Gå til innhold

Misbruk, overgrep eller bare barnslig nysgjerrig

Anbefalte innlegg

Gjest anonymemus

Jeg mener at dette er langt over grensen for vanlig nysgjerrighet! Vi har hatt episoder i barnehagen der gjenstander er brukt til å stikke inn i underlivet på noen av jentene, så jeg vet _litt_ om hva du snakker om.

Det jeg ville gjort, var følgende: Ring helsestasjonen og be om samtale, evt en annen innen helsevesenet. Legg frem saken og spør hva du skal gjøre. Det er kjempeviktig at jenta di blir tatt på alvor og at hun har tillit til at du gjør hva du kan for at dette ikke skal skje igjen!

Tusen takk for svar. Jeg har bare vært i villrede for hvem jeg skal kontakte. Har hatt en samtale med helsestasjon før om bekymringer ifh til guttens oppførsel, men ikke tatt på alvor da bekymringen måtte komme fra far og ikke meg som stemor. Far har derimot ikke villet gå så langt da det skaper masse problemer med mor. Men han fikk klar beskjed i en annen sak for ikke lenge siden og da fikk han beskjed fra helsestasjon om å "se det an". Derfor er jeg så usikker på om det blir rette instans..Vi har eller nettopp begynt hos familieterapi pga problemene dette skaper i heimen, men jeg trodde ærlig talt ikke at ting var såååå alvorlige som dette...Noe som skaper helgas nattevåk iallefall. NOEN skal iallefall kontaktes på mandag.

Fortsetter under...

Gjest anonymemus

Uff, dette var en vanskelig situasjon.

Jeg tror jeg hadde ringt helsestasjonen i dag og bedt om en samtaletime - helst uten 6-åringen tilstede. Da kan du fremme din bekymring. Så kan helsesøster ta det med i betraktningen når hun snakker med 6-åringen om 14 dager.

Frem til det så bør du holde barna under oppsikt når 11-åringen er tilstede, og ikke la dem leke alene.

Det er er ikke sikkert det har skjedd noe galt , men 6-åringen likte tydeligvis ikke det som skjedde likevel. Da skal hun slippe å leke slike leker lenger.

At en 10-åring prøver seg på seksuelle leker tror jeg er normalt. Men en 5-åring er ikke klar for slike leker, og heller ikke en 3-åring.

Doktorlek er helt normalt - også det å se på hverandres kjønnsorgan. Men man skal ikke stikke ting oppi/inni.

Når det gjelder forholdet til guttens mor så er jo det en helt annen sak. Og jeg ville nok ikke blandet henne inn i dette akkurat nå slik situasjonen er.

Skulle det vise seg at det blir flere slike episoder, så bør også mor kobles inn.

Takk for svar. Jeg har ikke tenkt å blande ungene mer inn i dette før noe er avklart med fagpersonell. Jeg har bare vært i villrede for hvem som skal kontaktes. Noen skal iallefall kontaktes på mandag!

Gjest anonymemus

Jeg synes det var mer enn lek og langt over streken! Hadde det skjedd et av mine barn hadde jeg blitt svært oppbragt og ikke visst hva jeg skulle gjøre. Snakk med helsesøster på skolen/helsestasjon. Dette var å gå for langt i leken.

Takk for svar. Jeg er jo svært oppbragt. Derfor jeg er våken denne natten også. Noen skal iallefall kontaktes på mandag. Jeg vil jo helst ikke ha gutten i hus mer, men det blir vel et større problem...Fagpersonell må inn i bildet.

antagelig ba det lille barnet om det. Og oppførte seg som en hore og dro på nachspiel og har seg selv å skylde

så du må ikke kritisere den stakkars lille gutten. han kan jo ikke bedre.

altså om feks et barnehagebarn blottlegger magen sin så er det åpenbart en invitasjon til sex. Så slutt å kritiser mennene!

jævlig ironisk er jeg

Gjest anonymemus

antagelig ba det lille barnet om det. Og oppførte seg som en hore og dro på nachspiel og har seg selv å skylde

altså om feks et barnehagebarn blottlegger magen sin så er det åpenbart en invitasjon til sex. Så slutt å kritiser mennene!

jævlig ironisk er jeg

Nå er jeg sjeldent her inne på doktoronline, men har fått med meg at du sliter etter et overgrep!? På nachpiel? Du sliter med skyldfølelse, og trenger (får?) hjelp. Ingen BER om å bli forgrepet seg på, hverken voksne eller barn. Selv om man har større evne til å se konsekvenser når man er eldre. (Å nei, jeg mener ikke at du skulle sett konsekvensene av å ha blitt med en fyr hjem- for det betyr ikke nødvendigvis sex eller noe annet). Man gjør aldri noe som fritar et overgrep fra et overgrep!

Jeg sliter med et helt annet problem, og har jaggu ikke tenkt å la dette ligge, og skjønner poenget ditt, men likevel skriver du jævlig useriøst, sårende og nedlatende!! Og det på forum for foreldre småbarn, som ligger langt unna overgrepet i din kategori (selv om det ikke fritar overgriperne på noe vis!) Du kunne latt være å svare på denne tråden, når du ikke har bedre svar å komme med.

Takk for svar. Jeg har ikke tenkt å blande ungene mer inn i dette før noe er avklart med fagpersonell. Jeg har bare vært i villrede for hvem som skal kontaktes. Noen skal iallefall kontaktes på mandag!

Jeg hadde startet med helsesøster. De har kompetanse til å være en førsteinstans. Så kan de evt. henvise videre.

Annonse

Gjest Herrejemini

jævlig ironisk er jeg

Herregud. Du bør slutte å drikke og ikke skrive mer på DOL før du har fått seriøs hjelp.

Nå er jeg sjeldent her inne på doktoronline, men har fått med meg at du sliter etter et overgrep!? På nachpiel? Du sliter med skyldfølelse, og trenger (får?) hjelp. Ingen BER om å bli forgrepet seg på, hverken voksne eller barn. Selv om man har større evne til å se konsekvenser når man er eldre. (Å nei, jeg mener ikke at du skulle sett konsekvensene av å ha blitt med en fyr hjem- for det betyr ikke nødvendigvis sex eller noe annet). Man gjør aldri noe som fritar et overgrep fra et overgrep!

Jeg sliter med et helt annet problem, og har jaggu ikke tenkt å la dette ligge, og skjønner poenget ditt, men likevel skriver du jævlig useriøst, sårende og nedlatende!! Og det på forum for foreldre småbarn, som ligger langt unna overgrepet i din kategori (selv om det ikke fritar overgriperne på noe vis!) Du kunne latt være å svare på denne tråden, når du ikke har bedre svar å komme med.

ja jeg beklager virkelig på det sterkeste.! Synes overgrep mot barn er helt avskylig foresten.

Gjest anonymemus

Lær barna dine at de bestemmer over egen kropp, og at de skal si nei til alt de ikke vil eller ønsker. Og ja, ta en snakk med helsesøster, ikke minst for å trygge deg selv.

Ja, men det prøver jeg også. Har utallige ganger sagt at det er lov å si nei ( i alle situasjoner, og heller forklare hvorfor hun må ha på seg strømpebukse feks for det er jo en annen sak.) også uten klær, man skal ikke vise seg fram for andre, å kose med seg selv alene på rommet. Har prøvd å følge de pedagogiske retningslinjene her, men tror nok at i denne situasjonen visste hun ikke hva hun bega seg ut på. Så hun ble nok ikke tvunget ut i det.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...