Gå til innhold

Sykdom og vitaminer - tips`?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ok, nå er det 3dje gangen jeg er blitt forkjøla (eller denne gangen er det influensa for jeg har feber og muskelsmerter etc) siden jeg begynte i jobb i barnehage i desember. Og jeg har hatt omgangssyke i tillegg.

Jeg er mildt sagt DRITTLEI.

Immunforsvaret mitt er tydeligvis ikke mye å skryte av for tiden, tror ikke gutta der jobber nok jeg *hmf*

Så, nå begynner jeg seriøst å tenke over, hva kan jeg ta av vitaminer og lignende som vil hjelpe meg å holde kroppen i riktig kurs fremover før jeg kliner galen av å hoste meg til oppkast/ha tett nese/ha vondt i halsen og kropp og hode ?

Orker ikke mer av å være syk... før hadde jeg kanskje en forkjølelse 1 gang i løpet av året, nå har jeg hatt flere i løpet av 3 mnd.

Gjest dette hjelper
Skrevet

Noe jeg har fått god hjelp av, er noe som fås på helsekostbutikker, merket heter Echinavit, og inneholder bl.a. C-vitaminer, Hvitløk og Solhatt (og en ting til). Etter at jeg tok 1 pr dag i hele vinterhalvåret, hjalp dette veldig til å forebygge forkjølelser. Hvis jeg likevel blir forkjølet, tar jeg 3 slike pr dag.

Eneste du må huske er å ikke ta Ibux/Ibumetin samtidig, for det er ikke heldig å ta sammen med Solhatt. Men jeg tror du kan ta paracet, hvis du har behov for det.

Lykke til!

Skrevet

Noe jeg har fått god hjelp av, er noe som fås på helsekostbutikker, merket heter Echinavit, og inneholder bl.a. C-vitaminer, Hvitløk og Solhatt (og en ting til). Etter at jeg tok 1 pr dag i hele vinterhalvåret, hjalp dette veldig til å forebygge forkjølelser. Hvis jeg likevel blir forkjølet, tar jeg 3 slike pr dag.

Eneste du må huske er å ikke ta Ibux/Ibumetin samtidig, for det er ikke heldig å ta sammen med Solhatt. Men jeg tror du kan ta paracet, hvis du har behov for det.

Lykke til!

Echinavit. Ok da skal jeg kjøpe det imorgen!

Og skal spise en hver dag, får håpe det hjelper.

Men du sier du tok 3 når du kjente det var i emning, ble det borte da?

Skrevet

Biola?

Biola? Hehe, det drikker jeg mer eller mindre hver dag så det hjelper ikke :)

Gjest dette hjelper
Skrevet

Echinavit. Ok da skal jeg kjøpe det imorgen!

Og skal spise en hver dag, får håpe det hjelper.

Men du sier du tok 3 når du kjente det var i emning, ble det borte da?

Når jeg tok 3 stk ved begynnende forkjølelse, så slo det ikke så hardt til, liksom. Jeg merket en forskjell.

Gjest spinoff
Skrevet

Det finnes ikke noen måte å forebygge forkjølelse. Er ikke noe jeg finner på men som forskere har konkludert med. F.eks så trodde alle C-vitamin forkortet eller i beste fall fjernet forkjølelse, konklusjonen er krystallklar, bullshit.

Alle har kjøpt noe lurt i en butikk som gjorde de ikke ble forkjølet sant? ;) Tro kan flytte fjell.

Sunt og variert kosthold og at du er aktiv er det beste tipset. (mitt ;)

Mista nikket
Skrevet

Det finnes ikke noen måte å forebygge forkjølelse. Er ikke noe jeg finner på men som forskere har konkludert med. F.eks så trodde alle C-vitamin forkortet eller i beste fall fjernet forkjølelse, konklusjonen er krystallklar, bullshit.

Alle har kjøpt noe lurt i en butikk som gjorde de ikke ble forkjølet sant? ;) Tro kan flytte fjell.

Sunt og variert kosthold og at du er aktiv er det beste tipset. (mitt ;)

Jeg har flytta en del fjell jeg med c-vitaminer. Tar det daglig og har ikke vært forkjøla på evigheter:-) Kollegaer og andre rundt meg har blitt forkjøla eller fått influensa, de hoster og nyser.... og jeg, like frisk:-)

Gjest spinoff
Skrevet

Jeg har flytta en del fjell jeg med c-vitaminer. Tar det daglig og har ikke vært forkjøla på evigheter:-) Kollegaer og andre rundt meg har blitt forkjøla eller fått influensa, de hoster og nyser.... og jeg, like frisk:-)

Tja, jeg var kanskje en smule bastant. Det som er sikkert er at det ikke finnes noen dokumentert effekt av C-vitamin i noen slags dose i forbindelse med forkjølelse, har jeg lest ;)

Mista nikket
Skrevet

Tja, jeg var kanskje en smule bastant. Det som er sikkert er at det ikke finnes noen dokumentert effekt av C-vitamin i noen slags dose i forbindelse med forkjølelse, har jeg lest ;)

Ikke ta fra meg troa da:-) Det funker som bare det

Gjest Aina E
Skrevet

NBG, Norske Betaglukaner. Vidundermiddel for immunforsvaret. Jeg har overlevd all influensa, forkjølelse og full pakke i hele vinter. Tidligere var jeg sjuk bestandig.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...