cizz Skrevet 21. mars 2007 Skrevet 21. mars 2007 Hvor får man fødselsattesten fra? Hvordan melder man navnet til folkeregisteret? Er dette noe som kommer i posten av seg selv eller må jeg bestille det noe sted? Lillepia er 4 uker gammel nå (og ammetåka har slått til for fullt forresten. Hva var det jeg tenkte på igjen.. og hvor gjorde jeg egentlig av den sleiva??) 0 Siter
simane Skrevet 21. mars 2007 Skrevet 21. mars 2007 Jeg fikk skjema i posten som skulle fylles ut med navn og etternavn. Sykehuset sendte fødselsmelding til folkeregisteret. Jeg tror han var ca 4 uker da jeg fikk skjemaet. Etter det tok det ca 1 uke før vi hadde fødselsattesten. Ta en tlf til folkeregisteret og hør om de har mottatt melding fra sykehuset. 0 Siter
Lillemus Skrevet 21. mars 2007 Skrevet 21. mars 2007 Sykehuset skal melde inn til folkeregisteret at du har født og du skal få tilsendt papirer på navnevalg i løpet av 2-3 uker (?) etter fødselen. Disse sendes så inn igjen og du får fødselsattesten i posten. Mener det var sånn, det er 6,5 år siden sist så. ) 0 Siter
jubalong70 Skrevet 21. mars 2007 Skrevet 21. mars 2007 Du vil etterhvert få et skjema fra folkeregisteret der de ber om å få vite navnet på barnet. Dere skriver på dette og sender det tilbake. Så kommer det et lignende skjema i retur som er fødselsattesten. Der står navn, personnummer og adresse mener jeg. 0 Siter
cizz Skrevet 22. mars 2007 Forfatter Skrevet 22. mars 2007 tusen takk for svar, skjemaet lå faktisk i posten i dag så det var vel jeg som ble litt for utålmodig tenker jeg..... :-) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.