Gå til innhold

Veien mot gode kvelder, del 3

Anbefalte innlegg

Juliansmamma

Jeg banker på bordet, under, hiver salt over skulderen og sier tvi tvi, for nå har vi hatt fire utrolig gode kvelder, og sovet i tre netter hele gjengen. For en nyyyytelse det er å sove, dere. Åååååhhhh!

Hva vi har gjort:

Vel, madrassen ble flyttet inn i foreldresengen igjen, da det var svært vanskelig å sove når lillebror gråt så mye i søvne. Han sovnet av og til inn av seg selv, så da våknet vi jo "forgjeves". Ikke så det ut til at han la merke til at vi var der heller, når det er sagt.

MEN, vi ligger inne hos ham og leser når han legger seg. Han reiser seg i senga og babler litt, og vi sier med mild og bestemt stemme "legge seg ned!". Så gir vi ham ikke noe mer oppmerksomhet, men leser videre i boka. Før var dette et mareritt, for han gråt så sårt, at jeg leste samme setning sånn bortimot 67 ganger før jeg fant ut at jeg bare kunne gi opp. Nå legger han seg ned, sutter litt på hånda, mumler litt, snur seg rundt, trekker bena opp under magen, slipper ut litt luft (jada, den er der fortsatt!) og sukker litt. (Høres egentlig ut som et skikkelig mannfolk allerede!!!)

I dag sovna han på ti minutter!!!! Herlighet, det er jo heeeelt utrolig. Jeg bare krysser fingre for at denne gode trenden fortsetter.

Vel, vi har vært hos homeopat og fått noen piller, så får vi se hva som skjer videre. Han begynte den gode sovingen to dager før vi var der, så jeg tror nok årsaken er sammensatt av større trygghet, samt noe mindre smerter i magen. Han får veldig ensidig kost nå, bare det vi er sikre på at han tåler, ....eller, tror vi er sikre på at han tåler. Så får vi sakte innføre en og en ting om litt, og se hva som skjer.

Tusen takk for oppmuntrende ord så langt. Håper dette er siste del i denne type innlegg, men godt å lufte tanker her om vi ikke har løst gåten likevel.

Mvh

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/271290-veien-mot-gode-kvelder-del-3/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Blessed woman x 2

Så bra at lille gutten deres begynner å skjønne det her med å legge seg til å sove om kvelden. Håper virkelig det fortsetter. Ja, det er nydelig å kunne sove en hel natt. Jenta vår pleier en del netter å komme opp å vekke oss, men hun skjønner at hun må gå og legge seg igjen. Noe motvillig! Ja, ja det skal bli deilig når hun ikke vekker oss på natten. Å hvor godt det er å sove :- )

Jeg har lest innleggene dine først nå, og ser at det går framover med dere - og det er bra og viktig!

Selv brukte vi en refleksolog til å rette opp senestramninger på jenta vår. Refleksologen sa hun sansynligvis hadde hatt kollikk som baby, og at hun på benstillingen kunne se at sener som strammet og forhindret god fordøyelse burde løses opp. Ja, ja tenkte jeg - men etter tre behandlinger var problemet løst.

I ditt tilfelle kan jeg tenke meg at en kombinasjon av alt du har gjort er bra. Men har du en refleksolog i nærheten kan det hende at det gir deg prikken over i-en.

Jeg kan lite om denne metoden men jeg så følgende: refleksologen limer på noen bitte små perler på et spesielt akupunktur-punkt på øret - og så tas dette av etter en dag eller to. Du får også tips om massasje som hjelper.

Men bank i bordet også!!

Juliansmamma

Jeg har lest innleggene dine først nå, og ser at det går framover med dere - og det er bra og viktig!

Selv brukte vi en refleksolog til å rette opp senestramninger på jenta vår. Refleksologen sa hun sansynligvis hadde hatt kollikk som baby, og at hun på benstillingen kunne se at sener som strammet og forhindret god fordøyelse burde løses opp. Ja, ja tenkte jeg - men etter tre behandlinger var problemet løst.

I ditt tilfelle kan jeg tenke meg at en kombinasjon av alt du har gjort er bra. Men har du en refleksolog i nærheten kan det hende at det gir deg prikken over i-en.

Jeg kan lite om denne metoden men jeg så følgende: refleksologen limer på noen bitte små perler på et spesielt akupunktur-punkt på øret - og så tas dette av etter en dag eller to. Du får også tips om massasje som hjelper.

Men bank i bordet også!!

Hi hi, må le, det har jeg jo helt glemt å fortelle, oppi alle ting vi har prøvd. Har teipet på noen korn på baksiden av øret som må trykkes på et par ganger om dagen. Kan det være noe av det samme?

Takk for tilbakemelding.

Det går fortsatt veldig fint. En kveld vi hadde tilløp til gråting ved leggetid, masserte vi føttene hans, og han roet seg kjempefint.

Mvh

Juliansmamma

Så godt å høre! Krysser fingrene for at det fortsetter:-)

Hjertelig hilsen

Takk....ser ut til å ha løst en del av mysteriet. Det går fortsatt bra. Men han reagerer fort på mat han ikke tåler, så vi trår varsomt frem, og har fått ny time til barnespesialist som har spesialisert seg på allergi.

Mvh

Annonse

Hi hi, må le, det har jeg jo helt glemt å fortelle, oppi alle ting vi har prøvd. Har teipet på noen korn på baksiden av øret som må trykkes på et par ganger om dagen. Kan det være noe av det samme?

Takk for tilbakemelding.

Det går fortsatt veldig fint. En kveld vi hadde tilløp til gråting ved leggetid, masserte vi føttene hans, og han roet seg kjempefint.

Mvh

Vi fikk disse små gullperlene limt fast med teip inne i det ytre øret - men kanskje det er to varianter av samme tankebane? Så lenge det hjelper er det jo bra!

Vi skulle ikke trykke på perlene - men la dem være der - øret ble litt rødt og vondt - men det var visst meningen. Når det gjelder massasjen gjorde vi trykkpunktsmassasje fire punkter rundt navlen - tenk deg klokken med navlen i midten. Ca 2 cm fra navlen og litt forsiktig trykk på klokka halv to, halv fem, halv åtte og halv elleve.

Dessuten gned vi oppover på baksiden av leggene og låret - det var visst veldig deilig!

Jeg kan ikke noe om dette egentlig - men det virket!

Du skal se det er flere av oss som teiper rare ting foran og bak ørene for å slippe rare men vonde smerter! :-)

Det viktigste er jo at gutten din nå har fått en mage som er i bedre form! Kjempefint!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...