du har svart på hovedinnlegget.

På et forum med så mange svar som her blir det et stort problem.

Skrevet

Ser det... men de driver jo og fikser ivei her, så det blir kanskje rettet etterhvert.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Ser det... men de driver jo og fikser ivei her, så det blir kanskje rettet etterhvert.

Ja, jeg antar det.

Men det er jo helt utrolig å legge ut en side som i starten var så ubrukelig at det ikke engang gikk an å skrive med avsnitt, for så å fikse opp feilene fortløpende over noe som sikkert blir uker.

Det var kanskje taktikk. Da kan alle si: Men nå er det jo mye, mye bedre.

Vel, det er klart det er bedre all den tid ingenting funka i starten.

Skrevet

Jeg tror de fleste sjekker innom for å se om det blir bedring. Blir det bedring kommer de tilbake.

Bra! :-)

Ser lenger ned at du henger deg opp i fargene.

Men selv om man kan ha ulike hang-ups på bagatellsiden, så må vel de fleste være enig i at den vertikale delinga de hadde før var mye bedre!! Så mas mest på det, ok? ;-)

Skrevet

Ja, jeg antar det.

Men det er jo helt utrolig å legge ut en side som i starten var så ubrukelig at det ikke engang gikk an å skrive med avsnitt, for så å fikse opp feilene fortløpende over noe som sikkert blir uker.

Det var kanskje taktikk. Da kan alle si: Men nå er det jo mye, mye bedre.

Vel, det er klart det er bedre all den tid ingenting funka i starten.

Vet ikke helt jeg. Andre (utenlandske) forum jeg har vært på, har vært igjennom oppgraderinger. Som gjerne tok flere uker før det var ferdig og alt en kom til var en side som stod den var under oppdatering.

DET var irriterende det. Det også maaaange ting som er lettere å fikse på når man får prøvd det ut live, enn å legge ut et ferdigprodukt som plutselig viser seg å ha mange feil og bugs, som man må drive å rette på i flere uker etterpå.

Vet ikke jeg, men jeg stresser svært lite over dette, og venter like greit til at de sier NÅ er produktet ferdig før jeg uttaler meg noe mer om selve strukturen.

Når de sier de er ferdig, eller tilnærmet ferdig (de driver vel å oppdaterer hele tiden) så er det jo mye lettere å gjøre seg opp en mening....(ikke mens de driver å omlegger hele siden)

Gjest Barnehage opplegg
Skrevet

Dette er virkelig tragisk. Minner meg om tilstandene som er i barnehagen. Hvem vil leke med meg? Jeg blir flau av denne tråden.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Men selv om man kan ha ulike hang-ups på bagatellsiden, så må vel de fleste være enig i at den vertikale delinga de hadde før var mye bedre!! Så mas mest på det, ok? ;-)

Skulle gjerne mast på det, men det ser ikke ut som om vertikal deling er et alternativ.

Dessuten har jeg ikke fått et eneste svar på noe av det jeg har spørt om, selv når jeg har kommet med konstruktiv kritikk.

Skrevet

Dette er virkelig tragisk. Minner meg om tilstandene som er i barnehagen. Hvem vil leke med meg? Jeg blir flau av denne tråden.

Javel, og jeg blir flau over de ørten innleggene hvor folk annonserer at de skal dra for det er så drit her. DET er barnehage oppførsel det.

Minner meg om små barn som tramper med føttene i bakken og hyler over å ikke få viljen sin.

Skrevet

Our knight in shining armour!

Bra du er igjen her å gnager på webmasterne for oss som ikke gidder rope...

Gjest Barnehage opplegg
Skrevet

Javel, og jeg blir flau over de ørten innleggene hvor folk annonserer at de skal dra for det er så drit her. DET er barnehage oppførsel det.

Minner meg om små barn som tramper med føttene i bakken og hyler over å ikke få viljen sin.

Dette er ikke noe bedre. Ingen klager på noen framover. Alle kan mene hva en vil.

Skrevet

Det er hundre prosent sikkert at de aldri vil gå tilbake til vertikal deling, så det er fint om ShitDiddelyDo maser om fargene. Jeg vil ha samme fargevalg på leste uleste som de har på google, altavista, kvasir og hva de heter alle sammen. Men det er nok også helt umulig dessverre. Men vi får være happy likevel :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...