Gjest Ea's Mamma Skrevet 20. mars 2007 Del Skrevet 20. mars 2007 Har en liten gutt på 3 som ikke vil i barnehagen. Han begynte der i januar, og har bare 50% plass - til å begynne med, var barnehagen høydepunktene i uka - etterhvert begynte han å vegre seg for å gå i barnehagen, fortalte at en annen, litt eldre gutt roper til ham. Barnehagen har kun en 0-6års avdeling, og det er barn i alle aldere der. Tok det opp med personalet, som kunne fortelle at jo, denne gutten hadde nok en litt brautete adferd, og tendenser til å rope. Har sett ham i aksjon selv i ettertid, og rope er jo å si det mildt... Men da var det iallfall for sent, guttungen vil ikke i barnehagen, nå er det mange timer med gråt og bønn på morgenen dersom det er barnehagedag - og når vi kommer til barnehagen er det gråt, klynking og mange store krokodilletårer, samt en bønn om å slippe å være der. Barnehagepersonalet hevder han har det helt fint i barnehagen, at han trives, leker fint med alle barna og at det ikke er noe der som gjør at han ikke vil i barnehagen. Likevel vil han ikke, det første han spør om når han våkner er ofte "skal jeg i barnehagen idag? ...jeg vil ikke i barnehagen..." og så følger 100 grunner til hvorfor han ikke bør gå i barnehagen. Mandag var han altså syk, og borte fra barnehagen. Søskenbarnet hans, som er 6 og går i samme barnehagen, uttrykte bekymring da han ble hentet den dagen - det han sa var vel omtrent "Hvorfor er ikke X i barnehagen? ...er det fordi Y og Z er ekle mot ham??" noe som han forklarte med at de - gutten som roper & en annen på samme alder pleier være ekkel mot sønnen min, mer vil han ikke si. Nå vet jeg ikke hvordan jeg skal ta situasjonen helt, har en gutt som setter alt inn på at han ikke skal i barnehagen - og siden jeg er hjemme på dagene, er det lett å tenke at jeg bare kan ta ham ut av barnehagen. Men jeg er redd det bare utsetter problemet, dette er en liten plass, og den eneste barnehagen. Dersom alt stemmer, drar ikke guttene sin vei uansett om vi venter noen år og forsøker igjen. Det er trist for en mamma å måtte sende ham i barnehagen uten å vite at han har det bra der! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/271104-barn-som-ikke-vil-i-barnehagen-hjelp-meg-litt/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
pekkaline Skrevet 21. mars 2007 Del Skrevet 21. mars 2007 Jeg tror jeg hadde blitt med barnet en dag eller to, siden du alikevel er hjemme på dagene. Kanskje du kan vise deg som en kul og morsom mamma slik at de nevnte guttene kanskje blir vennligere stilt mot din sønn? Jeg vet om ei dame som fikk roet et par nabogutter (som ingen ville ha kontakt med/være sammen med) ved å gå ned i gata sammen med jentene sine. Hun serverte guttene og sine egne jenter ferske boller og pratet og lo sammen med dem (selv om hun ikke likte dem). (guttene ble veldig overrasket over at noen kunne være så snille som hun å servere boller) Det resulterte i at fra den dagen så ble guttene beskyttende venner til jentene hennes. Hun fikk slutt på det spetakkelet guttene holdt på med mot jentene på en grei måte synes jeg. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/271104-barn-som-ikke-vil-i-barnehagen-hjelp-meg-litt/#findComment-2196147 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prust Skrevet 21. mars 2007 Del Skrevet 21. mars 2007 Uff, det er leit når det blir slik! Min 3-åring har også en perioden nå der hun ikke vil på barnehagen de dagene barnehagen er hjemme hos assisteneten (hun går i familiebarnehage), men de dagene hun er i stor barnehage, så vil hun gå. Men jeg vet hun har det kjempefint når hun først kommer i gang. Men det er ikke ggøy med grining hver morgen, nei! Hadde jeg vært deg, så hadde jeg avtalt med barnehagen at du kom til å være med gutten din noen dager, kanskje i 2-3 timer. Når du er såpass lenge, vil du trolig observere mer om hvordan han har det enn bare ved normal levering og henting. Lykke til! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/271104-barn-som-ikke-vil-i-barnehagen-hjelp-meg-litt/#findComment-2196160 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linnea78 Skrevet 21. mars 2007 Del Skrevet 21. mars 2007 Syns du allerede har fått fine svar. Og jeg er helt enig med dem, bli med i barnehagen. For problemet her er jo at du ikke er sikker på om gutten har det bra i barnehagen. Hvis du selv var sikker på at det bare var ved levering det var vanskelig ville det vært lettere for deg å overbevise sønnen om at han har det fint der. Håper det bedrer seg snart. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/271104-barn-som-ikke-vil-i-barnehagen-hjelp-meg-litt/#findComment-2196164 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest efoll Skrevet 21. mars 2007 Del Skrevet 21. mars 2007 Det er kjempevondt når barna ikke vil i barnehagen. Jeg har også "vært der", med sønnen min. Nå går det heldigvis bra. Jeg forslo også for barnehagen at jeg kunne være litt i barnehagen. Det likte de ikke. Vet ikke om de følte at jeg skulle kontrollere dem eller hva. De mente at barna ikke ville oppføre seg som de pleier når jeg var der. Jeg bare sier det at det kan hende barnehagen ikke liker det. Men gjør det allikevel! Lykke til1 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/271104-barn-som-ikke-vil-i-barnehagen-hjelp-meg-litt/#findComment-2196260 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.