Gå til innhold

påsketur, hytte på fjellet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja det er ikke lenge til påske nå :) Vi har innvitert med en hel haug på turen, og nå er jeg i villrede for hva slags mat jeg kan få til. Vi blir opptil 18stk på det meste. Vi har en komfyr og en liten benk...... Vi må spise i to puljer. Hvilke "ferdig"-gryteretter er best? Vi skal ha middag/varm mat fire av dagene. Hva er typisk hyttemat for deg?

Skrevet

Ferdig grilla kyllinglår med ris og salat. Lårene varmes bare i stekeovnen.

Skrevet

Ferdig grilla kyllinglår med ris og salat. Lårene varmes bare i stekeovnen.

Ja det kan gå an, sålenge de er ferdigstekt, takk for tips :)

Gjest D*lilith
Skrevet

Typisk hyttemat er suppe og gryteretter :)

Skrevet

Et tips er å ta med ferdigstekt kjøttdeig til gryteretter

Skrevet

Et tips er å ta med ferdigstekt kjøttdeig til gryteretter

Bra tips! For det tar tid å steike opp til så mange folk :) Ja det skal jeg gjøre!

Skrevet

Ja blir bra det. Satser på soldager også slik at vi kan grille noen pølser og burgere :)

candyqueen_83
Skrevet

Pølser med lomper/brød, potetmos

Gjest påsketur!
Skrevet

Spleises det på maten eller hvordan gjør dere det?

Bare lurer, siden vi skal på hytte en hel gjeng, og ikke alle spiser like mye som enkelte andre...... Det kommer bla. en mann, som spiser for 3 menn. Jeg lever litt på lavbudsjett for tiden, så jeg syns det er vanskelig å spleise likt når jeg ikke spiser like mye som alle..... kanskje sært men... Hvordan ordner dere det?

Skrevet

Spleises det på maten eller hvordan gjør dere det?

Bare lurer, siden vi skal på hytte en hel gjeng, og ikke alle spiser like mye som enkelte andre...... Det kommer bla. en mann, som spiser for 3 menn. Jeg lever litt på lavbudsjett for tiden, så jeg syns det er vanskelig å spleise likt når jeg ikke spiser like mye som alle..... kanskje sært men... Hvordan ordner dere det?

Vi har ikke avtalt det helt enda. Men vi har vært på tur før. Vi bruker å handle inn brød,melk,pålegg, saft,frukt, egg mm og middags tilbehøret på felles. Hver enkelt kjøper sitt eget kjøtt(hvis vi skal grille) og evt pils og snop. Når vi lager liste så handler vi utfra en normal porsjon til hver. Og vil noen ha noe over det så kjøpes det selv. Jeg forstår at du ikke vil legge ut for han som spiser for tre. Dere har sikkert en samling for å diskutere mat handel. Noen ganger så tar bare alle med seg eget pålegg hjemmefra, så spiser alle av alt på bordet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...