Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Kjære kloke dolere!

Vi har en ukes ferie til gode og skal ta den ut i april. Barna er 6 måneder og 2 år. Hvor ville dere dratt for å ha en optimal ferie? Har vært inne på ordinær charter til syden men vet ikke om det er helt oss. Sikkert veldig tilrettelagt og fint på mange måter, men finnes det noen andre gode idêer. Trenger ikke varmen forsåvidt. Er åpen for innspill. Hva med Legoland, vil 2-åringen ha noe utbytte av det? Det meste av hensynet går selvsagt til 2-åringen. Hvor ville dere dratt?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/271036-ferie-med-sm%C3%A5-barn/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest annlovinda

Første gang vi var i legoland var gutten vår 1 1/2 år, og han koste seg masse der. Kjørte mange tog tilpasset hans alder, også var det veldig stas å se på all legoen ved inngangen. Vi hadde fått flere råd om at han nok var altfor liten til å ha noe glede av legoland så liten, men vi oppfattet det ikke dithen. Han storkoste seg. Vi var der igjen i sommer, da var han 4 1/2, og han koste seg masse nå også. Men kunne kjøre litt flere karuseller da. Men da var nå allikevel masse han kunne være med på når han var 1 1/2 år.

Jeg ville absolutt ventet med Legoland til ungene blir større.

Det er mange andre koselige steder i Danmark, men det kan jo være surt i april. Dere kan ta ferga til Frederikshavn og bo på et feriesenter med badeland hvis dere vil ha litt syden-stemning uten lang flyreise.

http://www.rejse-guide.dk/feriecentre/

København er også trivelig for både store og små. Tivoli åpner 13. april og byen har mye annet å by på. Bo f.eks. her hvis dere liker å bade:

http://www.dgi-byen.dk/index.php?pageid=35

Jeg ville dratt et sted der dere kunne bade og kose dere og slappe av. Og en chartertur til syden tror jeg vil være akkurat midt i blinken for dere med barn.

Vi var på en slik tur sommeren 2005. Vi var veldig skeptiske, for vi liker ikke slike "turistmaskiner". Men med barn var det utrolig praktisk.

Det var flere barnebasseng. Det var underholdning for barna. Det var mat som de fleste barn liker. Og vi fikk faktisk slappet litt av.

Legoland tror jeg ikke en 2-åring får så veldig mye utbytte av. Nå er det maaaange år siden jeg var der (jeg var 14), men jeg tror nok at barna vil ha mer utbytte av det når de blir eldre.

Alternativt til en chartertur er jo å leie et hus/hytte nær en strand og bare slappe av. Ulempen er at dere må lage mat selv...

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...