Gå til innhold

Minste timelønn?

Anbefalte innlegg

Gjest vaskekjærringa
Skrevet

Har begynt som vikar for en liten vaske jobb og så på lønsslippen at lønna var på 101,90 kr. Dro avsted og klaget litt muntert at dette må da være feil.

Men nei da, det er timeslønna jeg får. Dette må da være langt under minste lønn vel? For en annen arbeids giver gir meg 126,noe i timelønn, samme type jobb.

Gjest ChiengMai
Skrevet

Litt off topic, kanskje, men jeg forundrer meg over folk som starter i en jobb uten å spørre om hva de får i lønn på forhånd. Forøvrig syns jeg lønna hørtes veldig lav ut, men jeg har ikke greie på det du lurte på. ;-)

Gjest annlovinda
Skrevet

Kom timelønna som en overraskelse på deg da? Visste du ikke timelønnen før du stod der med lønnsslippen? Trodde alle visste hvilken lønn de fikk når de tok en jobb jeg men.

Men jeg aner ikke hva som er minstelønn jeg da, så kan ikke hjelpe deg der.

Gjest aniio
Skrevet

Da jeg begynte å vaske for over 10 år siden var lønna så lav. Da jeg sluttet for et par år siden hadde jeg ca 125 kr pr time.

Gjest Persille
Skrevet

Hundre kroner timen er ikke uvanlig for vaskejobber...

Skrevet

Hadde dere ikke disutert lønn før du begynte der da?

Litt vesentlig er det vel også hvor gammel du er. Vet at vi betaler pr. gang når de vasker her på bruket. Jobben er beregnet til 5 timer, men går visstnok på ca. 3,5 time.

Utgangspunktet er 100,- pr. time for ei på 16. Men ho får jo effektivt over 140,- ettersom ho er rask.

Skrevet

I motsetning til det mange tror er det ingen lovbestemt minstelønn i Norge. I teorien kan man avtale hvilken som helst lønn. Noe annet er det når det foreligger tariffavtaler etc.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...