Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Vi vurderer å kjøpe oss en 7-seter men er veldig usikker på hvilken. Problemet er at de fleste har små baggasjerom hvis ekstrasetene er oppslått -ikke har de spesielt stor plass hvis setene ikke er oppslått heller. Noen erfaringer her? Vi må f.eks ha plass til både vogn og pulk. Er Caravell den eneste muligheten?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/271223-7-setere-med-god-plass/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi kjøpte en Volvo XC90 rett før jul, og jeg er positivt overrasket over plassen i den.

Det er nok ikke plass til både vogn og pulk når alle 7 setene er oppe. Men det er plass til ganske mye. Når det er 6 seter oppe vil jeg tro dere får plass til både vogn og pulk. Med 5 seter oppe er det plass til kjempemasse!

Ulempen er jo at bilen koster litt da...

Vi kjøpte en Volvo XC90 rett før jul, og jeg er positivt overrasket over plassen i den.

Det er nok ikke plass til både vogn og pulk når alle 7 setene er oppe. Men det er plass til ganske mye. Når det er 6 seter oppe vil jeg tro dere får plass til både vogn og pulk. Med 5 seter oppe er det plass til kjempemasse!

Vi er godt fornøyd med vår Renault Espace, som finnes i både lang (grand) og kort utgave. God plass i bilen, og skal pulken med, går den i takboksen.

Gjest prust

Jeg la inn omtrent likelydende innlegg for et par uker siden. Fikk få svar - bortsett fra Opel Zafira, og den synes jeg er for liten til flere enn fem mennesker.

Renault espace, som du får tips om her, ser veldig flott ut, også den Volvoen, men de er begge forholdsvis dyre. Vi har ikke lyst til å bruke mer enn ca 350.000 på ny bil....eventuelt importere en til den prisen.

Annonse

Jeg la inn omtrent likelydende innlegg for et par uker siden. Fikk få svar - bortsett fra Opel Zafira, og den synes jeg er for liten til flere enn fem mennesker.

Renault espace, som du får tips om her, ser veldig flott ut, også den Volvoen, men de er begge forholdsvis dyre. Vi har ikke lyst til å bruke mer enn ca 350.000 på ny bil....eventuelt importere en til den prisen.

Nye Citroën C4 Picasso er ikke en diger 7-seter, men den er littegranne lengre og brdere enn både Touran, Mazda-5 og Zafira. Den ekstra plassen gjør bilen god og romslig, men om alle sju setene er oppe er det jo ikke enormt med bagasjeplass. Må kjøpes ny og koster da ca 350.000

Ford S-Max er enda større en Picassoen igjen, men koster ca 100.000 mer. Tror også den må kjøpes ny.

Volvo xc90 har vi, men den har ALTFOR liten plass til baggasje!

Den har vi også, men har tenkt til å bytte den ut. Er fornøyd med den bortsett fra plassen -selv med 5 seter er det knapt nok plass til én pulk!! Har vi med barnevogn (som vi jo som regel har -og skal ha en stund til) er det ikke plass til så mye mer da heller. og det er med 5 seter! med 7 seter er det jo helt håpløst...

Vi er godt fornøyd med vår Renault Espace, som finnes i både lang (grand) og kort utgave. God plass i bilen, og skal pulken med, går den i takboksen.

Så pulken får ikke plass bak i Ranault´en heller? Fillern...begynte å tenke at det kanskje var "vår" bil ;(

Annonse

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1174584899' post='3578514]

Bilen innehar også bilverdenens mest håpløse svingradius... Hurra for Volvo! ;o)

Ja, det også :) Men ellers er jeg fornøyd med den -den er litt treig når den skal skifte gir kanskje og man må fort opp i rask fart...

Gjest DronningLabana:-)

Hei

Min kjære er på vei hjem nå fra utlandet med en brukt renault espace. Det er ganske mye billigere å importere fra utlandet enn å kjøpe brukt hjemme. Vi får en 2003 modell, 7 seter som er kjørt rett over 100000 km. og som ellers er fin som ny til en pris på ca. 200000 kr. Da er alle avgifter inkludert. Vi vil ha en bil som har god plass og gode seter til 5 barn. Vi syns det var viktig at bilen hadde 7 seter med 3 punkts belte og ikke kun hoftebelte til barnet som sitter i midten.

En renault grand espace har bedre plass enn en vanlig espace og de sies at en kan trille inn en tvillingvogn bak selv om alle 7 setene er på plass. Ellers tror jeg at en pulk får plass i en skiboks dersom det ikke er plass i bilen.

Et annet alternativ til en god bil med stor plass er peugeot 807. Denne har i tillegg skyvedører noe som må være ideelt med små barn i bilen:-)

Vi gleder oss veldig til å få litt bedre plass til barna i baksetet slik at de slipper å sitte oppå hverdandre:-)

Lykke til med valget dere tar!

Gjest prust

Volvo xc90 har vi, men den har ALTFOR liten plass til baggasje!

Sier du det? Jeg så den bilen på nært hold først denne uka - noen bekjente av oss hadde nettopp kjøp den. Og den så jo såååå stor og lekker ut! Men mannen min sier at den sluker drivstoff, delvis pga tyngden.

Gjest prust

Nye Citroën C4 Picasso er ikke en diger 7-seter, men den er littegranne lengre og brdere enn både Touran, Mazda-5 og Zafira. Den ekstra plassen gjør bilen god og romslig, men om alle sju setene er oppe er det jo ikke enormt med bagasjeplass. Må kjøpes ny og koster da ca 350.000

Ford S-Max er enda større en Picassoen igjen, men koster ca 100.000 mer. Tror også den må kjøpes ny.

Mannen min var og så på Picassoen, og han syntes den var knall-lekker! MEN, som du sier, med alle 7 setene oppe, var det ikke mye plass til bagasje.... Den Forden har vi bare sett på bilder.

Du sier de må kjøpes nye - men hvis en venter ett år og kjøper i 2008, da kan en jo være heldig å få tak i brukt - enten innenlands eller utenlands?

Den har vi også, men har tenkt til å bytte den ut. Er fornøyd med den bortsett fra plassen -selv med 5 seter er det knapt nok plass til én pulk!! Har vi med barnevogn (som vi jo som regel har -og skal ha en stund til) er det ikke plass til så mye mer da heller. og det er med 5 seter! med 7 seter er det jo helt håpløst...

Nå har ikke vi pulk, men jeg synes da det er kjempegod plass til skytterbag (den er kjempestor - på str. med ishockeybag), vogn, diverse småbager, poser, stellebag, 3 par ski og staver når vi har 5 seter oppe.

Med 6 seter oppe har vi fått plass til 1 Simo kombivogn, 1 stor og 2 små kofferter og diverse småbager. Og fremdeles var det veldig god plass.

Så jeg skjønner ikke helt at dere ikke får plass...

Mannen min var og så på Picassoen, og han syntes den var knall-lekker! MEN, som du sier, med alle 7 setene oppe, var det ikke mye plass til bagasje.... Den Forden har vi bare sett på bilder.

Du sier de må kjøpes nye - men hvis en venter ett år og kjøper i 2008, da kan en jo være heldig å få tak i brukt - enten innenlands eller utenlands?

Det går jo selvsagt an c",)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...